Test: Renault Clio E-Tech Engineered 145 hibrid

Test: Renault Clio E-Tech Engineered 145 hibrid

Hibridna izvedba Renaulta Clio ističe se bogatom opremom i atraktivnim sportskim izgledom koji je potkrijepljen dobrim performansama, ali i niskom potrošnjom. Možete li uopće poželjeti više?

Test:Toyota Yaris Cross Hybrid – Troši kao Aygo, a vozi kao RAV4 – je li hibridni Yaris Cross najbolji izbor?
Jeep Avenger je od sada dostupan i u novoj e-Hybrid izvedbi
Test: Renault Austral techno mild hybrid 160 auto

E-Tech je Renaultova oznaka elektrificiranih modela, a upravo smo testirali posljednju inačicu Clija s ovim pogonskim sklopom, koji je blago dorađen pa je sada ukupna snaga par konja veća, a Renault se pobrinuo i za bogati paket opreme Engineered, ali i za vizualni dojam, pa ovakva izvedba Clija podsjeća na nekadašnje R.S. modele. A tu je i caka. Naime, takvih izvedbi više nema u ponudi, pa se testna izvedba nameće kao zamjena za sportske modele, a iako ima „tek“ 143 KS, ujedno je riječ o najsnažnijem hibridu u klasi, ali i najsnažnijem Cliju trenutno u ponudi.

Plava boja karoserije sa zlatnim detaljima, 17-inčni crni naplatci sa zlatnim detaljima i niskoprofilnim gumama, te dodatno zatamnjena stražnja stakla osiguravaju ovoj izvedbi zapažen nastup. Rijetko gdje smo se uspjeli parkirati a da nas nisu pitali kakav je to Clio. Izgleda kako je Renault napravio odličan posao.

No nije tako samo izvana, već se sličan nastup nastavlja i u unutrašnjosti, gdje se čitavom širinom konzole proteže zlatna lajsna, a zlatnu boju još možemo vidjeti i na upravljaču, a njome je obojen E-Tech logo na donjem dijelu. Sportska sjedala su kombinacija tkanine i umjetne kože i odlično drže tijelo u vožnji, a tu je i praktičan središnji naslon za ruke sprijeda, koji nije česta pojava u ovoj klasi.

Trokraki upravljač je ugodno debeo i mekan, a Clio je opremljen i klasičnom ručicom automatskog mjenjača. Sve to u kombinaciji omogućuje vrlo ugodan boravak za vozača, ali i suvozača, dok će straga putnicima ipak biti skučenije, pa će se ugodno osjećati samo djeca. Skrivena ručica za otvaranje stražnjih vratiju je nasljedstvo s prethodne generacije, a vizualno daje dojam coupeovskih linija.

Unutrašnjost je moderna i uključuje digitalnu instrument ploču i 9,3-inčni multimedijski zaslon koji je najnovije generacije, što znači kako je modernijeg izgleda, ali i dovoljno je brz u radu. Uz to, može se prilagođavati prikaz, pa će svatko lako naći na glavnom zaslonu što mu najbolje odgovara. Ispod njega su takozvane klavirske tipke za najvažnije funkcije, a tik ispod njih su smještene kontrole automatskog klima uređaja. Posebno moramo pohvaliti jednostavnost upravljanja, kao i preglednost opcija, a sve se može podesiti i bez micanja pogleda s ceste. Točno onako kako treba biti. Uz to, većina površina su meke na dodir, a sve je posloženo kako treba, jer se ništa ne klima i ne škripi. Završna obrada je na puno većem nivou nego kod prijašnjih generacija.

A što se tiče prostora, jedina mana ove izvedbe Clija je obujam prtljažnika koji u ovom slučaju ima 300 litara, što je čak 91 litru manje od benzinske izvedbe. Razlog je baterija koja je zauzela prostor. No, kada se preklope sjedala, u svim je izvedbama obujam prtljažnika isti i iznosi 1069 litara.

