Zamislite 272 KS i snježnu, ledenu podlogu. Možda ste sad, u ovom trenutku na vozačkom sjedalu zamislili sebe kako uživate i borite se s ledenim pokrivačem na dalekom sjeveru, točnije u blizni švedskog grada Kall. Umjesto vas, na sjedalu Volkswagena Polo GTI R5 našla su se trojica rally vozača, kako vi ipak ne biste morali “istrpjeti” temperature od +15 stupnjeva Celzijusa.
Smisao testiranja Pola GTI R5 je ispitati ponašanje vozila u ledenim uvjetima. Trojac koji je sjeo za upravljač Pola iza sebe ima samo titule prvaka:
– Norvežanin Petter Solberg prvak je WRC-a 2003. godine
– Finac Marcus Grönholm titulu svjetskog prvaka osvojio je 2002. godine
– Šveđanin Pontus Tidemand nositelj je titule svjetskog juniorskog prvaka svijeta 2013. godine te WRC2 pobjednik 2017. godine.
Sad kad smo upoznali trojac kojem vjerojatno spomenutih minus 15 stupnjeva nije nikakav problem, s obzirom da dolaze iz skandinavskih zemalja, provjerimo što su oni tamo radili. Četverodnevni test je održan na ledenoj površini s mnogim snježnim nanosima duž 4-kilometarske dionice.
Zaključak testiranja je da Volkswagen Polo GTI R5 omogućuje izvrsnu pouzdanost, zaključila su trojica prvaka koja su uživala u vožnjama te ih je čak trebalo tjerati van iz vozila, na kraju dana. Dnevno su radili po 300 kilometara, što znači da su tijekom četiri dana napravili više od 1000 kilometara, u ledenim uvjetima.

Volkswagen Polo GTI i Polo GTI R5
Volkswagen Polo GTI R5 ima pogon na sve kotače, a s mjesto do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu, što je za 2,6 sekunde brže nego klasični Polo GTI s 200 KS i s prednjim pogonom. Mase je 1320 kilograma, a nastao je u suradnji sa Škodom koja za rally koristi model Fabia R5. Škodin model iz 1.6 turbobenzinca izvlači 265 KS (198 kW).
I dok cestovna inačica Pola GTI odličnih 200 KS izvlači iz 2.0 četverocilindričnog benzinskog motora, GTI R5 ima manji motor, od 1,6 litara dok je snaga bitno veća tako da više niti nemaju sličnosti jer R5 verzija nudi spomenutih 272 KS (200 kW) i 400 Nm, a klasični GTI iz 2.0 motora izvlači 320 Nm.

KOMENTARI