Ne, nismo krivo napisali, ovo je novi A5 Avant, nasljednik modela A4, no u nekoj bližoj ili daljoj budućnosti ovo će ponovno biti A4. Audi je naime odlučio kako će mu ipak vratiti originalno ime, koje se koristi još od devedesetih godina prošlog stoljeća, kada je A4 zamijenio model 80. A5 Avant je i dalje klasičan karavan srednje klase, koji i na našem tržištu ima sve veći broj ljubitelja. Naime, odavno su na našem tržištu preferirane limuzine a ne karavani, no situacija se u posljednje vrijeme mijenja jer ljudi konačno otkrivaju praktičnost ovakvog karoserijskog oblika, kojeg u posljednje vrijeme sve više i više nedostaje.
Za izgled testnog modela imamo samo pohvale, no ljepota je ipak u oku promatrača. Svidjela nam se Horizont plava boja, no ona se i prilično brzo isprlja, što smo vidjeli i već nakon par kapi kiše. Testni model je bio opremljen i doplatnim S Line paketom, 19-inčnim aluminijskim naplatcima i još s mnoštvo toga, a svidjele su nam se i prave ispušne cijevi straga. Tu su i LED svjetla sprijeda i straga koja se putem izbornika mogu promijeniti, odnosno promijeniti njihov izgled, pa je moguće prilagoditi osvjetljenje prema trenutačnom raspoloženju.
Gledajući s boka, teško je na prvo reći da je novi model duži i da je dug 4829 mm, pa je odmah jasno kako su dizajneri napravili odličan posao. No najčešće kod lijepih stvari trebate biti spremni i na kompromise, pa je tako obujam prtljažnika tek 448 litara, dok s preklopljenim stražnjim naslonom obujam raste na 1396 litara. Ljepota je tu ipak u prednosti nad funkcionalnošću, no možemo pohvaliti pravilni oblik prtljažnika, ručicu za spuštanje stražnjih naslona, ili pak praktičnu kuku koja se skriva ispod branika dok je ne koristite.
Novi A5 Avant je postavljen na PPC platformu (Premium Platform Combustion), a u odnosu na prethodnika donosi i 70 mm veći međuosovinski razmak, no u kabini nema toliko više prostora. Sve je u redu dok su unutra smještene osobe malo iznad prosjeka visine, no iza 196 cm visokog vozača teško da će se smjestiti bilo tko viši od 140 cm. Doduše, ako su sjedala pomaknuta unaprijed prostora će ipak biti, no visokima će nedostajati ili prostora za koljena ili prostora za glavu, ovisno kako će se smjestiti. S druge strane, putnike straga očekuje vlastita klimatska zona, vanjska dva sjedala su grijana, a tu su i dva USB-C priključka, pa najmlađima na duljim putovanjima neće ništa nedostajati.
Sprijeda je pak raskošno, a sportska sjedala se mogu električno podešavati u svim smjerovima, a tu je i dodatna mogućnost izvlačenja sjedeće površine prema naprijed, pa ni mi visoki nećemo biti zakinuti s potporom za noge, što se posebno osjeti pri dužim vožnjama. Po širini je također dovoljno prostora, pa ni kada se sprijeda smjeste dvije „gromade“ neće biti previše dodirivanja s laktovima.
Ispred vozača se nalaze 11,9-inčni digitalni instrumenti, čiji je zaslon spojen s 14,5-inčnim MMI multimedijskim sustavom. Prikaz je moguće prilagoditi, a uvijek je čitljivost dobra, a dobre su i kamere visoke rezolucije, pa je na multimedijskom zaslonu lako vidjeti svaki detalj oko vozila. Nije nam se svidjelo što se klimatizacijom upravlja isključivo putem zaslona, no za pohvalu je fizički gumb za glasnoću i prebacivanje pjesama, odnosno traženje radio stanica, koji je smješten na konzolu između prednjih sjedala. Tamo je smještena minijaturna ručica automatskog mjenjača, ali i funkcijske tipke i tipka za paljenje. A iako se koriste kvalitetni materijali, središnji greben je presvučen piano plastikom koja se kod pritiska pojedinih funkcija zna uvinuti, a isto tako je i magnet za otiske, ali i ogrebotine. S druge strane, komandna ploča i vrata su presvučeni mekom plastikom ugodnom na dodir. Pomalo čudno je što su na vrata vozača, uz prekidače prozora i retrovizora, postavljeni i prekidači za svjetla i stražnju maglenku, no to ne smeta pri radu, jer su svjetla ionako automatska.
