![]()
Sigurno se pitate je li potreban još jedan SUV u ponudi Renaulta? E pa Renault lijepo objašnjava zašto je to tako. Naime, Iako je nastao ne temelju Captura, koji spada u B-SUV kategoriju, Symbioz je ipak svrstan u C-SUV kategoriju jer uz nešto veće dimenzije i puno više prostora, nudi dodatke i opremu kakva se ne može dobiti u Capturu. Osim toga, u C-SUV segmentu Renault već ima model Megane Conquest, no za razliku od njegovih kupeovskih linija, Symbioz karakteriziraju, hajdemo to tako reći, karavanske linije, a to znači i puno veću prostranost, ali i puno više funkcionalnosti, pa u Renaultu smatraju kako je Symbioz namijenjen obiteljima koje uvijek trebaju još malo više prostora.
![]()
A s time bi se i mi složili nakon sedmodnevnog druženja s ovim modelom. Naime, praktičnost i prostranost je zaista veća nego kod Captura, a posebice se to odnosi na prtljažni prostor. Praktičnosti pripomaže i stražnja klupa koja se može pomicati za 16 cm, pa je moguće birati trebate li više prostora na stražnjoj klupi ili vam je ipak važniji prtljažnik, a to je detalj koji sve rjeđe viđamo u modernim automobilima.
![]()
Symbioz je postavljen na produženoj platformi CMF-B, koju koriste mnogi Renault modeli, a dug je 4413 mm, širok je 1797 mm i visok je 1575 mm, dok mu je međuosovinski razmak dug 2638 mm. Od tla je udaljen 169 mm, a nudi prtljažnik obujma od 492 litre do 624 litre, ovisno kako je postavljena stražnja klupa. Preklapanjem naslona obujam raste na 1582 litre, a tada je utovarna dužina 1680 mm. Upravo bi Symbioz mogao biti svojevrstan nasljednik Meganea s ICE motorom, jer je riječ o modelu sličnih dimenzija i prostranosti kao i u kompaktnim modelima, no ipak nudi SUV-ovski doživljaj povišenog sjedenja.
![]()
Doduše, trenutačno su u ponudi samo izvedbe koje pokreće dobro poznati hibridni pogonski sklop sa 145 KS, no već ove godine bi u ponudu trebao stići i klasičan benzinac (ICE). A kad smo već kod motora, odmah ćemo prijeći i na brojke. Riječ je o E-Tech full hibrid izvedbi koja se sastoji od 1,6-litrenog atmosferskog benzinca i dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh. On omogućuje Symbiozu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,6 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 170 km/h. A ono što najviše oduševljava je potrošnja, koja je nakon tjedan dana korištenja pokazivala prosjek od 5,3 litre. Ako uzmemo u obzir kako je riječ o automobilu težine gotovo tonu i pol, rezultat je i više nego impresivan. Naravno, najnižu potrošnju od oko 4,5 litre je ostvarivao u gradskoj vožnji i kreni-stani vožnju koja mu i najviše odgovara, jer tada se pokazuju sve prednosti hibridnog sklopa i ugrađene baterije, dok je na otvorenoj cesti potrošnja oko 5,5 litara. Najviše smo trošili na autocesti i to oko 7 litara pri brzinama od oko 130 km/h.
![]()
Renault je dobro poradio na izolaciji, pa je buka uglavnom niska, no pri većim brzinama ona je ipak nešto izraženija, a sigurno je tome kumovao i Solarbay panoramski stakleni krov koji dolazi s elektroničkim sjenilom, odnosno, zasjenjuje se samo staklo. Moguće je imati potpuno zasjenjenje, zasjenjenu stražnju polovicu ili pak bez zasjenjenja, a sam čin zasjenjenja je popraćen, hajdemo to tako reći, grafikom, pa to djeluje izrazito atraktivno. A posebice je zanimljivo promatrati sunce kroz zatamnjenu površinu jer vidite pravilan oblik sunca, bez ikakvih izobličenja.
![]()
Ako vam se unutrašnje uređenje čini poznato, nije ni čudno jer se koristi isto ono kao i na Capturu. To nije nimalo loše, jer je sve logično postavljeno i lako za korištenje. Ispred vozača se nalazi upravljač s fizičkim tipkama prečaca, a digitalni instrumenti dolaze u dijagonali od 10 inča, dok je središnji multimedijski zaslon dijagonale 10,4 inča i postavljen je okomito. Temelji se na Google servisima, pa serijski dobivate Google Maps navigaciju. Tik ispod zaslona su i fizičke tike za upravljanje klimatizacijom, što uvijek hvalimo, no upravljanje grijačima sjedala i upravljača se ipak vrši putem zaslona. Doduše, njihove su pozicije fiksne i na donjoj traci, pa nije teško doći do njih. Kada smo kod prekidača, i Symbioz dolazi s fizičkom tipkom kojom se jednostavno pale i gase sustavi upozorenja za brzinu ili pak zadržavanja unutar trake, a sve se podešava putem zaslona u My Safety odjeljku.
![]()
Svidjela nam se i klasična ručica automatskog mjenjača koja u neku ruku lebdi, jer se ispod nje nalazi dodatna otvorena polica. Tu je i lijepo i mekano podstavljen središnji naslon za ruku, a jednako meki su i nasloni na vratima, a čak i plastika oko prozora vratiju nije potpuno tvrda, već ipak ima malo mekoće. To je samo jedan detalj koji pokazuje kako je riječ o modelu iz C-SUV segmenta, kao i električna vrata prtljažnika. Prostora je u prosjeku klasi i sprijeda i straga, a stražnji putnici imaju vlastite ventilacijske otvore, dva USB-C priključka za punjenje i 12V utičnicu. Sve što treba za jednu obitelj.
![]()
Testni model je ujedno i najskuplji Symbioz u ponudi s cijenom od 36.917 eura, no cijena početnog modela je ispod 30.000 eura. Naravno, hibridni pogonski sustav i automatski mjenjač su uvijek serijski, a tijekom ove godine bi trebao u ponudu stići i benzinski motor s ručnim mjenjačem, što će sigurno sniziti cijenu ovog modela za par tisuća eura, a onda će to biti i pristupačniji model koji si može priuštiti i više obitelji.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4413 x 1797 x 1575 mm |
| Osovinski razmak | 2638 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1497 kg/ 427 kg |
| Veličina prtljažnika | 492 – 624/1455 litara |
| Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/4 |
| Pogon | Prednji kotači |
| Mjenjač | Automatski |
| Snaga | 105 kW / 143 KS |
| Okretni moment | 250 Nm |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 170 km/h / 10,6 s |
| Potrošnja (prosječna l/100 km) | 5,3 |
| CO2 emisija | 109 g/km |
| Cijena | 36.917 eur |
| Oprema | 10,4-inčni multimedijski sustav, 10-inčni digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, Multi-Sense sustav, električno podesiva i grijana prednja sjedala i upravljač, kamere u 360 stupnjeva, električno otvaranje prtljažnika, dvostruko dno prtljažnika, Solarbay panoramski krov, 19-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI