TEST Suzuki Swift 1.0 DITC Hybrid GLX

TEST Suzuki Swift 1.0 DITC Hybrid GLX

Novi Swift izgleda bolje nego ikad, pomalo sportske linije daju mu eleganciju koju prije nije imao, a istovremeno unutrašnjost nudi više prostora

Nova GARAŽA je na svim kioscima: prvi hrvatski test Honde CR-V 1.5 i Suzuki Vitare 1.0
Ovo je prvi Suzuki iz 1955. godine
Za 30 godina Suzuki Vitare stiže poseban model

Još kad je predstavljen u Ženevi ovog proljeća, novi Swift je izazvao zanimanje zbog svog poboljšanog izgleda, koji će biti glavni razlog njegovog češćeg pojavljivanja na prometnicama od svojih prethodnika. Bočna linija pomalo podsjeća na obrise Mini Coopera, što nipošto ne mislimo u negativnom smislu. S prednje strane pak mu je dodana agresivnija maska i LED pozicijska svijetla što mu daje moćan izgled. Mogli bismo skratiti i reći da izgleda malo, nabildano i slatko istovremeno, što je pravi pogodak za gradski automobil.

Oprema

Kao što je kod Suzukija sada već pravilo, novi Swift dolazi s pregršt tehnologije koja je kod drugih proizvođača rezervirana za skuplje klase, od upozorenja na frontalni sudar, automatsko kočenje, tempomat, upozorenje naleta na pješake, upozorenje napuštanja trake. Serijski dolazi automatsko paljenje svjetala, LED pozicijska svijetla, grijani retrovizori, električno podizanje prednjih stakala.

Upravljač presvučen kožom kod Swifta spada u serijsku opremu

Tu je i Suzukijev sustav za infotainment s velikim 8-colnim ekranom osjetljivim na dodir, povezivanje na smartphone, hands free, koji imaju GL+ i GLX verzije, s time da GLX verzija uključuje i navigaciju te adaptivni tempomat kontroliran pomoću radara te automatski sustav kočenja pomoću radara.

Unutrašnjost je neočekivano prostrana, iako je dimenzijama manji od prethodnika, prostraniji je od njega, a čak mu je i prtljažnik veći i sada iznosi 254 l. Osim dobroj organizaciji unutrašnjosti, prostranost može zahvaliti ponajprije osovinskom razmaku od 2450 mm koji je za 20 mm veći od prethodnog modela.

Suzuki „hibrid“

Na test smo dobili Suzuki 1.0 DITC Hybrid GLX, s dodatnom oznakom SHVS što je kratica od Smart Hybrid Vehicle by Suzuki. Ovo je samo uvjetno rečeno hibrid, tj. ne može se niti u jednom trenutku voziti na struju. Ugrađena litij-ionska baterija je prilično zanemarive snage za hibrid, od samo 1,9 kW (2,6 KS), no pri ubrzanju daje dodatni okretni moment od 50 Nm. Baterija se može puniti samo regenerativnim kočenjem, dakle kad kočimo motorom preko ugrađenog tzv. integriranog start generatora (ISG) punimo bateriju i klasični akumulator. Na displeju komandne ploče fino se vidi kad se baterija puni vožnjom nizbrdo, a kada se prazni pri dodavanju gasa. To može biti prilično zabavno.

Ove dodatne dvije i pol konjske snage pomažu motoru pri povećanju okretanja brzine, tj. onda kad smo navikli da motor maksimalno troši benzin i izbacuje CO2. Zbog toga je automobil nešto startniji, a istovremeno manje troši pri startnim pikovima, te manje zagađuje. Emisija CO2 pri ovom automobilu je zbog toga samo 97 g/km, što umanjuje onaj posebni porez, a veseli i ekološki osviještene vozače.

Motor od 998 cm kubičnih i 111 konja od maloga Swifta radi pravu jurilicu

Motor je Boosterjet 1.0, trocilindrični turbomotor koji znamo već iz Balena i SX4 S-Crossa. Razvija 82 kW (111 PS) pri 5500 o/min te najveći okretni moment od 170 Nm između 2000 do 3500 o/min. Motor se pokazao odličnim i štedljivim već u velikom S-Crossu, a kako ne bi tada i u malenom Swiftu koji teži 900 kg.

Potrošnja i vožnja

Prema službenim podacima, ovaj hibrid u gradu troši 4,8 litara (verzija bez SHVS-a 6,4 l), a van grada 4 litre (bez SHVS-a 4,3 litre), a prosječna potrošnja prema proizvođaču je 4,3 litre (bez SHVS-a 5 l).

Mi smo se tih vrijednosti držali bez problema, čak i s malo dinamičnijom vožnjom. Na otvorenoj cesti vrijednosti na testu su oko 4,2 l na 100 km, a u gradu samo mrvicu više – 4,4 litra. Jedino gdje potegne više benzina je na autocesti, na kojoj je s uključenim tempomatom na 135 km/h i 3000 okretaja trošio od 6 do 6,4 litre, ovisno o konfiguraciji terena. Očito je da hibridni pogon pomaže samo pri nižim brzinama. No ovaj auto najčešće ćete po gradu voziti ispod 1500 okretaja u minuti zahvaljujući njegovoj maloj težini.

S bočne strane izgleda nabildano, no privlačno

Motor je živahan pa je ovaj Swift jako zabavno voziti. Upravljač je osjetljiv i odmah hvata, pri vožnji se osjeća da ima dodatne snage cijelo vrijeme vožnje, maksimalnu brzinu nismo provjeravali, no prema proizvođaču ona iznosi 195 km/h, što je vrlo visoko za ovako mali auto. Mjenjač je 5-brzinski, što nam je u startu izazvalo malo podozrenje, no ispalo je da šestu brzinu zaista i ne treba.

Verzije i cijena

Novi Suzuki Swift dolazi s dvije vrste motora, osim ovog testiranog dolazi i s nešto slabijim atmosferskim benzincem 1,2 Dual Jetom snage 90 konja i okretnim momentom od 120 Nm, koji također može biti u hibridnoj verziji, ali može biti i s All Grip pogonom koji raspoređuje silu na sva četiri kotača.

Stražnja strana također je dopadljiva

Cijena se kreće od vrlo prihvatljivih 89.165 kn za osnovnu verziju pa do najskupljeg s punom opremom i automatskim mjenjačem za 129.976 kuna. Cijene se čine prilično fer s obzirom na ugrađenu opremu i performanse vozila. S obzirom na sve, čini se da će novi Swift prestići svoju stariju braću po popularnosti.

KOMENTARI