Ok, sad smo prošli sve detalje oko karoserije i dizajna, i red je ostao na pogonskom sklopu. A on je odličan izbor za Clio. Dovoljno je snažan i za bržu vožnju, a s druge strane je i prilično štedljiv. Bez ikakve pažnje ostvaren je prosjek od tek 4,9 litara! Naravno, to može biti i još štedljivije u gradskom režimu vožnje, kada se većinu vremena Clio vozi na struju. Također, većinu smo se vremena vozili u načinu vožnje Normal ili Sport, dok smo Eco način koristili rijetko, a on „oduzme“ nešto snage, ali i dodatno snizi potrošnju. Tko vozi u gradskoj gužvi taj način rada je i više nego dovoljan. Svaki se način da podešavati, a sve je dio Multi-Sense sustava kojim se pristupa direktnom tipkom na središnjoj konzoli.

A sada malo tehnikalija. Ovaj hibridni sustav se sastoji od atmosferskog benzinskog motora obujma 1,6 litre koji razvija maksimalnu snagu od 70 kW, odnosno 93 KS, a koji je uparen s elektromotorom snage 36 kW, odnosno 49 KS. Tu je i starter-generator od 15 kW, pa tako dolazimo do ukupne snage sustava od 105 kW/143 KS. Ugrađena baterija ima kapacitet 1,2 kWh, a čitav sustav je uparen s MultiMode automatskim mjenjačem koji radi na isti način kao i na bolidu Formule 1.

Puno je to tehničkih podataka, ali na njih ne trebate uopće misliti. Sve što trebate napraviti je sjesti i voziti. A to će biti užitak. Naime, ovo je najsnažnija izvedba za Clio, a nudi djelić atmosfere s nekadašnjih R.S. modela. Zahvaljujući elektromotoru automobil ne trza kod kretanja jer kreće na struju, a jedino postaje glasan kada se papučica gasa pritisne do poda i kada se benzinski motor zavrti u visokim okretajima. Sjedi se nisko, a sportska sjedala dobro drže tijelo u zavojima, pa su i brzi prolasci kroz zavoj užitak, Uz to, teško ga je izbaciti iz zamišljene putanje, pa kad jednom naučite što ovaj model može, moći ćete uživati na otvorenoj cesti. Što se tiče udobnosti, iako je malo tvrđe podešen, ovjes je prilično udoban, bez obzira na kakvoj se cesti vozite, a ni prelasci preko uspornika neće biti neugodni.

Cijena testnog modela s dodatnom opremom se popela na popriličnih 29.190 eura! Da, dobro ste pročitali. Cijena nije mala, no sve to ovisi kako gledate na ovaj model. Ako gledate da je riječ o sportskom modelu s bogatom opremom, cijena i nije visoka. Posebice ako se usporedi s konkurencijom, koja uvijek dolazi s puno slabijim motorima. Također, ne smijete zaboraviti ni kako su cijene automobila u posljednje dvije godine otišle u nebo. Tako najpovoljniji Clio košta 17.290 eura, a zanimljivo je i kako se Clio još uvijek može dobiti sa 100 KS snažnim turbo dizel motorom, čija je početna cijena 19.690 eura. No osim hibridne izvedbe, ni jedna se druga ne može dobiti s automatskim mjenjačem, a ista stvar je i s bogatim paketom opreme Engineered.

Ova izvedba sigurno neće biti česta pojava na našim tablicama, no tkogod uloži nešto više novaca dobit će odličan spoj performansi i niske potrošnje, ali i jako privlačan izgled. A i sami znate da se dobar izgled uvijek malo više plaća.

TEHNIČKI PODACI: Renault Clio E-Tech Engineered 145 Hibrid
Dimenzije (DxŠxV) 4050 x 1798 x 1440 mm
Osovinski razmak 2583 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1313 kg/ 445 kg
Veličina prtljažnika 300/1069 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, Multi-Mode
Snaga 105 kW / 143 KS
Okretni moment: 205 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 9,3 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 4,9
CO2 emisija 95 g/km
Cijena 29.190 eur (219.932,10 kn)
Oprema Sigurnosni paket, kartica Renault za ulaz i izlaz vozila bez ključa, 9,3-inčni multimedijski sustav, 360 stupnjeva sustav kamera za parkiranje, Multi-Sense , automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, dodatno zatamnjena stražnja stakla, 17-inčni aluminijski naplatci…

KOMENTARI