2013. godine Renault je predstavio Captur, novi B-SUV kojim je postigao ogroman uspjeh, a kako bi ostao konkurentan 2019. godine je predstavljena druga generacija ovog modela. Pet godina kasnije pred nama je i osvježena izvedba ovog bestsellera. A iako izgleda da ga nema puno na cestama, Captur se i dalje dobro prodaje, no radi velike konkurencije koja je narasla sa svega dva modela na njih gotovo 20, jasno vam se da je borba svakim danom sve žešća i žešća. A Captur dobro odolijeva naletima konkurencije radi dobrog omjera uloženo-dobiveno, ali i privlačnom izgledu koji se poprilično promijenio prilikom redizajna. Tako su najveće promjene vidljive sprijeda, a riječ je o potpuno novom dizajnu. Nova su prednja LED svjetla koja više ne dolaze u C obliku već su sada tanka, a nov je i izgled dnevnih LED svjetala kao na najnovijim Renaultovim modelima.
Sada je i Captur dobio novi logo koji je postavljen na navu, zatvorenu masku motora, a nov je i dizajn prednjeg branika. Sada su vidljive ravne i oštre linije, pa sada stražnji kraj, koji je i dalje privlačan ali i zaobljeniji i s mekšim linijama ipak pomalo neskladan s novim prednjim dijelom. No prave promjene u dizajnu ipak dolaze s novom generacijom koja će biti predstavljena tek za nekoliko godina. No zahvaljujući lijepim dvobojnim aluminijskim naplatcima dijagonale 19 inča i dvobojnoj karoseriju, u nesvakidašnjoj crvenoj boji stvaraju od Captura trendovski gradski SUV. A upravo je to ono što kupci traže. Jeste li znali da je preko 50% dosad prodanih Captura kupljeno u dvobojnoj karoseriji? Izgleda kako je baš on trendseter u svojoj klasi.
Promjena ima i u unutrašnjosti, pa tako u oči prvo upadaju novi 10-inčni zaslon digitalnih instrumenata, a redizajnirana je i središnja konzola. Tako sad već i osnovni Captur dolazi s 10,4-inčnim središnjim multimedijskim zaslonom s Arkamys Classic ozvučenjem, a u Esprit Alpine paketu serijski dolaze i integrirane Google usluge, pa tako više nema tvorničke navigacije već se koristi Google Maps. Osim toga, maknute su i tri okrugle fizičke tipke za podešavanje klimatizacije, a umjesto njih su tu nove komande koje su postavljene odmah ispod zaslona. Da, i dalje je riječ o fizičkim tipkama koje možda nisu intuitivne kao stare, ali već nakon par sati za upravljačem ćete napamet znati gdje je koja tipka. Bravo Renault.
A kad smo već kod fizičkih tipki, tu je i tipka lijevo od upravljača koja dolazi pod imenom „My Safety Switch“, odnosno u slobodnom prijevodu, moja sigurnosna tipka, kojom s dva pritiska uključujete i isključujete sigurnosne sustave koje ne želite koristiti. Naime, unutar izbornika na glavnom zaslonu odaberete koje sustave želite isključiti, a koje želite da ostanu uključeni, i kod svakog paljenja vozila jednostavnim dvostrukim pritiskom uključite vlastite postavke. Jednostavnije, brže i lakše ne može i ovo je, barem po nama, veliki plus za Renault.
Svidio nam se i mesnati upravljač koji odlično leži u ruci, a iz kojeg su postavljene i polugice za ručno mijenjanje brzina. Osim toga, Captur je zadržao i klasičnu ručicu automatskog mjenjača i još ih nije zamijenio tipkama, nadamo se ni da neće, a upravo se taj mjenjač nalazi na „drugom katu“! Naime, on je postavljen na lebdeći dio središnje konzole, a ispod njega se nalazi bežični punjač mobitela. Renault je odlično iskoristio visinu vozila. Dodatna polica se nalazi i ispred mjenjača, a tamo su i USB priključci, kao i 12V utičnica, a pohvalit moramo i središnji naslon za ruke između prednjih sjedala koji je udoban, no i prilično uzak, a ni pretinac koji je u njemu nije velik. Za pohvalu su i sportska sjedala koja su udobna i dovoljno velika i za veće ljude.
