Test: Opel Astra Sports Tourer Ultimate MHEV

Test: Opel Astra Sports Tourer Ultimate MHEV

Nova Opel Astra Sports Tourer je vizualno lijepa, a nudi i dobar omjer snage i potrošnje, no mora se boriti s mnogobrojnim SUV modelima, iako nudi više prostora, što bi obiteljskim ljudima ipak trebala biti prednost.

Opel će u Frankfurtu imati tri svjetske premijere
Opel je prošle godine osvojio mnogobrojne međunarodne nagrade
Opel je imao tri svjetske premijere na IAA Mobility 2023

Šesta generacija Astre je predstavljena na ljeto 2021.godine poznata je i kao Astra L, a riječ je o, barem po nama, najuspješnije dizajniranoj Astri, posebno u karavan izvedbi koja dolazi pod oznakom Sports Tourer. Ona donosi najnoviji Opelov dizajnerski izričaj s Opel Vizor maskom i prepoznatljivim izgledom LED dnevnih svjetala, a linije su jednostavne i prepoznatljive. Atraktivnosti pridonose i dvobojna karoserija, kao i serijski 18-inčni dvobojni aluminijski naplatci.

Nova Astra Sports Tourer je kraća od prethodne generacije, no to se uopće ne primijeti. Naime, dužina joj je 4642 mm, širina 1860 mm i visina 1480 mm, a u odnosu na izvedbu s 5 vrata donosi i 57 mm veći međuosovinski prostor, a međuosovinski razmak mjeri 2732 mm. Sve to je dovoljno i za prilično velik prtljažni prostor od 598 litara, a kada se preklope stražnja sjedala obujam raste na 1635 litara. Svakako treba napomenuti i kako se stražnji nasloni preklapaju u omjeru 40:20:40, pa su mogućnosti iskoristivosti time veće. Osim toga, tu je i nizak utovarni rub pa nećete morati visoko dizati stvari.

Unutrašnjost je također dizajnirana u Opelovom stilu s dva zaslona koja su spojena, a središnji multimedijski je zakrenut prema vozaču. No ono što nam se posebno svidjelo su mnogobrojne fizičke tipke za upravljanje čime se uvelike olakšava vožnja. Naime, gotovo pod 90 stupnjeva, ispod zaslona su postavljeni prekidači home, prečac za isključivanje sigurnosnih sustava i prečac do klime, a tu su odmah i prekidači za grijanje sjedala, upravljača i prednjeg stakla. Malo ispred njih su postavljene i klavirske tipke za upravljanje klimatizacijom, ali i okrugli gumb za glasnoću i gašenje zvuka. On će se posebice svidjeti onima s OCD-om kojima znak paljenja uvijek mora biti okomito, kao i meni, a on je fiksni pa je uvijek baš onako kako treba biti.

Izgleda kako u Opelu vole sakrivene pretince, što nama nimalo ne smeta, pa se tako jedan nalazi ispod središnjeg ventilacijskog otvora, a u potpunosti je meko obložen. Ispod kliznog pokrova se nalaze i USB priključci kao i bežični punjač mobitela, a klizni pokrov imaju i dva držača čaša pored ručice automatskog mjenjača. Naravno, još jedan pretinac je i u naslonu za ruku. Za pohvalu su i fizičke tipke na upravljaču, kao i sjedala s AGR certifikatom. Dovoljno su velika, a i sjedeća se površina može povećati izvlačenjem prednjeg dijela sjedeće površine.

Digitalna instrument ploča je prilagodljiva, no više je klasično dizajnirana, što nije nimalo loše jer se time nudi i bolja čitljivost instrumenata, a tu je i head-up zaslon s mnogobrojnim informacijama, no teško je čitljiv s polariziranim sunčanim naočalama. Iako je međuosovinski razmak prilično dug, straga baš i nema previše mjesta. Naravno, djeca će imati i više nego dovoljno prostora, no odraslima će nedostajati prostora za koljena. No tu su ventilacijski otvori za lakše hlađenje, odnosno grijanje, te USB priključak za punjenje, ali tek jedan. Svidjelo nam se i što obloge stražnjih vratiju nisu lošije kvalitete od onih sprijeda, što je sve češći slučaj u modernim automobilima.

