Mazda Motor Corporation danas je objavila financijske i prodajne rezultate za cijelu poslovnu godinu, izvijestivši o globalnoj prodaji od 1.303.000 vozila tijekom dvanaestomjesečnog razdoblja koje je završilo 31. ožujka 2025., što predstavlja porast od 5% u odnosu na prethodnu godinu. Zahvaljujući pojačanom fokusu na oporavak prodaje, smanjenje troškova i poboljšanje varijabilne dobiti, Mazda je ostvarila neto prihode od prodaje u iznosu od 5.018,9 milijardi jena (30,6 milijardi eura), što predstavlja porast od 4% u odnosu na prethodnu godinu, uz pozitivnu godišnju operativnu dobit od 186,1 milijardu jena (1,1 milijardu eura) i neto dobit od 114,1 milijardu jena (697 milijuna eura).
Unatoč povećanim ulaganjima u elektrifikaciju, slobodni novčani tok ostao je pozitivan i iznosio je 105,7 milijardi jena (644 milijuna eura), zahvaljujući poboljšanjima u obrtnim sredstvima, što je rezultiralo neto novčanim sredstvima od 400,3 milijarde jena (2,4 milijarde eura). Sjeverna Amerika i dalje je najveće tržište Mazde, s rekordnom prodajom od 617.000 vozila u poslovnoj godini, što predstavlja porast od 20% u odnosu na prethodnu godinu. Najveći doprinos tom rastu dala je prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je prodano 435.000 vozila, odnosno 16% više nego prethodne godine, ponajprije zahvaljujući stalnom uspjehu modela Mazda CX-50 i velikih vozila.
Na domaćem tržištu, u Japanu, Mazda je tijekom cijele poslovne godine prodala 152.000 vozila. U Kini je poslovna godina završena s prodajom od 74.000 vozila. Međutim, očekuje se da će nedavno lansiranje modela Mazda EZ-6 te najavljeno uvođenje novog potpuno električnog crossover SUV-a Mazda EZ-60 do kraja 2025. godine potaknuti rast potražnje na najvećem Mazdinom tržištu u Aziji. U Europi je prodaja ostala stabilna na razini od 174.000 vozila, a očekuje se dodatni zamah s lansiranjem potpuno novog modela Mazda6e1. Pozitivni rezultati zabilježeni su u Ujedinjenoj Kraljevini, jednom od najvećih europskih tržišta, gdje je prodano 32.000 vozila, što predstavlja porast od 9 %, dok je u Njemačkoj prodano 44.000 vozila.
Mazda još nije utvrdila prognozu za poslovnu godinu koja završava u ožujku 2026. godine. Tvrtka pomno prati poslovno okruženje u Sjedinjenim Američkim Državama – uključujući razvoj carinske politike i tržišne potražnje – te će ažurirane informacije objaviti uz financijske rezultate za prvo tromjesečje. Gledajući unaprijed, Mazda ubrzava svoju tranziciju prema elektrificiranoj budućnosti putem strateških inovacija i napredne proizvodnje. Kao što je ranije ove godine najavljeno, strategija optimizacije imovine (Lean Asset Strategy) povećat će učinkovitost imovine i ojačati otpornost poslovanja optimizacijom resursa i produbljivanjem partnerstava. U međuvremenu, Mazda će putem inovacije Monozukuri Innovation 2.0 dodatno razviti svoje snage u fleksibilnim i visokoučinkovitim procesima razvoja i proizvodnje, omogućujući joj da pruži praktična rješenja za elektrifikaciju koja ostvaruju pravu ravnotežu između neutralnosti ugljikovih emisija i održivog poslovnog rasta.
KOMENTARI