Straga je prostora u prosjeku klase, a tamo će ionako uglavnom biti smještena djeca, koja će imati dovoljno prostora i za noge i za glavu, a mogu uživati i u klimatiziranom zraku zahvaljujući ventilacijskim otvorima, a ugrađena su i dva USB priključka za punjenje te 12V utičnica. To znači kako neće biti (pre)čestih svađa među juniorima, a to će razveseliti mnoge roditelje. Osim toga, Captur nudi i prilično velik prtljažnik u klasi koji u osnovi zaprima 422 litre i ima dvostruko dno, a preklapanjem stražnjih naslona dobiva se potpuno ravna utovarna površina i obujam od 1275 litara. I više nego dovoljno za većinu budućih vlasnika. Osim toga, stražnja klupa je klizna i to za 16 cm, pa će vlasnici lako moći birati treba li im u tom trenutku veći prtljažnik ili pak više prostora za koljena na stražnjem sjedalu. Naime, ako stražnje sjedalo pomaknete skor naprijed onda je osnovni obujam prtljažnika izdašnih 536 litara, veći nego i u dvije klase većim automobilima.
Testni model je pokretao najsnažniji motor u ponudi, a riječ je o 1,3-litrenom turbo blagohibridnom benzinskom motoru koji razvija maksimalnu snagu od 116 kW/158 KS i 270 Nm okretnog momenta koji od Captura radi prilično brz automobil. Posebno se to osjeti na autocesti kada i pri 130 km/h pritisnete papučicu gasa, a Captur počne linearno ubrzavati i to bez velike buke.A jednako se dobro snalazi i u gradu gdje posebno do izražaja dolazi automatski mjenjač koji omogućuje ugodnu vožnju. Doduše, start-stop sustav ponekad zna biti grub pa ga je u gradskoj vožnji najbolje isključiti. Što se tiče potrošnje, Captur nam je u prosjeku trošio 8,3 litre, što je nešto više od očekivanja, ali treba napomenuti kako je gotovo 70% vremena proveo na autocesti. Gledajući samo gradsku vožnju i otvorenu cestu, prosjek je oko 7,5 litara, što je dobar rezultat za ovako snažan SUV.
Cijena testnog Captura s dodatnom opremom se popela na 30.890 eura, što je sasvim u redu gledajući na cijenu konkurencije, a uvijek se može uštedjeti još pokoji euro u salonima. Jednako motorizirani Captur s opremom Techno pak starta od 26.340 eura, no nedostaje mu dosta vizualnih elemenata koji krase Esprit Alpine paket opreme. Captur je pak dostupan i s 90 KS snažnim benzincem, kao i njegovom izvedbom s plinskom instalacijom i 100 KS, kao i blagohibridnom izvedbom sa 140 KS. Naravno, dostupna je i 145 KS snažna hibridna izvedba koja nam vrlo brzo stiže na test, pa će biti zanimljivo usporediti ova dva modela.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4239 x 1797 x 1575 mm |
Osovinski razmak | 2639 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1447 kg/ 383 kg |
Veličina prtljažnika | 422/1275 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Benzin+blagi hibrid/4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, 7 brzina, dvije spojke |
Snaga | 116 kW / 158 KS |
Okretni moment | 270 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 180 km/h / 8,5 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 8,3 |
CO2 emisija | 135 g/km |
Cijena | 30.890 eur |
Oprema | 10,4-inčni multimedijski sustav, 10-inčni digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, Multi-Sense sustav, naslon za ruke sprijeda, 19-inčni aluminijski naplatci, dvobojna karoserija, Alpine detalji, Full-LED svjetla, kartica slobodne ruke, adaptivni tempomat s funkcijom Start&Go… |
KOMENTARI