Astra Sports Tourer je postavljena na EMP V3 platformu Stellantisa, a dostupna je u mnogobrojnim pogonskim sustavima – benzinski, hibridni, plug-in hibridni, električni, ali i dizelski! Nama je na test pristigla blagohibridna izvedba koju pokreće 1,2-litreni turbo benzinski motor s tri cilindra koji je u ovom slučaju razvijao snagu od 130 KS, a koji dolazi i s ugrađenim elektromotorom koji razvija snagu od 20 kW/28 KS i nudi dodatnih 55 Nm okretnog momenta. Mjenjač je automatski s osam brzina, a snaga se prenosi na prednje kotače. No ono što iznenađuje je jako dobra agilnost, kao i odziv na gas, pa smo par puta provjeravali jesmo li dobro zapamtili koji pogonski sustav imamo ugrađen ispod haube. Iako je ubrzanje do stotke 9,9 sekundi, Astra Sports Tourer ima odlična međuubrzanja, a koliko su primjetna govori i činjenica kako su često suvozači mislili kako je snaga veća nego što stvarno je.

A istodobno ni ne troši previše. Nama je prosjek bio 7,2 litre, s uglavnom gradskom vožnjom i autocestom, no čim odete na otvorenu cestu, prosječna potrošnja pada, i zaustavlja se na oko 5,5 litre, pa ako često vozite takvim cestama, prosječnu potrošnju možete spustiti i za više od litre. A ut se se i lijepo vozi. Iako je ovjes tvrđe podešen, nije neudoban, već daje onaj osjećaj sigurnosti i kao da je ništa ne može izbaciti iz putanje, a upravo to je ono što će se svidjeti mnogim kupcima. Nakon mnogobrojnih tjedana uglavnom provedenih za upravljačima raznih SUV-ova, ovo je pravo osvježenje za vožnju. Doduše, ulaz i izlaz iz vozila je ovdje nešto teži, no mnogobrojne druge stvari su ipak bolje sjele, pa možemo zažmiriti na jedno oko.

Opel je s novom Astrom Sports Tourer napravio dobar posao. Popravio je sve što prije nismo voljeli, a sada je preostalo to da u sljedećoj generaciji ponudi još malo više prostora na stražnjoj klupi i onda će ovo biti pravi obiteljski model koji nudi jednako zabave za vozača, kao i mnogo prostora za cijelu obitelj. Omča oko vrata testnog modela Ultimate, koji donosi iznimno bogatu opremu je cijena koja se popela na 42.855 eura, što je već ozbiljan iznos, posebice ako se pogleda trenutačno aktualan cjenik gdje osnovno opremljena izvedba Astra Sport Tourer Edition s ovakvom motorizacijom starta od 25.590 eura, a dodatno možete uštedjeti 2000 eura ako izaberete izvedbu s ručnim mjenjačem. Osim toga, tu je i domaćim kupcima omiljeni turbo dizel sa 130 KS i automatskim mjenjačem dostupan već za 27.590 eura, što je jako dobra kupnja. A ionako nije poznato do kada će turbo dizel model biti u ponudi. Sve u svemu, ako ne patite za SUV-ovima, onda svakako u obzir uzmite i ovaj model.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4642 x 1860 x 1443 mm
Osovinski razmak 2732 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1421 kg/ 479 kg
Veličina prtljažnika 598/1635 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 8 stupnjeva prijenosa
Snaga 96 kW / 130 KS
Okretni moment 230 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 210 km/h / 9,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,2
CO2 emisija 137 g/km
Cijena 42.855 eur
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, Matrix LED svjetla, Alcantara presvlake sjedala, AGR grijana sjedala i upravljač, head-up zaslon, kamere u 360 stupnjeva, električna vrata prtljažnika, dvobojna karoserija, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI