Prije dvadeset i jednu godinu, na Ženevskom je sajmu automobila Nissan predstavio koncept novog kompaktnog SUV-a, a radi pozitivnih dojmova publike i novinara, serijska izvedba je predstavljena krajem 2006. godine i dobila je ime Qashqai, a sve ostalo je povijest! Naime, tijekom prvih par godina prodaje, potražnja je bila toliko velika da su se naručeni automobili čekali i do godinu dana! Ali da, tada konkurencije nije ni bilo za izvedbe s prednjim pogonom, a tržište je počinjalo biti „gladno“ za novim trendom SUV-ova koje traje još i danas. A što se promijenilo kod Qashqaija? Pa puno toga. On je sada već u trećoj generaciji, a nedavno je podvrgnut i faceliftu, pa smo dobili nešto sasvim novo.
To je posebice vidljivo sprijeda gdje je gotovo sve potpuno novo. Maska je povećana i stapa se s novim prednjim svjetlima, što donosi sportskom i elegantnom izgledu, a nanovo je dizajniran i prednji branik. Sve to diže ljestvicu više u izgledu, te bi sada i Qashqai lako mogao proći kao premium. Straga su promjene manje, no i tu je nov dizajn branika, a svjetla su dobila ljepšu grafiku. Nanovo su dizajnirani i aluminijski naplatci, a testni model je došao s onima veličine 20 inča.
No Nissan je puno pažnje posvetio uređenju unutrašnjosti koja je sada, vjerovali ili ne, kao u premium automobilima. Gornja obloga na prednjim vratima je mekana, obloge na vratima su presvučene mekim materijalom s površinom izgleda brušene kože, a meki su i nasloni na vratima. Istim je materijalom presvučen i središnji naslon za ruke sprijeda, koji je mrvicu prekratak, a i središnji dio između sjedala je presvučen pa sada više ne žulja kada naslonite koljeno na konzolu. Ispred suvozača je na središnjoj konzoli isti materijal, a tek donji dio konzole dolazi s tvrdom plastikom. No isto je i kod premium modela koji koštaju 50 posto i više u odnosu na Qashqai. Također, završna obrada je na visokoj razini i sve je čvrsto i ne klima se, a svi fizički gumbi i tipke daju dobru povratnu informaciju, pa je lako i upravljanje mnogim funkcijama a da ne mičete pogled s ceste.
Ispred vozača se nalaze 12,3-inčni digitalni instrumenti, ali i 10,8-inčni head-up zaslon, pa sve važne funkcije kao što je trenutačna brzina ili dozvoljena brzina vidite bez micanja pogleda s ceste. Središnji multimedijski zaslon je također dijagonale 12,3 inča, a brz je u radu i prilično pregledan, a tik ispod zaslona su i fizičke tipke za određene funkcije koje su osvijetljene, no središnji gumb za glasnoću i gašenje, odnosno paljenje zaslona nisu osvijetljeni!? Za pohvalu su i komande dvozonskog klima uređaja koje dolaze s fizičkim tipkama, pa je podešavanje jednostavno i brzo. Prostranost sprijeda je na visokoj razini, iako će oni preko 1,90 često zapinjati s glavom za vozačko sjenilo za sunce, koje je postavljeno nešto niže radi staklenog krova. No zato prostranost u širinu i duljinu nije nikakav problem.
Ni na stražnjim sjedalima neće ništa nedostajati, pa su tamo ventilacijski otvori, dva USB priključka i naslon za ruke. Prostora ima dovoljno i za više putnike, a čak ni sa staklenim krovom ne nedostaje prostora za glavu. Isto tako je dovoljno prostora i u prtljažniku koji u osnovi zaprima 455 litre i ima praktičnu podnicu dvostrukog dna koju možete postaviti okomito, kako sitnije stvari ne bi „šetale“ po prtljažniku. Preklapanjem stražnjeg naslona dobiva se obujam od 1415 litara.
Testni model je bio opremljen e-Power hibridnim sustavom, no ne standardnim, već potpuno drugačijim. Naime, ugrađeni elektromotor pokreće pogonske kotače, dok ugrađeni benzinski motor služi isključivo za proizvodnju struje i nikada ne pokreće kotače! Qashqai se vozi kao električni automobil s instant odzivom na pritisak papučice gasa, a također nudi iskustvo međuubrzanja električnog automobila. Doduše, malo je čudno čuti benzinca kako radi, no ako potreba za električnom energijom nije velika, on se gasi i Qashqai postaje tipičan električan automobil – iznimno tih. Nissan u Japanu već niz godina nudi ovakav pogon, koji je premijeru imao još u Noteu treće generacije, koji se više nije nudio u Europi.
Sustav e-POWER se sastoji od baterije kapaciteta 1,8 kWh koja je povezana s 1,5-litrenim trocilindarskim benzinskim turbomotorom snage 116 kW/158 KS s varijabilnim kompresijskim omjerom, generatorom, inverterom i 140 kW/190 KS snažnim električnim motorom. Sve navedeno omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 170 km/h. A u svemu tome je prosječna potrošnja benzina svega 6,8 litara!
Naravno, pritom u gradskoj vožnji troši najmanje, ispod 6 litara, jer se ne vozi brzo i dosta se struje dobiva regenerativnim kočenjem, dok je potrošnja viša, oko 7-8 litara, ako odete na autocestu. No ono što je najvažnije, pritom ne morate razmišljati gdje je sljedeća punionica i koliko ćete trebati čekati svoj red. Također, Nissan nije predvidio da kod kuće dopunjavate bateriju, pa tako ne postoji nikakva dodatna utičnica, već samo otvor za punjenje goriva. Jednostavnije stvarno ne može!
Osim toga, Qashqai je sada još tiši u vožnji, a ovjes je podešen na udobnu vožnju, čak i kada ga stavite u Sport način rada. Buka je prilično niska i pri 140 km/h, što omogućuje i više brzinske prosjeke, uz, i dalje, nisku potrošnju. A da ne morate često stajati na benzinskim postajama brine se i spremnik goriva koji omogućuje autonomiju od oko 700 km. Ovako bogato opremljeni Qashqai e-Power N-Design košta 44.664 eura, no cijene s ovim motorom kreću od 39.500 eura s N-Connecta paketom opreme.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4425 x 1835 x 1625 mm |
Osovinski razmak | 2665 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1699 kg/ 481 kg |
Veličina prtljažnika | 455/1415 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, Multi-Mode |
Snaga | 140 kW / 190 KS |
Okretni moment | 330 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 170 km/h / 7,9 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 6,8 |
CO2 emisija | 116 g/km |
Cijena | 44.664 eur |
Oprema | 12,3-inčni multimedijski sustav, 10,8-inčni head-up zaslon, 12,3-inčni multimedijski zaslon, automatski dvozonski klima-uređaj, kamere u 360 stupnjeva, grijanje prednjih sjedala i upravljača 20-inčni aluminijski naplatci, stakleni krov, ProPILOT sustav, sjedala presvučena kombinacijom kože/Alcantara… |
KOMENTARI