Ispred suvozača je pak ugrađen opcijski 10,9-inčni zaslon koji je ugašen dok nema suvozača, a putem njega suvozač može surfati, ukucavati podatke u navigacijski sustav ili pak gledati multimediju. U Audiju su se stvarno potrudili kako bi se putnici osjećali jako dobro.
No ono što će se svidjeti domaćim managerima, koji su i najčešći kupci ovakvih vozila, je i dizelsko srce koje kuca sprijeda. Riječ je o dobro poznatom dvolitrenom turbo dizelu koji razvija maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS i koji pritom nudi i 400 Nm okretnog momenta, a potpomognut je blagohibridnom tehnologijom koja mu daje dodatnu snagu prilikom naglih ubrzavanja, ili pak služi za bešumno parkiranje. Testni je model bio opremljen i quattro pogonom na sve kotače, a sve je upareno sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke.
Iako nije riječ o sportskom modelu, performanse su i više nego dobre. Tako mu je maksimalna brzina 236 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba manje od sedam sekundi! Točnije 6,9 sekundi, što je odličan rezultat za gotovo dvije tone teško prazno vozilo. Ubrzanja su dobra, ali nisu strelovita, a to pripisujemo i podešenju ove izvedbe na udobnost, a ne agresivnost. I baš mu to dobro stoji, jer nudi sve prednosti brze vožnje, uz sve prednosti za ugodnu vožnju. Nakon tjedan dana prosjek nam je pokazivao ravno 7 litara dizela na 100 km, no možemo reći kako na otvorenoj cesti troši i ispod šest litara, dok u gradu i na autocesti „voli popiti“ i do 8 litara, ovisno koliko vam je teška noga na gasu. Je li puno ili malo, to ćete morati sami odlučiti.
No sve što je dobro ima i cijenu, pa je tako cijena testnog modela s dugačkim popisom dodatne opreme stigla do 89.746 eura. Bez dodatne opreme, ali s quattro pogonom, cijene kreću od 60.399 eura, dok još malo možete uštedjeti ako uzmete samo pogon na prednje kotače, kada cijene startaju od 57.394 eura. Ako ipak ne putujete previše i ne radite previše kilometara godišnje, izbor bi mogao pasti i na turbo benzinca sa 150 KS, čija cijena kreće od 48.067 eura. No ono što morate paziti je koliko ćete se zaigrati u konfiguratoru, jer su mogućnosti mnogobrojne, a cijena može otići u nebo…
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4829 x 1860 x 1460 mm |
Osovinski razmak | 2892 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1975 kg/ 515 kg |
Veličina prtljažnika | 448/1396 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Blagohibridni/4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, 7 stupnjeva prijenosa |
Snaga | 150 kW / 204 KS |
Okretni moment | 400 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 236 km/h / 6,9 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,0 |
CO2 emisija | 133 g/km |
Cijena | 89.746 eur |
Oprema | 11,9-inčni instrumenti, 14,5-inčni multimedijski sustav, zaslon ispred suvozača, trozonski automatski klima-uređaj, Bang & Olufsen premium audio sustav, LED Matrix svjetla, kamere u 360 stupnjeva, adaptivni tempomat, električna i grijana sportska sjedala sprijeda, grijana sjedala straga, S line paket, 19-inčni aluminijski naplatci, sklopiva kuka za vuču… |
KOMENTARI