Test:Toyota Yaris Cross Hybrid – Troši kao Aygo, a vozi kao RAV4 – je li hibridni Yaris Cross najbolji izbor?

Test:Toyota Yaris Cross Hybrid – Troši kao Aygo, a vozi kao RAV4 – je li hibridni Yaris Cross najbolji izbor?

Nakon benzinske izvedbe na test nam je pristigla i hibridna izvedba Toyote Yaris Cross, a koji donosi dovoljno prostora, nisku potrošnju, atraktivan izgled i prostora gotovo kao veći RAV4, ali ipak po nešto nižoj cijeni.

Ford EcoSport Active: ”robusnija” izvedba gradskog SUV-a
Stiže novi SUV iz Hyundaija – gradski crossover Bayon
Redizajnirana je i električna Hyundai Kona koja donosi mnogo novosti

Danas je većina prodaje novih automobila ovisna o ponudi SUV modela, a neki se ipak ističu više od drugih. Jedan takav model je i nova Toyota Yaris Cross, gradski SUV model tog proizvođača, koji je jedan od rijetkih modela ove klase koji je dobavljiv s pogonom na sve kotače, što se doplaćuje 19.900 kuna, a također nije vezan isključivo za najskuplji paket opreme. No, budimo realni, takva će izvedba biti rijetka i kupit će ju samo oni koji stvarno trebaju takav pogon, dok će većina ostalih kupljenih modela svoj čitav životni vijek provesti na asfaltu. Šteta, jer taj automobil ipak može ponuditi nešto više.

Testni model pokretao je hibridni pogonski sklop poznat iz Yarisa, a koji se sastoji od 1,5-litrenog atmosferskog benzinca i elektromotora, a ukupna snaga sustava je 85 kW/116 KS. Iako se na prvu čini kako snaga nije velika, Yaris Cross se odlično vozi, a Toyota je poradila i na izolaciji, pa se ni motor više ne čuje tako glasno na visokim okretajima, u kojima se nađe ako pritisnete papučicu gasa do kraja, kada bestupanjski CVT mjenjač vrti motor u visokim okretajima.

Doduše, mjerenja ne pokazuju sportske karakteristike, no taj model nije ni namijenjen takvoj vožnji. Tako mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h trebaju 11,2 sekunde, dok se kazaljka brzinomjera zaustavlja na 170 km/h. No, ono što je važnije je da se u gradu snalazi odlično, kao i na otvorenoj cesti, dok se na autocesti osjeća najbolje pri brzinama od oko 140 km/h, kada je buka od motora i vjetra mala, a potrošnja niska.

A kad smo kod potrošnje, ona je iznenađujuće niska, a prosjek nam je 4,3 litara, što je manje nego prosjek na malenom Aygu! S lakšom nogom na gasu pri gradskim vožnjama često ćete voziti samo na struju, a podsjetimo, to je samopuneći hibrid, stoga ne morate ni paziti kada ga treba puniti i trenutno su takvi hibridi najbolji za većinu vozača. Samo je šteta što nemaju veći doseg na struju, no veće baterije se ne bi nikada napunile takvim načinom, pa je u stvari riječ samo o pomoćnim elektromotorima, koji u gradu ipak nude nižu potrošnju, čak i od dizelaša, a cjenovno su slični. Uz to imaju nižu emisiju CO2, stoga ni ne čudi kako sve češće zamjenjuju dizelaše u ponudi.

Ovjes je dobro napravljen pa se Yaris Cross vozi dobro, a dobro i upija rupe, bez obzira na velike 18-inčne naplatke, a i prilično je tih. Povišena pozicija sjedenja omogućuje bolju preglednost, što je i najveća prednost SUV vozila, olakšan je ulazak i izlazak iz vozila, a bez obzira na visinu i više težište, karoserija se ne naginje previše u zavojima i dobro prati zamišljenu putanju vozača, iako bismo voljeli da ponekad volan bolje prenosi informacije s ceste.

