Sigurno se pitate je li potreban još jedan SUV u ponudi Renaulta? E pa Renault lijepo objašnjava zašto je to tako. Naime, Iako je nastao ne temelju Captura, koji spada u B-SUV kategoriju, Symbioz je ipak svrstan u C-SUV kategoriju jer uz nešto veće dimenzije i puno više prostora, nudi dodatke i opremu kakva se ne može dobiti u Capturu. Osim toga, u C-SUV segmentu Renault već ima model Megane Conquest, no za razliku od njegovih kupeovskih linija, Symbioz karakteriziraju, hajdemo to tako reći, karavanske linije, a to znači i puno veću prostranost, ali i puno više funkcionalnosti, pa u Renaultu smatraju kako je Symbioz namijenjen obiteljima koje uvijek trebaju još malo više prostora.
A s time bi se i mi složili nakon sedmodnevnog druženja s ovim modelom. Naime, praktičnost i prostranost je zaista veća nego kod Captura, a posebice se to odnosi na prtljažni prostor. Praktičnosti pripomaže i stražnja klupa koja se može pomicati za 16 cm, pa je moguće birati trebate li više prostora na stražnjoj klupi ili vam je ipak važniji prtljažnik, a to je detalj koji sve rjeđe viđamo u modernim automobilima.
Symbioz je postavljen na produženoj platformi CMF-B, koju koriste mnogi Renault modeli, a dug je 4413 mm, širok je 1797 mm i visok je 1575 mm, dok mu je međuosovinski razmak dug 2638 mm. Od tla je udaljen 169 mm, a nudi prtljažnik obujma od 492 litre do 624 litre, ovisno kako je postavljena stražnja klupa. Preklapanjem naslona obujam raste na 1582 litre, a tada je utovarna dužina 1680 mm. Upravo bi Symbioz mogao biti svojevrstan nasljednik Meganea s ICE motorom, jer je riječ o modelu sličnih dimenzija i prostranosti kao i u kompaktnim modelima, no ipak nudi SUV-ovski doživljaj povišenog sjedenja.
Doduše, trenutačno su u ponudi samo izvedbe koje pokreće dobro poznati hibridni pogonski sklop sa 145 KS, no već ove godine bi u ponudu trebao stići i klasičan benzinac (ICE). A kad smo već kod motora, odmah ćemo prijeći i na brojke. Riječ je o E-Tech full hibrid izvedbi koja se sastoji od 1,6-litrenog atmosferskog benzinca i dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh. On omogućuje Symbiozu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,6 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 170 km/h. A ono što najviše oduševljava je potrošnja, koja je nakon tjedan dana korištenja pokazivala prosjek od 5,3 litre. Ako uzmemo u obzir kako je riječ o automobilu težine gotovo tonu i pol, rezultat je i više nego impresivan. Naravno, najnižu potrošnju od oko 4,5 litre je ostvarivao u gradskoj vožnji i kreni-stani vožnju koja mu i najviše odgovara, jer tada se pokazuju sve prednosti hibridnog sklopa i ugrađene baterije, dok je na otvorenoj cesti potrošnja oko 5,5 litara. Najviše smo trošili na autocesti i to oko 7 litara pri brzinama od oko 130 km/h.
Renault je dobro poradio na izolaciji, pa je buka uglavnom niska, no pri većim brzinama ona je ipak nešto izraženija, a sigurno je tome kumovao i Solarbay panoramski stakleni krov koji dolazi s elektroničkim sjenilom, odnosno, zasjenjuje se samo staklo. Moguće je imati potpuno zasjenjenje, zasjenjenu stražnju polovicu ili pak bez zasjenjenja, a sam čin zasjenjenja je popraćen, hajdemo to tako reći, grafikom, pa to djeluje izrazito atraktivno. A posebice je zanimljivo promatrati sunce kroz zatamnjenu površinu jer vidite pravilan oblik sunca, bez ikakvih izobličenja.
Ako vam se unutrašnje uređenje čini poznato, nije ni čudno jer se koristi isto ono kao i na Capturu. To nije nimalo loše, jer je sve logično postavljeno i lako za korištenje. Ispred vozača se nalazi upravljač s fizičkim tipkama prečaca, a digitalni instrumenti dolaze u dijagonali od 10 inča, dok je središnji multimedijski zaslon dijagonale 10,4 inča i postavljen je okomito. Temelji se na Google servisima, pa serijski dobivate Google Maps navigaciju. Tik ispod zaslona su i fizičke tike za upravljanje klimatizacijom, što uvijek hvalimo, no upravljanje grijačima sjedala i upravljača se ipak vrši putem zaslona. Doduše, njihove su pozicije fiksne i na donjoj traci, pa nije teško doći do njih. Kada smo kod prekidača, i Symbioz dolazi s fizičkom tipkom kojom se jednostavno pale i gase sustavi upozorenja za brzinu ili pak zadržavanja unutar trake, a sve se podešava putem zaslona u My Safety odjeljku.
Svidjela nam se i klasična ručica automatskog mjenjača koja u neku ruku lebdi, jer se ispod nje nalazi dodatna otvorena polica. Tu je i lijepo i mekano podstavljen središnji naslon za ruku, a jednako meki su i nasloni na vratima, a čak i plastika oko prozora vratiju nije potpuno tvrda, već ipak ima malo mekoće. To je samo jedan detalj koji pokazuje kako je riječ o modelu iz C-SUV segmenta, kao i električna vrata prtljažnika. Prostora je u prosjeku klasi i sprijeda i straga, a stražnji putnici imaju vlastite ventilacijske otvore, dva USB-C priključka za punjenje i 12V utičnicu. Sve što treba za jednu obitelj.
Testni model je ujedno i najskuplji Symbioz u ponudi s cijenom od 36.917 eura, no cijena početnog modela je ispod 30.000 eura. Naravno, hibridni pogonski sustav i automatski mjenjač su uvijek serijski, a tijekom ove godine bi trebao u ponudu stići i benzinski motor s ručnim mjenjačem, što će sigurno sniziti cijenu ovog modela za par tisuća eura, a onda će to biti i pristupačniji model koji si može priuštiti i više obitelji.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4413 x 1797 x 1575 mm |
Osovinski razmak | 2638 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1497 kg/ 427 kg |
Veličina prtljažnika | 492 – 624/1455 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski |
Snaga | 105 kW / 143 KS |
Okretni moment | 250 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 170 km/h / 10,6 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 5,3 |
CO2 emisija | 109 g/km |
Cijena | 36.917 eur |
Oprema | 10,4-inčni multimedijski sustav, 10-inčni digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, Multi-Sense sustav, električno podesiva i grijana prednja sjedala i upravljač, kamere u 360 stupnjeva, električno otvaranje prtljažnika, dvostruko dno prtljažnika, Solarbay panoramski krov, 19-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI