Test: Toyota Corolla Cross Executive AWD-i Bi-Tone

Test: Toyota Corolla Cross Executive AWD-i Bi-Tone

Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svijetu već niz godina, a novopridošlica u obitelji je Cross izvedba koja donosi pogon na sve kotače, veći razmak od tla, više prostora u kabini, ali i najnoviju, petu generaciju Toyotinog hibridnog pogonskog sklopa.

Nova Toyota Yaris Cross s hibridnim motorom i AWD-i pogonom na sve kotače
Nova Toyota Corolla Cross donosi i novu, 5. generaciju hibridnog sustava
Jedinstven dizajn i u drugoj generaciji: ovo je potpuno nova Toyota C-HR

Već smo za maleni Yaris Cross rekli kako je riječ o smanjenom modelu RAV4, a isto možemo reći i za novu Toyotu Corollu Cross, no ovog puta je ipak riječ o većem, obiteljskom automobilu. Također, dok manji Yaris Cross prati dizajnerske linije izvedbe s 5 vrata, Corolla Cross nudi gotovo jedinstveni dizajn u Corolla obitelji. Doduše tu prvenstveno mislimo na vanjski izgled, jer je unutrašnjost gotovo u potpunosti identična.

Corolla Cross donosi zaobljeniji izgled u odnosu na veći RAV4, a mogli bi reći i nekako smireniji, a kako se dosta razlikuje od ostalih Corolla izvedbi, na prvu ih nećete moći povezati u jednu obitelj. No bez obzira na to, ovaj automobil izgleda privlačno, posebice sprijeda, gdje dominira velika crna maska koja se spaja s donjim dijelom branika, također crne boje, a koja se zatim nastavlja u zaštitne plastike oko čitavog vozila. Kao i ostali SUV modeli iz Toyote, i Corolla Cross donosi nepravilan, odnosno pravokutan dizajn otvora za kotače, čime se želi povezati s većim modelom.

Straga je gotovo čitav donji dio branika crne boje, a tu je i umetnut srebrni detalj,dok asu stražnja stakla prilično izdužena, Tu su i serijski 18-inčni aluminijski naplatci, kao i dodatno zatamnjena stražnja stakla, a sveukupan dojam je dobar, bez nekih dizajnerskih pretjerivanja, koja su sve češća kod modernih vozila.

Poklopac prtljažnika je velik, što olakšava utovar u prtljažnik, koji ipak ima nešto viši rub, a kod ove izvedbe ima i mrvicu manji obujam radi ugrađenog subwoofera. Obujam mu je 380 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala dobivate obujam od 1289 litara. Nakon preklapanja naslona dobiva se gotovo ravna utovarna površina.

Ulaskom u unutrašnjost dolazimo do puno poznatijih linija, koje su preuzete iz ostalih Corolla modela. Ovdje je riječ o najnovijoj izvedbi koja donosi digitalne instrumente i novi multimedijski zaslon. Instrumenti dolaze u dijagonali od 12,3 inča, pregledni su i prilagodljivi, dok središnji multimedijski zaslon dolazi u dijagonali od 10,5 inča koji je izgubio većinu fizičkih tipki, koje su do sada bile postavljene oko samog zaslona. Sada su tu tek tri, smještene ispod zaslona, a putem njih je moguće ugasiti zaslon ili pak upravljati glasnoćom. Tu je i nov dizajn, kao i sam raspored podizbornika, koji nije uvijek najljepši izgledom, ali je funkcionalan, i ono što je najvažnije, prilično brz u radu, pa nema nepotrebnog dugog čekanja ili nesigurnosti je li sustav „prihvatio“ vaš dodir ili ne.

Ono što nam je uvijek najvažnije, a to su komande klimatizacije koje su odvojene od zaslona, a tu Corolla Cross opet briljira. Dvozonski klima uređaj dolazi s dvije okrugle tipke za podešavanje s dovoljno dobrom povratnom informacijom, kako bi mogli podesiti temperaturu i bez micanja pogleda s ceste. I sve ostale tipke prečaca za podešavanje su fizičke, kako bi upravljanje bilo što lakše.

Ispod svega su postavljeni prekidači za grijanje sjedala, koji su u potpunosti retro dizajna, pa tipka za grijač upravljača pored njih izgleda puno modernije. S druge strane je pak USB priključak koji je opet svoje veličine, pa ovaj dio izgleda kako da su samo nabacani prekidači koji su na skladištu. To bi moglo biti ujednačenijeg dizajna. Ispod njih je i pretinac za mobitel s podrškom za bežično punjenje. Ručica mjenjača je klasičnog oblika, što cijenimo, a ispred nje su tri tipke – za podešavanje načina vožnje, za uključivanje električnog moda vožnje, kao i za isključivanje ESP sustava.

Sjedala su presvučena kožom, a prednja su i grijana, ali i električno podesiva. Pritom moramo reći i kako su udobna, no voljeli bi da je vozačka pozicija malo viša, ovako je sličnija klasičnom kompaktu nego SUV vozilu. Također, središnji naslon za ruke bi mogao biti malo mekaniji, jer ovako nakon dulje vožnje počinje žuljati za lakat. Straga je pak nešto više prostora u odnosu ka kompaktnu izvedbu radi drugačije pozicije sjedenja, a putnike straga očekuju i ventilacijski otvori, kao i dva USB-C priključka za punjenje uređaja, te veliki preklopni središnji naslon za ruke. Sve što treba. Također, djeca će posebno uživati u krovnom prozoru koji donosi obilje svjetla, ali se ne može otvoriti.

Corolla Cross je prva Toyota opremljena s novim hibridnim pogonskim sklopom pete generacije, koji se sastoji od 2,0-litrenog benzinca s četiri cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 112 kW/152 KS i nudi 190 Nm okretnog momenta i elektromotora koji razvija maksimalnu snagu od 83 kW/113 KS i nudi 206 Nm okretnog momenta. Ukupna snaga sustava je 145 kW/197 KS, dok je ukupni okretni moment sustava 274 Nm. Sve to je dovoljno za maksimalnu brzinu od 180 km/h i za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi, ali i prosječnu potrošnju od tek 5,7 litara. Sve je podešeno više za udobnu vožnju i nižu potrošnju, a kao i kod prethodnih generacija ovog sustava, i dalje je prisutna velika buka u kabini kada ječe nagazite na papučicu gasa. Tu je djelomično kriv i CVT automatski mjenjač. No ako ovaj model vozite s laganijom nogom na gasu, ni buka neće biti velika, a i potrošnja će biti manja.

Ovjes je podešen za udobniju vožnju, a tu je i najnoviji „pametan“ pogon na sve kotače koji dolazi pod oznakom AWD-i, a koji usmjerava okretni moment na stražnju osovinu prilikom pokretanja automobila i tijekom ubrzavanja. U normalnoj vožnji koristi pogon prednjih kotača, ali kada sustav otkrije sklizavu podlogu, pogon na sve kotače se automatski uključuje, primjerice na mokrim granitnim kockama, po jakoj kiši, na mokrom ili utabanom snijegu ili na pijesku.Samim time je i vožnja sigurnija.

Testni primjerak se nalazi na samom vrhu cjenika i košta 50.599 eura, a jedina druga izvedba koja je dostupna s pogonom na sve kotače je izvedba Style koja se može kupiti po cijeni od 45.244 eura. Ako pak ne trebate pogon na sve kotače, tada Corolla Cross starta od 39.487 eura s opremom Luna. U ponudi je i izvedba sa slabijim hibridnim pogonskim sustavom sa 140 KS, a tada cijena kreće od 34.834 eura…

TEHNIČKI PODACI: Toyota Corolla Cross Executive AWD-i Bi-Tone
Dimenzije (DxŠxV) 4460 x 1825 x 1620 mm
Osovinski razmak 2640 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1620 kg/ 395 kg
Veličina prtljažnika 380/1289 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon AWD-i pogon na sve kotače
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 145 kW / 197 KS
Okretni moment 274 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 7,6 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,7
CO2 emisija 121 g/km
Cijena 50.599 eur (381.238,17 kn)
Oprema Toyota Safety Sense paket aktivne sigurnosti, 10,5-inčni multimedijski sustav s navigacijom, DAB radio, 12,3-inčni digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, Bi-LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci, kožna sjedala, kamere u 360 stupnjeva…

KOMENTARI