Test: Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid C-lub

Test: Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid C-lub

Toyota je ove godine doradila C-HR, a time i u plug-in hibridnoj (PHEV) izvedbi, a iako izvana nema promjena, napravljene su one nevidljive koje daju puno bolji ugođaj u vožnji.

Uskoro premijera potpuno nove generacije SUV modela Toyota C-HR
Jedinstven dizajn i u drugoj generaciji: ovo je potpuno nova Toyota C-HR
Više opreme i širi izbor GR Sport izvedbi za Toyotu C-HR

I dok je Toyota nekad glasila kao proizvođač koji proizvodi kvalitetne automobile, ali vrlo dosadnog i bezličnog dizajna, to se u posljednje vrijeme mijenja. A sve je počelo prije gotovo 10 godina, kada je 2016. godine predstavljena prva generacija modela C-HR. Bio je to kompaktni SUV koji je izgledao kao ni jedna druga Toyota, a postao je veliki hit, pa je Toyota uspješan dizajn prenijela na drugu generaciju, koji izgleda atraktivno i drugačije od drugih modela u ovoj klasi. A sada je dorađena za modelsku godinu 2025., a iako vizualnih promjena nema, ima sitnih promjena „ispod kože“ koje doprinose ugodnijoj vožnji.

Testni model je stigao s plug-in hibridnim pogonskim sklopom koji se u ovom modelu prvi puta pojavio u drugoj generaciji, a trenutačno je i u akcijskoj ponudi, pa je od jednako opremljenog samopunjivog hibrida skuplji točno 5.000 eura. Osim toga, za razliku od samopunjivog hibrida, u cijenu je uračunato i grijanje prednjih sjedala i upravljača, pa je razlika u cijeni i manja. A ako se vozite uglavnom po gradu i na kraćim relacijama, ulaganje će vam se vrlo brzo isplatiti. Naime, upravo u gradskoj vožnji, uz redovito punjenje baterije putem utičnice, vozit ćete se na struju u preko 90 posto vremena. Vjerujte, isprobano je. Osim toga, tijekom noćne tarife punjenje čitave baterije košta oko 1,25 eura, a s time možete u gradu bez problema prijeći i preko 90 km! Stoga vam je jasno o čemu govorimo i kakve uštede možete postići. Naravno, tu je najvažnije da imate utičnicu u blizini automobila tijekom noći. To znači ili u dvorištu ili garaži, a upravo je to nedostatak plug-in hibridnih modela. Postoji samo „sporo“ punjenje snagom do maksimalno 22 kWh, što dodatno čuva bateriju kapaciteta 13,6 kWh (bruto).

Naravno, i ova baterija ima samopunjenje tijekom vožnje, no ono se toliko ne osjeti u praksi, no ono što smo primijetili je da se niz brijeg od moje kuće prije baterija napunila za 1 ili ni jedan kilometar vožnje, sada se na istoj razdaljini baterija napuni za 3-4 km, što je puno bolji rezultat. No ono što je veći problem kod plug-in hibrida je vožnja na otvorenoj, a posebice na autocesti, gdje se baterija gotovo i ne puni, već se tada koristi uglavnom benzinski motor. A tada i prosječna potrošnja raste. Naime, u gradu će se trošiti i manje od 1 litre benzina na 100 kilometara vožnje, uz redovito punjenje baterije, no na autocesti će prosjek rasti na oko 7,5 do 8 litara, dok će na otvorenoj cesti potrošnja biti oko 6,5 do 7 litara.

C-HR PHEV pokreće hibridni pogonski sklop koji se sastoji od dvolitrenog benzinskog motora koji razvija snagu od 112 kW/152 KS koji nudi 190 Nm okretnog momenta, a tu je i elektromotor koji razvija snagu od 120 kW/163 KS i koji nudi dodatnih 208 Nm okretnog momenta. Mjenjač je automatski CVT, a ono što je osjetno bolje nego do sada je zvučna izolacija. Naime, prije smo stalno prigovarali na visoku buku motora pri jačem opterećenju, odnosno jačem pritisku papučice gasa, a sada je to gotovo neprimjetno. Naime, već spomenuto brdo do kuće je često iziskivalo visoke okretaje i motor koji je nadglasao glazbu u automobilu, a sada se na istom potezu jedva čuje. Štogod da je napravljeno, posao je odlično odrađen, a nadamo se da će tako biti i kod svih ostalih modela Toyote.

