Test: Renault Rafale E-Tech plug-in hybrid 300 4×4 Atelier Alpine

Test: Renault Rafale E-Tech plug-in hybrid 300 4×4 Atelier Alpine

Rafale u svojoj najprestižnijoj, ali i najsnažnijoj izvedbi privlači izgledom i bogatom opremom, ali oduševljava i performansama, kao i udobnosti u vožnji, ali i niskom potrošnjom, koja i bez napunjene baterije rijetko prelazi 7 litara, što je za preko dvije tone težak automobil izvrstan rezultat.

Test: Renault Megane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
Mercedes-Benz u bliskoj budućnosti mijenja oznake, ali i gasi neke modele
Volkswagen će na IAA predstaviti prvi električni coupe SUV ID.5 GTX

Rafale je trenutačno top model Renaulta, a na tržište je kod nas stigao prije godinu dana, no tada u ponudi nije bilo testne izvedbe, koja je u vrijeme pisanja ovog teksta ono najbolje što Renault može ponuditi. Riječ je o plug-in hibridu (PHEV) s potpunom opremom i pogonom na sve kotače, no to je tek dio onoga što ovaj model nudi. A za one koji ne znaju, ime Rafale nije izabrano tek tako, jer upravo zrakoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj povijesti.

Osim toga, gdjegod da smo se pojavili, bili smo magnet za poglede. Naime, testni model je nosio matiranu satin plavu Alpine boju u kombinaciji s biserno crnim krovom i sjajno crnim plastičnim oblogama oko vozila, a vozi se na 21-inčnim kotačima, a sve to, uz kupeovsku siluetu i izdignutu SUV formu garancija su za dobar izgled. I kako smo već bili napisali, nas Rafale jako podsjeća na Lamborghini Urus, a neki se s nama slažu, dok drugi govore kako nema nikakvih sličnosti.

Iako tako ne djeluje, Rafale je i prilično velik automobil, pa tako u dužinu mjeri 4710 mm, širok je 1886 mm i visok 1613 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2738 mm. No ono što oku nije vidljivo je težina praznog vozila od čak 2025 kg! Da, dobro ste pročitali. Ova izvedba Rafalea teži preko dvije tone! Ali barem se te dimenzije mogu osjetiti u unutrašnjosti. Tako prtljažnik u osnovi ima obujam od 539 litara, dok s preklopljenim stražnjim naslonima obujam raste na 1826 litara.

Osim toga, ima dosta prostora i za putnike, kako sprijeda, tako i straga, iako straga višima od 1,90 metara nedostaje prostora za glavu radi linije krova. U prilog ne ide ni stakleni Solarbay panoramski krov koji nema nikakvih fizičkih zaštita od sunca, već je riječ o staklu koji se može zatamniti, odnosno zamutiti ili imati klasičan stakleni korov. Imali smo prilike isprobati kako to funkcionira na temperaturama od 30 stupnjeva i više, i moramo reći kako je toplinska izolacija odlična!

Unutrašnjost je dobro poznata iz ostalih novih Renault modela, a to uključuje u L raspored 12-inčnog zaslona instrumenata te multimedijskog zaslona iste veličine. Podno multimedijskog zaslona su i fizičke tipke klimatizacije, no grijanje sjedala i upravljača se pali putem dodirnog zaslona. Multimedijski sustav se temelji na Googleu, pa je tako ugrađena i Google Maps navigacija s podrškom za promet u realnom vremenu, što znači da više ne morate koristiti navigaciju na mobitelu. Podno zaslona su još i USB priključci, kao i podrška za bežično punjenje mobitela.

Renault je ručicu automatskog mjenjača prebacio iza upravljača, gore desno, pa je središnji greben sada pun pretinaca i odmorišta za ruke. Tako je sada tu središnji dio s kliznim poklopcem, ispod kojeg se nalazi dodatan, i to prilično velik pretinac za stvari, a još jedan pretinac se nalazi ispod središnjeg naslona za ruke koji je također dobro podstavljen i mekan pa je ugodan i pri korištenju na dužim putovanjima. Pretinci u vratima su također podstavljeni s plišanim materijalom, a svuda prevladava plava boja – od vratiju preko podova, do kontrastnog konca u istoj boji. Putnici straga pak imaju dva USB priključka za punjenje i ventilacijske otvore, a središnji naslon za ruke je pak posebna priča. Naime, osim što skriva podstavljene pretince za mobitele ispod poklopca, tu su dva dodatna USB priključka za punjenje te dva držača za čaše, a tu su i posebni nosači za tablet ili mobitel koji se mogu izvući.

