TEST: Toyota Yaris Premiere 1.5 HSD

TEST: Toyota Yaris Premiere 1.5 HSD

Četvrta generacija Toyote Yaris okitila se titulom Europskog automobila godine, baš kako je to bilo i s prvom generacijom, a novi Yaris ne samo da nudi atraktivan izgled već nudi i mnogo tehnologije i štedljivi hibridni sustav, koji je i iznenađujuće brz.

Preko 1.000 KS snažan Mercedes-AMG Project One sve bliži serijskoj proizvodnji
Kakav kupe: Alfa Romeo GTV Quadrifoglio
Honda otkrila sve detalje o novoj generaciji kompaktnog SUV modela HR-V

Toyota je prvu generaciju Yarisa predstavila još 1999. godine, koja je naslijedila model Starlet, a tada je bilo riječ o iznimno prostranom automobilu za svoje dimenzije, a donio je i štedljivije motore i privlačan izgled te je bio izabran za Europski automobil 2000. godine, te je ujedno to bila i prva Toyota koja je osvojila ovu nagradu. Evo, 21 godinu i 3 generacije kasnije Toyota s četvrtom generacijom Yarisa ponovo osvaja novinare i skuplja najviše bodova te postaje Europski automobil 2021. godine.

Izgleda odlično i plijeni poglede

Izgleda odlično i plijeni poglede

A kako i ne bi kada Yaris ponovo ima atraktivan izgled koji se neće stopiti s masom ostalih vozila, a spomenimo i kako je na dizajnu radio Mario Majdandžić, domaći čovjek koji, kao što vidimo, dobro radi svoj posao. Yaris izgleda nabildano i snažno iz kojeg god da ga kuta pogledate pa čak i u najosnovnijoj opremi kada naplatci nisu veličine 17 inča i nisu aluminijski, kao na testnom modelu. Ako vam se sviđa boja na testnom Yarisu, moramo napomenuti kako je riječ o Tokyo Fusion crvenoj boji koja je ekskluzivno dostupna za model Premiere, a uvijek dolazi u kombinaciji s crnim krovom.

Novi Yaris je postavljen i na potpuno novu GA-B platformu koja donosi 50 mm veći međuosovinski razmak koji je sada dug 2.560 mm. Zanimljivo je kako je novi Yaris kraći za pola centimetara te mu je dužina sada 3.940 mm, ujedno je i niži za četiri centimetra te mu je visina sada 1.500 mm, dok je u širinu narastao za pet centimetara na 1.745 mm. Iako je nešto kraći od konkurencije koja je duga uglavnom oko 4 metra, u Yarisu se to ne osjeti.

Iako je kraći za pola centimetra od prethodnika, za isto toliko mu je duži međuosovinski razmak, a širi je za 5 cm, pa je novi Yaris unutra ustvari veći

Iako je kraći za pola centimetra od prethodnika, za isto toliko mu je duži međuosovinski razmak, a širi je za 5 cm, pa je novi Yaris unutra ustvari veći

Prostranost u odnosu na prethodnu generaciju je za putnike veća u svim smjerovima, a vlasnici prijašnjih generacija se moraju naviknuti na drugačiju, nešto nižu poziciju sjedenja, a Yarisu nedostaje samo prostora u prtljažniku, koji u osnovnom obliku nudi obujam od tek 286 litara. Najnovije generacije konkurenata uglavnom nude oko 350 litara, no Yaris je uvijek imao nešto manji prtljažnik i to nije smetalo kupcima. Spomenimo i kako se preklapanjem stražnjih sjedala dobiva obujam od 768 litara, a nedostaje nam pregradna polica prtljažnika, koja bi omogućavala praktičniju uporabu. S druge strane, pohvalno je što Yaris ima nosivost od 525 kg, što je više nego što nudi konkurencija.

