Više od 20 godina od predstavljanja prve generacije Highlandera trebalo je Toyoti da isto ponudi i na tržištu Europe, a nakon sedmodnevnog druženja možemo reći da se čekanje itekako isplatilo i da četvrta generacija tog modela izgleda bolje nego prije.

Toyota Highlander može vući prikolicu težine dvije tone
Prva generacija Highlandera se na tržištu pojavila 2000. godine u Sjedinjenim Američkim Državama, a prva hibridna izvedba predstavljena je 2005. godine. Druga generacija tog modela predstavljena je 2007. godine i odmah je bila ponuđena u hibridnoj izvedbi koja je bila kombinirana s velikim 3,3 i 3,5-litrenim V6 motorima. Treća generacija, koja je predstavljena 2013. godine, također se nudila u hibridnoj izvedbi, ali je ponudila i puno atraktivniji dizajn u odnosu na prve dvije generacije. I konačno, 2019. godine predstavljena je četvrta generacija tog modela koji je zbog pandemije malo kasnio na europsko tržište, no konačno je stigao.

Sklop stražnjeg elektromotora daje 121 Nm i može prenijeti do 1300 Nm na stražnje kotače
Highlander je prilično velik SUV koji u dužinu mjeri 4966 mm, dok je širok 1930 mm i visok 1755 mm, a tu je i prilično dug međuosovinski razmak od 2850 mm koji omogućuje mnogo mjesta za koljena za putnike u drugom redu sjedala, ali i lakši pristup na dva sjedala u trećem redu. Prilično velike dimenzije dobro su skrivene u dizajnu pa Highlander uživo ne djeluje preveliko iako će vam se poneka parkirna mjesta činiti premalima.

Vozilo prima 7 putnika kad se sva sjedala podignu
No zahvaljujući takvim dimenzijama i prostor u unutrašnjosti je izdašan pa tako vozač i suvozač mogu uživati u mnogo prostora na udobnim sjedalima pozamašnih dimenzija, a ni putnicima u drugom redu ništa neće nedostajati. Ipak, na dvama sjedalima u trećem redu udobno će se smjestiti samo djeca. Ipak, sjedala u drugom redu pomična su, i to za punih 180 mm, pa se ona mogu pomaknuti prema naprijed kada putnici u trećem redu trebaju mjesta za koljena. Highlander je opremljen i trozonskim klima uređajem pa tako putnici straga mogu namjestiti željenu temperaturu, a za svaku je pohvalu što su otvori ventilacije postavljeni i za putnike u trećem redu, što je zaista rijetkost. Osim toga, to omogućuje i lakše rashlađivanje, odnosno zagrijavanje velike kabine.

Drugi red sjedala može se pomjerati za 180 mm zbog lakšeg pristupa zadnjem redu
Da je udobnost na prvom mjestu govori i činjenica da su sva sjedala presvučena perforiranom kožom, a vozač i suvozač mogu uživati u grijanim, ali i hlađenim sjedalima, što dobro dođe pri visokim, ali i niskim temperaturama. U drugom redu dva su vanjska sjedala grijana, dok će se ostali morati zadovoljiti s klasičnim sjedalima.

Kad su sva sjedala u upotrebi, prtljažni prostor ima obujam od 241 litre
A da je prostora dovoljno govori i činjenica da i sa svih 7 sjedala u upotrebi ostaje prtljažni prostor od 241 litre, što je rezultat koji su nekad imali i monovolumeni sa 7 sjedala, no ako preklopite treći red, dobivate prtljažni prostor obujma 570 litara, odnosno obujam mu je nešto veći ili manji od ove vrijednosti, ovisno o tome u kojem su položaju sjedala u drugom redu. A preklopite li i sjedala u drugom redu, obujam raste na 1909 litara pa ćete u njemu lako prevesti i ormar ili hladnjak koji će se lako utovariti zahvaljujući potpuno ravnom podu.

Ako se preklopi treći red sjedala, prtljažni prostor raste na 570 litara, a s preklopljenim drugim redom obujam raste na vrtoglavih 1909 litara
Unutrašnjost je također moderno dizajnirana i to u tipično Toyotinu dizajnerskom jeziku, što znači da je sve jednostavno za upotrebu i nadohvat ruke. Instrument-ploča je analogna s velikim 7-inčnim središnjim ekranom koji je moguće konfigurirati i koji prikazuje sve relevantne i potrebne informacije o vozilu, a u središnju je konzolu pak ugrađen veliki 12,3-inčni multimedijski zaslon. Ispod njega su ugrađena dva kotačića kojima je brzo i lako moguće podešavati glasnoću ili pretraživati glazbu, a tu su i četiri fizičke tipke za brz izbornik. Podešavanje klime i grijanja, odnosno hlađenja sjedala podešava se fizičkim tipkama, no svim tim moguće je upravljati i dodirnim zaslonom pa će svatko moći izabrati ono što mu najbolje odgovara. Rijetko se viđa unutarnji elektronski retrovizor koji daje prikaz vrlo širokog kuta onoga što se događa iza automobila. Dakle, ako vozite krcat auto, svejedno ćete vidjeti straga. A osim toga, pokriven je veliki kut pa se tako gubi onaj kobni mrtvi kut kad netko vozi pored nas ili nas pretječe.