No mi ćemo se ovog puta više koncentrirati na pogon i tehnologije, jer je ovaj Rafale pravi dragulj. Već ste i sami shvatili kako je riječ o top modelu, a to ne vrijedi samo za opremu, već i snagu, gdje ovaj plug-in hibrid dolazi sa sistemskom snagom od 221 kW/300 KS. Uz to, tu je i pogon na sve kotače, ali i 4Control sustav koji zakreće stražnje kotače kako bi ležanje u zavojima bilo još bolje. Osnovi čini 1,2-litreni trocilindrični turbo motor kojem su pridodani elektromotori, uključujući i onaj na stražnjoj osovini koji pokreće stražnje kotače, s pridodana je i baterija kapaciteta 22 kWh, koja u gradskoj vožnji omogućuje gotovo 100 km vožnje na struju. A time se možete voziti prilično jeftino.

Iako podržava samo sporo punjenje snage do 7,4 kW, trajanje punjena je oko 3 sata. Ali treba računati kako će kupci ovog automobila svoja auto puniti tijekom noći, kada je cijena električne energije niža, pa ni gotovo 6 sati punjenja na još sporijem punjenju od 3,7 kW neće predstavljati nikakav problem. Sve to je rezultiralo i popriličnom težinom, pa prazan Rafale teži malo preko dvije tone, no bez obzira na to, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje tek 6,4 sekunde! O da, Rafale 300 4×4 može biti vraški brz, iako to ne vrijedi i za autocestu, jer je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h. A to je radi ekologije i sigurnosti. No zato je vožnja po otvorenoj cesti s puno zavoja poprilično zabavna, a bez obzora na to što je težište nešto više, naginjanja nema previše. A svemu tome pridonose i sportska sjedala. Ona su udobna, no voljeli bi malo više bočne potpore.

A što je s potrošnjom? Dok baterija ima struje, u prosjeku se troši 1 do 2 litre benzina, no s praznom baterijom potrošnja raste na oko 8 do 9 litara na autocesti, no na otvorenoj cesti će ona pasti i na oko 6 litara. Mi smo, s neredovitim punjenjem baterije, ostvarili prosjek od 6,2 litre. Pritom treba naglasiti i kako je prosječna potrošnja struje oko 22 kWh. Naravno, na autocesti se baterija prazni puno brže, i tada na struju možete prijeći između 40 i 50 kilometara, no ako želite voziti samo na struju brzina ne smije prijeći 135 km/h, a ne smijete ni prejako stisnuti papučicu gasa kako ne bi aktivirali i benzinski motor. Isto vrijedi i u gradu. Samo laganim pritiskom na gas vozite na struju, a ako pretjerate, odmah se pali i benzinski motor.

S ovim modelom Renault pokušava vratiti duh sportskih R.S. modela kojih više nema u ponudi i u tome djelomično uspijeva. Da, Rafale je brz i zanimljiv automobil, no ipak mu nedostaje ona grubost, i to mislimo u pozitivnom smislu, R.S. modela. Osim toga, konkurencije gotovo da ni nema, pa nemate puno izbora. No izborom ove izvedbe dobivate bogato opremljen model sa snažnim pogonom, no i cijena se penje u nebo. Naime, testni model s dodatnom opremom košta 64.340 eura! No tu je i Rafale s 200 KS i pogonom samo na prednje kotače čija je cijena puno primamljivija i starta od 44.990 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4710 x 1886 x 1613 mm
Osovinski razmak 2738 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 2025 kg/415 kg
Veličina prtljažnika 539/1826 litara
Vrsta motora/broj cilindara Plug-in hibrid (PHEV)/3
Pogon Na sve kotače
Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva
Snaga benzin + snaga elektro = ukupno 105 kW/143 KS + 51 kW/69 KS + 100 kW/136 KS = 221 kW/300 KS
Okretni moment benzin + elektro = ukupno 230 Nm + 205 Nm + 195 Nm = 635 Nm
Kapacitet baterije 22 kWh, Litium
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 6,4 s
Prosječna potrošnja benzin/struja 6,2 l / 21,8 kWh
CO2 emisija 14 g/km
Cijena 64.340 eur
Oprema 12-inčni digitalni instrumenti, 12-inčni multimedijski sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, Matrix LED svjetla, kamere u 360 stupnjeva, vozačevo sjedalo s masažom, aktivni ovjes, 4CONTROL Advanced, esprit Alpine interijer i ekterijer, 21-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI