Njemačka kreće s velikim širenjem punionica vodikom

Njemačka kreće s velikim širenjem punionica vodikom

Vodeći operater stanica za punjenje vodikom u Njemačkoj, H2 Mobility, najavio je širenje mreže punionica vodikom na njih 300 do 2030. godine, što će zasigurno olakšati prodaju ovakvih automobila.

Lexus je prodao preko 2 milijuna elektrificiranih automobila
Nissan tvornica za proizvodnju prototipova solid state baterija
Prema istraživanjima Hrvati žele više sigurnosti na cestama

Automobili na vodik nisu nikakva novost, a ta tehnologija se razvija već niz godina, dok su najuspješniji  na tom području Toyota i Hyundai. Toyota s modelom Mirai, koji je nedavno predstavljen u drugoj generaciji, te Hyundai s modelom Nexo, koji drži i svjetski rekord.

Prednost vožnje na vodik je brzo punjenje spremika, cijena na razini benzina, a najveća prednost je što takvo vozilo ne zagađuje. Naime, jedini nusprodukt vozila na vodik je – voda! Stoga nije ni čudno kako se u posljednje vrijeme sve više ulaže baš u razvoj ove tehnologije. Osim toga, ovim se proizvođačima pridružuje i grupa Stellantis, kao i Renault, koji je nedavno najavio novi koncept koji vozi na vodik.

No vratimo se mi na H2 Mobility, njemačku tvrtku koja je vodeći operater stanica za punjenje vodikom u Njemačkoj, a koji je osigurao čak 110 milijuna eura za buduće investicije. Hy24, najveća svjetska investicijska platforma za vodik, će uložiti 70 milijuna eura, a dioničari Daimler Trucka, Hyundaija, Linde, OMV-a, Shella, TotalEnergiesa i Air Liquidea će uložiti preostalih 40 milijuna eura. S tim novcem H2 Mobility želi proširiti mrežu punionica za vodik s trenutnih 90 na čak 300, i to do 2030. godine. Njemačka je najveće europsko tržište automobila, stoga ni ne čudi kako će biti glavni igrač i na području automobila pogonjenih vodikom.

KOMENTARI