Prtljažni prostor se sa skromnih 286 litara preklapanjem zadnjih sjedala povećava na 974 litra

Prtljažni prostor se sa skromnih 286 litara preklapanjem zadnjih sjedala povećava na 974 litra

Osim vanjskog dijela, Toyota je poradila i na unutrašnjosti Yarisa, koji donosi moderan izgled, ali i kvalitetnije materijale. ”Premiere” sjedala su iznimno udobna u kombinaciji crne kože i tkanine s crvenim šavovima. Tako su gornji dijelovi komandne ploče meki, a šteta je što je na vratima samo imitacija platna jer je riječ o nekakvom tvrdom umjetnom materijalu koji na prvi pogled izgleda kao platno, sve dok ga ne dotaknete. Ispred vozača se nalazi digitalna instrument ploča, no ona je potpuno drugačijeg oblika od konkurencije. Naime, postoje dvije okrugle ”duplje”, od kojih lijeva pokazuje u kojem je položaju mjenjač te ostale informacije o električnom motoru, dok desna prikazuje brzinu ispisanu velikim fontom te razinu goriva i temperaturu motora. Sve ostale informacije putnog računala se prikazuju na 4,2-inčnom ekranu koji je smješten između njih. Tu je i Head-up Display, koji projicira aktualne informacije na vjetrobransko staklo.

Prednji dio kabine je prostran i odlično organiziran

Prednji dio kabine je prostran i odlično organiziran

Središnja konzola je jednostavna i sastoji se od 8-inčnog multimedijskog zaslona koji je smješten na vrh i oko kojeg su smještene fizičke tipke prečaca za brz pristup svim funkcijama te dva kotačića za brži odabir. Ispod njega su ventilacijski otvori i malena polica s gumiranim slojem koji će sigurno držati vaš mobitel, ali samo ako je zaštićen maskicom. Bez nje mobitel klizi i postoji vjerojatnost da ispadne s police. Ispod nje su postavljeni prekidači za upravljanje dvozonskim klima uređajem. Podešavanje temperature se vrši kotačićima koji daju dovoljno povratnih informacija, pa se podešavanje može napraviti bez gledanja. Ovako bi to trebalo biti na svakom automobilu. Tu su i prekidači grijača prednjih sjedala i USB priključak, a ispod je polica za bežično punjenje mobitela, gdje će vaš uređaj biti sigurnije smješten, a pored je odmah smještena i 12V utičnica.

Osebujna organizacija i prikaz informacija

Osebujna organizacija i prikaz informacija

Pored ručice automatskog mjenjača su još i prekidači za izbor načina vožnje, kao i tipka elektronske ručne kočnice te držači čaša. Naslon za ruke je serijska oprema i podesiv je po dužini i iznenađujuće udoban za ovu klasu, no ispod njega se nalazi tek malena odnosno niska polica u koju možete staviti samo mobitel ili pak kovanice i kartice od parkinga. Prostranost sprijeda je odlična i svi će se moći udobno smjestiti, no straga je pomalo tijesno, pa će se tamo najbolje osjećati djeca. Stoga je prava šteta što za stražnja sjedala nisu predviđeni USB priključci ili pak 12V utičnica, kako bi im se omogućilo punjenje uređaja i samim time bi bilo manje svađe i više mira prilikom dužih vožnji.

Trocilindrični benzinac s direktnim ubrizgavanjem obujma 1490 ccm i snage 68 kW/92 KS, te pored njega elektromotor snage 59 kW/80 KS, koji ukupno razvijaju 85 kW/116 KS (snage motora se ne zbrajaju linearno)

Trocilindrični benzinac s direktnim ubrizgavanjem obujma 1490 ccm i snage 68 kW/92 KS, te pored njega elektromotor snage 59 kW/80 KS, koji ukupno razvijaju 85 kW/116 KS (snage motora se ne zbrajaju linearno)

