Alfa Romeo Junior stigla u salone, a cijene kreću od 28.490 eura

Alfa Romeo Junior stigla u salone, a cijene kreću od 28.490 eura

Najmanji Alfa Romeo SUV je stigao i na naše tržište, a dostupan u hibridnoj i električnoj izvedbi i s tri paketa opreme.

Stiže Alfa Romeo 8C s karbonskim vlaknima i s više od 700 KS
Predstavljen je Alfa Romeo Junior Ibrida
Posljednje zbogom za Alfa Romeo Giuliettu

Trebao je biti Milano, ali na kraju je Junior, no bez obzira na to riječ je o jako zanimljivom modelu koji će zasigurno povećati prodaju Alfa Romea. A sada je konačno stigao i na naše tržište gdje je dostupan u hibridnoj i električnoj izvedbi, a kupci mogu birati i između tri paketa opreme, pa će svatko moći lako odabrati omiljenu izvedbu. Junior je gradski SUV koji je dug 4170 mm, širok 1780 mm i visok 1500 mm, a što se tiče dužine, smješten je u sredinu između bratskih modela. Tako je od modela Fiat 600 i Jeepa Avengera duži 86 mm, no od Peugeota 2008 je kraći za 134 mm. No dizajniran je u tipičnom Alfinom dizajnerskom izričaju, pa se izgledom ne može zamijeniti s braćom, a za pohvalu je i prtljažnik koji ima obujam od 400 litara kod električne izvedbe, odnosno 415 litara kod hibridne izvedbe.

U kabini se osjeti sportski štih, pa je središnja konzola s 10,25-inčnim multimedijskim zaslonom zakrenuta prema vozaču, a iste su dijagonale i digitalni instrumenti. Svakako moramo istaknuti i pohvaliti što su komande klimatizacije odvojene od zaslona i imaju fizičke tipke, a za razliku od braće, Junior dolazi s profiliranijim sjedalima.

Što se tiče motora, tržištu će posebno biti zanimljiva hibridna izvedba koja dolazi pod oznakom Junior Ibrida, a koju pokreće 1,2-litreni trocilindrični turbo benzinac s Millerovim ciklusom s turbo promjenjivom geometrijom i distribucijskim lancem za maksimalnu pouzdanost. Snaga ovog motora je 100 kW/136 KS. Električna komponenta sastoji se od 48-voltne litij-ionske baterije i elektromotora od 21 kW ugrađenog u novi 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, koji radi zajedno s inverterom i upravljačkom jedinicom prijenosa kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost. A upravo bi ta kombinacija trebala omogućiti do 50% gradske vožnje samo na struju. Junior Ibrida ima maksimalnu brzinu od 206 km/h, dok za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 8,9 sekundi. Pritom je prosječna potrošnja 4,8 litara.

Što se tiče električnih izvedbi, ponuda starta izvedbom Elettrica koja dolazi s motorom snage 115 kW/156 KS i s baterijom kapaciteta 54 kWh, a autonomija ove izvedbe bi trebala biti 410 km u mješovitoj vožnji, odnosno 590 km u gradskoj vožnji. Izvedba Elettrica Veloce dolazi s elektromotorom snage 177 kW/240 KS s pogonom na prednje kotače, dok će kasnije stići i Q4 izvedba s pogonom na sve kotače. Osim toga, ova izvedba dolazi i s 25 mm nižim ovjesom. Što se tiče performansi, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 150 km/h, za slabiju izvedbu, odnosno 5,9 sekundi do stotke i 200 km/h maksimalne brzine za snažniju izvedbu. Pritom treba napomenuti i kako je prosječna potrošnja 15,1 kWh/100 km, odnosno 17,5 kWh za snažniju izvedbu.

U ponudi su tri paketa opreme; Core, Speciale i Veloce, a posljednji je dostupan isključivo na najsnažnijoj električnoj izvedbi. Cijene startaju od 28.490 za hibridnu izvedbu i Core paket opreme, no za svega 2000 eura doplate dobivate Speciale izvedbu koja uključuje još bogatiju opremu i koja nudi atraktivniji izgled. Električna izvedba starta od 37.890 eura za Core izvedbu, 39.890 za Speciale izvedbu, dok najsnažnija izvedba Veloce starta od 46.690 eur. Do kraja godine stiže i hibridna izvedba s pogonom na sve kotače…

KOMENTARI