Performanse ovog modela su dovoljne i za malo bržu vožnju jer ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 180 km/h. Možete birati između tri načina vožnja, klasičan ekonomičan koji se isplati koristiti isključivo u kreni-stani vožnjama, dok ćete u pravilu sa standardnim načinom rada imati dobar omjer štedljivosti i voznih karakteristika, dok se sport način rada preporučuje na autocesti ili pak prilikom preticanja drugih vozila. C-HR PHEV se u vožnji pokazao kao prilično udoban, a svidjela su nam se i sjedala koja su presvučena tkaninom, pa ni tijekom toplih dana nije bilo neugodno sjesti na kipuća sjedala. I dok sprijeda ima prostora i više nego dovoljno. Straga je ipak skučenije. Naime, najviše će nedostajati prostora za koljena, a nedostaju i ventilacijski otvori, a dostupan je tek jedan USB priključak.

Sprijeda je, iako nije riječ o full opremi, i više nego dovoljno ponuđenoga. Tako su digitalni instrumenti dijagonale 12,3 inča, a jednake je dijagonale i središnji multimedijski zaslon koji još uvijek dolazi s istim operativnim sustavom koji je lako čitljiv, no pomalo zastario izgledom, a ponekad mu treba koja sekunda više za obavljanje neke zadaće. No zato su tu odvojene komande automatskog dvozonskog klima uređaja, a tu se našlo i prostora za ostale funkcijske tipke, uključujući i one za grijanje sjedala.

Pored gotovo klasične ručice automatskog mjenjača, što je uvijek bolje rješenje od raznoraznih tipki ili okruglog prekidača, smještene su i sve funkcijske tipke – od električne ručne kočnice, preko tipke za odabir načina vožnje, prekidača za biranje hibridne ili električne vožnje i ostalo, a svidio nam se i naslon za ruke koji je dovoljno udoban. Za pohvalu je i otvoreni pretinac, odnosno polica ispred vozača na koju možete postaviti sitnice, a one neće klizati ili ispadati jer je podloga gumirana.

A ono što je stradalo u PHEV izvedbi je prtljažni prostor. Naime, s obujmom od osnovnih 350 litara manji je za 97 litara u odnosu na standardnu hibridnu izvedbu, a jednako manje prostora ima i kod preklopljenih sjedala. Nije ni 350 litara malo, no ljudi su danas komotniji i često na putovanja nose previše stvari, pa će neki radije izabrati obični hibrid u odnosu na ovaj model baš radi veličine prtljažnika. Spomenimo i kako je dostupna dvostruka podnica, pa kabel za punjenje i ostale sitnice možete spremiti ispod podnice kako ne bi smetali.

U odnosu na samopunjivog hibrida, plug-in hibridna inačica nije dostupna s pogonom na sve kotače, već dolazi isključivo s prednjim pogonom. C-HR PHEV je dostupan sa šest paketa opreme, a prva dva paketa, C-LUB i C-OOL dolaze s akcijskim cijenama, pa tako testni model stiže po cijeni od 36.990 eura, a osnovni model je 1.500 eura jeftiniji, odnosno cijena mu je 35.500 eura. Top model pak košta 50.266 eura i dolazi s GR Sport Premiere paketom opreme.

C-HR PHEV je model koji će biti zanimljiv onima koji jako puno vremena provode u gradu gdje se mogu voziti prilično jeftino uz redovito punjenje baterije. Tada će dobiti izuzetno štedljiv automobil koji će se u većini slučajeva ponašati kao električni automobil, no uz puno jednostavnije planiranje putovanja.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4362 x 1832 x 1564 mm
Osovinski razmak 2640 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1755 kg/ 375 kg
Veličina prtljažnika 350/1076 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga benzin + Snaga elektro/ukupno 152 KS + 163 KS = 164 kW / 223 KS
Okretni moment benzin + elektro/ukupno 190 Nm + 208 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 7,4 s
Prosječna potrošnja benzin/struja 7,2 litre/ 15 kWh
Kapacitet baterije 13,6 kWh
CO2 emisija 17 g/km
Cijena 37.545 eur
Oprema 12,3-inčni instrumenti, 12,3-inčni multimedijski sustav, dvozonski automatski klima-uređaj, LED prednja i stražnja svjetla, automatski dvozonski klima uređaj, naslon za ruke sprijeda, lumbalna potpora na vozačevom sjedalu, grijan upravljač i prednja sjedala, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

 

KOMENTARI