Yaris je prvi model ove klase koji je ponudio hibridni pogon, a u najnoviju generaciju je ugrađena već četvrta generacija sustava koji se sastoji od trocilindričnog 1,5-litrenog atmosferskog benzinca s Atkinson procesom i razvija najveću snagu od 68 kW/92 KS, dok elektromotor sa starterom razvija snagu od 59 kW/80 KS. Tako je ukupna snaga sustava 85 kW/116 KS i nudi se ukupno 141 Nm okretnog momenta, a iako na prvu podaci ne djeluju impresivno, dojam u vožnji je odličan. Svatko tko se vozio s nama u autu nije mogao vjerovati koliko je ovaj automobil brz i kako dobro reagira na gas za svoju snagu, a službena mjerenja govore o ubrzanju od 0 do 100 km/h za 10 sekundi, dok je maksimalna brzina i više nego dovoljnih 175 km/h.

Veća širina i niži ovjes daju mu dodatnu stabilnost pri vožnji

Veća širina i niži ovjes daju mu dodatnu stabilnost pri vožnji

Sustav je uparen s CVT mjenjačem koji uglavnom dobro radi svoj posao. Treba odmah reći da Yaris nije namijenjen sportskoj vožnji i pri naglom pritisku na gas nema trenutačnog odaziva, no ipak je odaziv dovoljno brz da vas izvuče iz opasnih situacija i održi gušt u vožnji. Yarisu puno bolje odgovara staloženija vožnja bez naglih pritisaka na gas. Tada će biti i dodatno štedljiv, a potrošnja mu je veliki adut. Naime, tijekom testa, koji je vrlo dinamičan, prosjek nam je bio 4,7 litara, s time kako se u gradskoj vožnji ona spuštala na 3,7 litara, dok je na autocesti pri brzinama od 130 do 140 km/h potrošnja bila manja od 7 litara. Tako želi štedljiv automobil, ovakav hibridni Yaris svakako treba uzeti u obzir jer će se potrošnja na otvorenoj cesti uglavnom kretati između 3 i 4 litre.

Što se pak same vožnje tiče, Yaris je vrlo stabilan, a zahvaljujući novoj nižoj karoseriji, i ljuljanja u zavojima su manja te je manja buka vjetra zbog manjeg otpora karoserije. Prelasci preko uspornika su također ugodni i nema previše poskakivanja, kakva su česta kod hibridnih i električnih automobila zbog veće težine baterija.

Tokyo Fusion crvena boja dolazi samo u kombinaciji s crnim krovom i samo s Premiere paketom opreme

Tokyo Fusion crvena boja dolazi samo u kombinaciji s crnim krovom i samo s Premiere paketom opreme

Testna Toyota Yaris 1.5 VVT-i hibrid Premiere je ujedno i najskuplja i najbogatije opremljena izvedba novog Yarisa, ne uzimajući u obzir sportski GR Yaris, po cijeni od 167.900 kuna. Da, cijena nije niska, no riječ je o najbogatijem paketu opreme, a već osnovni paket opreme Luna donosi potpunu sigurnosnu opremu Toyota Safety Sense 2, automatsku klimu, 7-inčni multimedijski zaslon, naslon za ruke sprijeda i automatski CVT mjenjač, a cijena takve izvedbe starta od 130.900 kuna. Povoljna cijena za hibridni automobil, a konkurencija s hibridnim ili pak dizelskim motorom s automatskim mjenjačem ili nema takav model u ponudi ili je riječ o puno skupljoj ponudi.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 3940 x 1745 x 1500 mm
Osovinski razmak 2,560 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1090 kg/ 525 kg
Veličina prtljažnika 286 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibrid / 3
Obujam/pogon 1490 / prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 85 kW / 116 KS (pri 5550 okr/min)
Okretni moment: 141 Nm (3600 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 175 km/h / 9,7 s
Potrošnja (grad/otvorena/komb) 3,7/4,0/4,7 litara
CO2 emisija 87 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema Tempomat, automatski dvozonski klima-uređaj, pokretanje na gumb, 17-inčni aluminijski naplatci, DAB radio, 8-inčni infotainment…

KOMENTARI