U unutrašnjosti prevladava tipično Toyotino ozračje
Kako je riječ o top-opremi Premium, testni Highlander bio je opremljen i staklenim krovom koji je moguće i otvoriti, a već samim pomicanjem sjenila u kabinu puštate mnogo svjetla pa se dojam u kabini čini još većim. Za pohvalu je i što je sjenilo dovoljno debelo da bi zaštitilo putnike od direktnog sunčeva svjetla po velikim vrućinama, a i dovoljno dobro apsorbira toplinu pa u kabini nije ništa toplije od sunca nego kod izvedbe bez staklenog krova.

Na digitalnom retrovizoru možemo gledati širokokutnu sliku stražnje kamere
Uz sve nabrojano, hvalimo i hibridni pogonski sustav koji se sastoji od 2,5-litrenog atmosferskog benzinca s Atkinsonovim ciklusom rada, a tu je i promjenjivi rad ventila VVT, a sve je to povezano s dvama elektromotorima i baterijom. Sveukupna snaga koju razvija taj sustav je 182 kW/248 KS, dok je najveći dostupni okretni moment 270 Nm. I dok se najveća snaga dobiva tek pri 6000 okretaja, najveći je moment dostupan već pri 4300 okretaja. Mjenjač je CVT bestupanjski, a 4×4 pogon elektrificiran.

Motor zapremine 2.487 ccm s 4 cilindra i 16 ventila, koristi se i direktnim ubrizgavanjem i ubrizgavanjem u usisnu granu
Bez obzira na masu praznog vozila od preko 2 tona, čak ni kad se optereti sa svih 705 kg nosivosti, snage mu ne nedostaje. Doduše, Highlanderom onda nećete moći juriti jer ipak nije riječ o sportskom vozilu, no bez problema ćete moći pretjecati na otvorenoj cesti. Highlander nudi i nekoliko načina rada, od kojih je jedan Sport, no tada ponekad zna biti ”nervozan” jer mjenjač nije siguran u koju brzinu prebaciti, a često onda ide i u (pre)visoke okretaje.

CVT mjenjač s novim optimiziranim omjerom prijenosa gotovo je bešuman zbog poliranih zubaca
No u standardnom načinu rada na vidjelo dolaze sve prednosti modela – udobna vožnja, tih rad i niska potrošnja. Da, ovako snažan i težak automobil može biti i prilično štedljiv pa ćete lako njime u prosjeku trošiti oko 7 litara na 100 km i to čak i ako niste previše nježni nogom na papučici gasa. Najviše troši na autocesti gdje potrošnja ostaje do 9 litara do brzine od 150 km/h, no iznad te brzine rapidno raste i na preko 10 litara, a na otvorenoj cesti ona može biti niža i od 6 litara. U gradskom režimu ona se kreće između 6,5 i 7 litara, što je, morate i vi priznati, odličan rezultat.

Iako prvenstveno dizajniran za SAD, Highlander će se svidjeti i europskim kupcima
Testni model Highlandera je top-model i njegova je cijena 522.500 kuna, za što se dobiva pravi mali ”autobus” koji ne troši puno, a donosi mnogo opreme. Najpovoljnija izvedba starta od 424.000 kuna te je i ona dovoljno dobro opremljena, a pogon na sve kotače i štedljiv motor uvijek dolaze serijski pa, ako možete živjeti bez staklenog krova ili pak perforiranih kožnih sjedala, i to će biti dobra investicija.
TEHNIČKI PODACI |
|
Modelska godina | 2021. |
Dimenzije (DxŠxV) | 4966 x 1930 x 1755 mm |
Osovinski razmak | 2850 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 2015 kg/ 705 kg |
Veličina prtljažnika | 241/1909 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni / 4 |
Obujam/pogon | 2487 ccm / AWD pogon na sve kotače |
Mjenjač | CVT automatski |
Snaga | 182 kW / 248 KS (pri 6000 okr/min) |
Okretni moment: | 270 Nm (4300 okr/min) |
Najveća brzina / 0-100 km/h | 180 km/h / 8,3 s |
Potrošnja (prosječna l) | 7,3 litara |
CO2 emisija | 158 g/km |
LED svjetla / laki naplatci | da/da |
USB/navigacija/Bluetooth | da/da/da |
Ostala oprema | trozonski automatski klima-uređaj, DAB radio, 12,3-inčni infotainment zaslon, Bi-LED prednja svjetla, LED stražnja svjetla i prednja svjetla za maglu, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera, kožna sjedala, sprijeda grijana i hlađena sjedala, panoramski krovni otvor… |
KOMENTARI