No, da nije sve u pogonu, govori i izgled tog modela. Zlatna boja u kombinaciji s crnim krovom i crnim obrubima oko vozila, koji nisu okruglog oblika oko kotača, kao ni na većem bratu RAV4, stvaraju pozitivnu sliku tog modela. Dizajnerski s Yarisom dijeli stražnji dio vozila, dok je ostatak poprilično drugačiji. Tako se sprijeda mogu vidjeti potpuno nova svjetla, branik i maska, a tu je i dizajnerski detalj okomite linije dnevnih LED svjetala koji su postavljeni uz rub branika, a isti detalj je vidljiv i straga, no tamo su smještene takozvane mačje oči. To dodatno povisuje izgled vozila i sprijeda i straga dajući mu robustan izgled. Bočna linija je slična Yarisu, no stražnja svjetla koja su spojena pokazuju pravo srodstvo s manjim modelom. Po nama je dizajn uspio i odlično se uklapa u cjelokupnu filozofiju tog modela.

Unutrašnjost već puno više sliči na standardni Yaris, a najveće razlike su na samoj instrument-ploči, koja je kod testnog modela preuzeta s ostalih Toyotinih modela, što znači 7-inčni ekran koji je smješten u sredinu, a oko njega se nalaze analogni instrumenti, dok je pogledom na volan ili na središnju konzolu jasno kako se ovdje radi o Yarisu. Razlike možemo vidjeti i na središnjem naslonu za ruke sprijeda, koji je postavljen u pod i ispod kojeg se nalazi omanji pretinac, a prava je šteta što putnicima na stražnjim sjedalima ne nudi ventilacijski otvor ili barem USB priključak za punjenje! Da, obiteljski automobil koji ne nudi dodatne USB priključke danas je prava rijetkost. No, zato je ponuda prostora iznimno dobra, kako na prednjim sjedalima, tako i na stražnjim, gdje ima dovoljno mjesta za glavu, ali nešto manje za koljena. No svi putnici prosječne visine lako će se smjestiti. Može smetati jedino što se stražnja vrata otvaraju pod prilično malim kutem, pa će ulazak i izlazak biti malo otežan. S druge strane, zbog toga će djeca rjeđe lupiti vratima u automobil parkiran do vašega.

Kao i kod Yarisa, sjedala su udobna, no dojam kvari izrazito tvrda plastika koja se nalazi u čitavoj unutrašnjosti, no dobro je što je sve čvrsto složeno i nigdje ništa ne škripi ili ne cvili. Svako zlo za neko dobro. A Yaris Cross nudi i prtljažnik obujma 397 litara, koji posjeduje i dvostruko dno, pa će prijevoz različitih stvari biti olakšan, a s njime se može dobiti i potpuno ravna podnica kada se preklope stražnja sjedala, a kada obujam prtljažnika raste na 1097 litara. On je i dobro iskoristiv zbog dovoljno okomitog stražnjeg stakla pa ćete moći lako prevesti i gabaritnije predmete bez ikakvih problema, jer je i sam utovarni otvor prilično velik.

I za kraj ostaje još samo objava cijene, a kako je testni model bio opremljen najboljom opremom Adventure, ona se popela na 231.900 kuna! Nije malo, ali treba imati na umu da taj model donosi serijski svu opremu koja je dostupna na njemu, a jedinu doplatu čini pogon AWD na sve kotače (19.900 kuna). Početni model dolazi s opremom Luna i njegova je cijena 175.900 kuna, a već od sljedećeg paketa opreme Sol (191.900 kuna) dobivate mogućnost doplate pogona na sve kotače. Uz to, paket Sol donosi i dobru opremu koja uključuje veći zaslon ili pak aluminijske naplatke.

Yaris Cross Hybrid zanimljiv je spoj mogućnosti i niske potrošnje, što će cijeniti svi koji mnogo vremena provode na kraćim relacijama, kada je i potrošnja najveća, a pritom ne žele razmišljati jesu li napunili bateriju automobila ili ne. A je li Toyota pogodila ”u sridu”? To ćemo vidjeti vrlo brzo.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2022.
Dimenzije (DxŠxV) 4180 x 1765 x 1595 mm
Osovinski razmak 2560 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1170 kg/ 605 kg
Veličina prtljažnika 397/1097 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibrid / 3
Obujam/pogon 1490 ccm / prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 85 kW / 116 KS (pri 5500 okr/min)
Okretni moment: 141 Nm (3800 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 170 km/h / 11,2 s
Potrošnja (prosječna l) 4,3 litre
CO2 emisija 101 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema automatski dvozonski klima-uređaj, DAB radio, 8-inčni multimedijski zaslon, prednja svjetla za maglu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera…

KOMENTARI