TEST: Toyota Yaris Sport 1,5 VVT-iE MT6 – Oduševljava potrošnjom i ukupnim dojmom, pa nije ni čudno da je Europski auto godine

TEST: Toyota Yaris Sport 1,5 VVT-iE MT6 – Oduševljava potrošnjom i ukupnim dojmom, pa nije ni čudno da je Europski auto godine

Još od prve generacije Yarisa Toyota je pogodila ono nešto posebno kod kupaca ovakvih modela, a novi Yaris i s benzinskim motorom može biti uvjerljiv i uz to malo trošiti, što je dodatan plus atraktivnom izgledu ovog modela.

Testirali smo potrošnju goriva s Mazdom 3 CD105
Testiramo: Citroen C3 s 1.2 PureTech benzinskim motorom snage 82 KS
EuroNCAP test: Peugeot 208, Jeep Cherokee, BMW serije 1

Kada je 1999. Yaris zamijenio model Starlet, vjerojatno ni u Toyoti nisu bili svjesni koliko će Yaris uspjeti u pohodu na tržište. Odmah je bio izabran i za Europski automobil 2000. godine, a u svojim malenim dimenzijama je nudio puno prostora, kliznu stražnju klupu i štedljive motore. I kako su prolazile godine, tako se mijenjao i Yaris, a predstavljanjem četvrte generacije vratio se svojim počecima i ponudio atraktivan izgled, dovoljno prostora i štedljive motore te je i najnovija generacija izabrana za Europski automobil 2021. godine.

Zaobljeniji i napuhaniji, ali i ljepši

Zaobljeniji i napuhaniji, ali i ljepši

O uspjehu govori i činjenica kako je na domaćem tržištu Yaris jedan od najprodavanijih modela domaćih kupaca, što potvrđuje činjenicu o privlačnom izgledu za koji je zaslužan Mario Majdandžić. Čitav automobil djeluje napuhnuto i okruglasto, a dobro mu stoje i 16-inčni dvobojni aluminijski naplatci. Iako je paket opreme nazvan Sport, osim navedenih naplataka nema nekih drugih napadnih spojlera ili slično, no zato serijski donovi LED prednja svjetla te LED prednje i stražnje maglenke, ali i 4,2-inčni info ekran na instrument ploči i Smart Entry, odnosno ulazak u vozilo i paljenje bez ključa.

Yaris s prednje strane izgleda vrlo dinamično

Yaris s prednje strane izgleda vrlo dinamično

Unutrašnjost je također napredovala, što dizajnom to i kvalitetom, pa je sada lako i u Yarisu naći meku plastiku, ali i mnogo pretinaca, po čemu je prva generacija bila poznata. Napomenuli bismo samo kako je ručica za otvaranje vrata ”sakrivena” te je potrebno privikavanje na to gdje se nalazi, no budući vlasnici će nakon nekoliko dana otvarati vrata bez traženja ručice.

Centralno mjesto zauzima 8-inčni ekran koji je dio opreme Sport

Centralno mjesto zauzima 8-inčni ekran koji je dio opreme Sport

Volan je trokraki i manjih dimenzija, što odlično pristaje Yarisu, a mjesta na vozačkom sjedalu ima i za one visoke preko 2 metra. Prilično veliki 8-inčni multimedijski zaslon dolazi serijski u svim paketima, a testni je Yaris imao i klasičnu ručnu klimu. Već dugo nismo imali automobil na testu s takvom klimom, pa je bilo užitak lako i brzo prilagoditi klimu u svakom trenutku, i to bez potrebe da mičete pogled s ceste. Yaris je gotovo uvijek bio automobil koji je nudio mnogo prostora za klasu u koju pripada, a tako je i kod novog modela.

Unutrašnjost je udobna i smirena

Unutrašnjost je udobna i smirena

Čak ni straga višim osobama neće nedostajati mjesta, no za duže vožnje tamo će se ipak najugodnije osjećati djeca, pa je prava šteta što straga nema nikakvog USB priključka za punjenje gadgeta. Također, voljeli bi da se stražnja vrata otvaraju malo šire, jer će ovako biti malo poteškoća s postavljanjem sjedalica. Iako prtljažnik ima osnovni obujam od 286 litara, on se u stvarnosti čini veći, a i prilično je dubok, pa će u njega ipak stati dovoljno stvari i za duži put. A za kraće relacije može poslužiti i za prijevoz većih predmeta, jer se preklapanjem njegov obujam povećava na 768 litara.

Iza ima dovoljno mjesta i za odrasle, no nema USB punjača

Iza ima dovoljno mjesta i za odrasle, no nema USB punjača

Yaris je postavljen i na potpuno novu GA-B platformu koja donosi 50 mm veći međuosovinski razmak koji je sada dug 2.560 mm. Zanimljivo je kako je novi Yaris kraći za pola centimetara, pa mu je dužina sada 3.940 mm, a ujedno je i niži za četiri centimetra, pa mu je visina sada 1.500 mm, dok je u širinu narastao za pet centimetara na 1.745 mm.

Preklapanjem stražnjih sjedišta obujam prtljažnika se s osnovnih 286 litara povećava na 768 litara

Preklapanjem stražnjih sjedišta obujam prtljažnika se s osnovnih 286 litara povećava na 768 litara

Dizelskih motora u ponudi nema već neko vrijeme, a uz hibridni sustav i osnovni motor sa 72 KS, koji korijene vuče još iz prve generacije, s novim Yarisom je stigao i novi 1,5-litreni motor. Začuđujuće je što je atmosferski, pa se za najveću snagu od 92 kW/125 KS mora zavrtjeti u visoke okretaje (6600 o/min), a i najveći okretni moment od 153 Nm postiže tek na 4800 o/min. Uparen je s preciznim 6-brzinskim ručnim mjenjačem, a kad se naviknete da ga morate tjerati u više okretaje, onda vožnja postaje i zabavna.

Klasični atmosferac obujma 1,5 litara odličan je izbor za ovaj auto

Klasični atmosferac obujma 1,5 litara odličan je izbor za ovaj auto

Da, Yaris ima onaj sportski štih koji se ne primijeti na prvu, no kada ga bolje upoznate, shvatit ćete kako ga trebate voziti. A što je najbolje, uzvratit će vam i poprilično niskom potrošnjom. Naime, prosjek od 6,7 litara, s prilično teškom nogom na gasu i mnogo gradske vožnje, je odličan rezultat za ovako snažan atmosferski benzinac! Ako ćete voziti samo malo smirenije, potrošnja će bez problema pasti na 6 litara. A na otvorenoj cesti i ispod toga. Da, Toyota je uspjela riješiti potrošnju, pa se dizelski model ne bi ni isplatio. Hibrid nam je trošio u prosjeku oko dvije litre manje, no njega treba uzeti u obzir samo ako se puno vozite po gradu, no ova nam se izvedba svidjela puno više.

Sa Sport paketom opreme serijski dolaze i prednja LED svjetla

Sa Sport paketom opreme serijski dolaze i prednja LED svjetla

Uz navedeno, u vožnji je Yaris također udoban i dosta dugo prati zamišljenu liniju kroz brže prolaske kroz zavoje, no kad se pretjera, voli proklizati prednjim krajem. Ovjes je ipak više podešen za što ugodniju vožnju, a ne za brzinske prosjeke. Uz to, Toyota je poradila i na zvučnoj izolaciji, pa je sada unutra i puno tiše.

Novi Yaris je u širinu narastao za 5 centimetara

Novi Yaris je u širinu narastao za 5 centimetara

Novi Yaris 1.5 VVT-iE Sport košta 132.100 kuna, a od dodatne opreme je imao samo bisernu boju koja se doplaćuje 4800 kuna. Nije mali novac, ali je i dalje jedan od najpovoljnijih modela u klasi s ovako snažnim motorom. No ako ne patite za aluminijskim naplatcima, LED svjetlima i ostalim sitnicama, možete izabrati i početni Stella paket opreme koji starta sa 118.000 kuna, a i dalje serijski dobivate Toyota Safety Sense napredni paket aktivne sigurnosti koji uključuje sustave za automatsko kočenje s prepoznavanjem pješaka (noć i dan) i biciklista (dan) te prepoznavanjem vozila iz suprotnog smjera prilikom skretanja, sustav za automatska duga svjetla, adaptivnim tempomatom i ostalim sustavima, 7-inčni zaslon, klimu i sve ostalo što vam je potrebno za ugodnu vožnju.

Ova kombinacija motorizacije i opreme za Yaris je i najbolji omjer uloženo/dobiveno

Ova kombinacija motorizacije i opreme za Yaris je i najbolji omjer uloženo/dobiveno

Kada se sve zbroji i oduzme, Yaris je dobra prilika, a nikad atraktivniji dizajn mu dodatno pomaže u uspjehu. Uz to, tu je i do 10 godina garancije ako automobil redovito servisirate u ovlaštenom servisu, što ne nudi nitko od konkurencije.

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 3940 x 1745 x 1500 mm
Osovinski razmak 2560 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1065 kg/ 490 kg
Veličina prtljažnika 286/768 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin / 3
Obujam/pogon 1490 ccm / prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 92 kW / 125 KS (pri 6600 okr/min)
Okretni moment: 153 Nm (4800 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 180 km/h / 9,0 s
Potrošnja (prosječna l) 6,0 litara
CO2 emisija 122 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/ne/da
Ostala oprema klima-uređaj, DAB radio, 8-inčni infotainment zaslon, LED prednja i stražnja svjetla, automatska duga svjetla, sustav automatskog kočenja s prepoznavanjem pješaka i biciklista, središnji zračni jastuk između vozača i suvozačaLED prednja svjetla za maglu, senzor za kišu, tempomat, stražnja kamera…

KOMENTARI