Automobili koji su obilježili dio povijesti bivše države našli su se na istom mjestu te međusobno usporedili tko je brži.
Zastava 101, popularni stojadin iz 1972. godine, uz 1,1-litreni motor snage 55 KS uparen s ručnim mjenjačem s četiri stupnja postiže maksimalnih 144 km/h, a od 0 do 100 km/h stiže za 16 sekundi.
Renault 4 iz 1977. stotku je lovio za samo 30 sekundi, postizao je najviše 111 km/h uz 34 KS iz motora obujma 845 cm3, uz četiri stupnja prijenosa mjenjača.
Volkswagen 1200 J (Buba) iz 1973. godine je uz bokser motor snage 34 KS smješten straga uspijevao postići 116 km/h, a kazaljka se na brojci 100 postizala nakon 27,5 sekundi. I Buba ima ručni 4-stupanjski mjenjač.
Zastava Yugo 55 imao je upravo toliko konjskih snaga kako kaže oznaka (55 kS), a uz motor obujma 1116 cm3 uparen s ručnim mjenjačem s četiri stupnja postiže 145 km/h (barem je toliko postizao kad je bio nov). Modelu iz 1983. potrebno je 20 sekundi dok dostigne 100 km/h.
Zastava 750 LE (Fićo) najviše je mogao potegnuti do 105 km/h, a 5 km/h manje postizao je za 52 sekunde uz 4-stupanjski ručni mjenjač. 25 KS dolazi iz motora obujma 767 cm3, a automobil je u Kragujevcu proizveden 1976. godine.
Fiat 126 BSI (Peglica), iako ima najmanje konjskih snaga od svih automobila koje je slovenska ekipa Atmosferci sučelila međusobno – 26 KS dolaze iz 704 cm3, jedini ima 2-cilindrični motor. Model iz 1987. godine postiže 116 km/h uz četiri stupnja prijenosa, a stotku lovi za 33 sekunde.
Pogledajte zanimljiv video u kojem se možete uvjeriti jesu li konjske snage najbitnije ili je ipak nešto drugo još bitnije:
KOMENTARI