Test: MG HS Luxury 1.5 T-GDI DCT

Test: MG HS Luxury 1.5 T-GDI DCT

Prošlog smo se ljeta družili s modelom HS, no u međuvremenu je stigla redizajnirana izvedba koja donosi privlačniji izgled, a popravljene su neke stvari koje su nas prije smetale, no cijena je i dalje fer odmjerena.

Premijera potpuno novog modela MG HS najavljena za sljedeći tjedan
Test: MG HS Luxury 1.5 T-GDi DCT
Osvježeni MG HS stigao u domaće salone

Iako je još uvijek relativno mlada marka na našem tržištu, MG bilježi prodajne uspjehe iz mjeseca u mjesec, a upravo je model HS jedan od glavnih aktera tih rezultata. Posebice se to odnosi na redizajnirani model, kakav smo i testirali, a koji donosi nov dizajn, ali i poboljšanja u odnosu na prethodnu izvedbu, iako još uvijek ima mjesta za napredak. Na test nam je pristigla najbolje opremljena inačica Luxury, koja uključuje svu dodatnu opremu, pa i metalik boju, što znači da ne postoje doplate za ovu izvedbu. Za pogon se koristi 1,5-litreni turbo benzinac sa 162 KS koji je kombiniran s automatskim mjenjačem.

No krenimo mi od novosti, koje su prvenstveno kozmetičke naravi. Tako HS sada ima puno privlačnije lice koje donosi atraktivnija dvofunkcionalna LED svjetla, novu masku motora i novi branik. Promjena ima i straga gdje je uočljiva nova grafika stražnjih LED svjetala, a dorađen je i branik s dvije prave ispušne cijevi u samim krajevima. Osim toga, nov je i dizajn 18-inčnih aluminijskih naplataka, a nova je boja – Magic siva, kakve je bio i testni primjerak. Sve nabrojano donijelo je osvježenje u izgledu, i to u pozitivnom smislu.

U unutrašnjosti vidljivih promjena nema, osim boja materijala, ali i prije je bilo sve dobro, uključujući i završnu obradu. Osim jednog detalja – brzine multimedijalnog sustava, pa je upravo to bio prvi detalj koji smo išli isprobati prilikom preuzimanja testnog automobila. I ostali smo ugodno iznenađeni, jer je sada to zaslon koji se može normalno koristiti, bez ikakvog zastajkivanja ili dugotrajnog čekanja. Doduše, još uvijek se na njemu podešava klimatizacija, kao i grijanje sjedala, no sada su tu prečaci na početnom ekranu za lakše korištenje. Kao i prije, naš testni USB stick s hrpom glazbom je bez problema očitao, a za pohvalu je i što odmah nakon paljenja počinje puštati glazbu. Doduše, dva USB priključka, kao i 12V utičnica se nalaze ispod ukrasnog poklopca, ali njega ne možete zatvoriti ako išta priključite na bilo koji priključak, pa je taj prostor uvijek otvoren. Također, nedostajao nam je i bežični punjač jer smo navikli na njega u testnim modelima, a HS ga uopće nema u ponudi.

Sjedala su presvučena kožom i sprijeda dolaze s integriranim naslonima za glavu koja su udobna, no voljeli bi da je sjedeća površina nešto veća, kao i bočni oslonci jer bi bržim prolascima kroz zavoje tijelo voli klizati po njima. I straga sjedala prate dizajn prednjih sjedala, a donose i praktičan naslon za ruke s pretincem za sitnice i držačima čaša. Putnike straga čekaju i dva USB priključka kao i ventilacijski otvori. Ovaj paket opreme dolazi i sa staklenim krovom koji je djelomično moguće i otvoriti, a to ne umanjuje prostora za glavu ni vozaču, ni putnicima. Sjedi se povišeno s dobrom preglednošću u svim smjerovima, a i straga će se visoke osobe lako smjestiti. Vidljivosti pomažu i kamere u 360 stupnjeva, no veći je problem što su one niske rezolucije, a vidljivost noću je loša.

Prtljažni prostor u osnovi nudi 448 litara prostora, no ispod podnice skriva ogroman prostor u koji bi bez problema mogao stati rezervni kotač pune veličine, no tu je standardno kit za popravak, pa ispod stane još hrpa sitnica koje rijetko trebate. Za pohvalu je i što se podnica s ugrađenom kukom može zakvačiti za gornji rub prtljažnika pa imate slobodne ruke za utovar ili istovar. Preklapanjem stražnjih sjedala se dobiva gotovo ravna površina, a tada je obujam prtljažnika 1454 litre. Nije puno, ali je praktičan zahvaljujući pravilnim linijama i visokom linijom krova, pa je moguće utovariti i veće stvari.

Ispod prednjeg poklopca je ugrađen već poznati 1,5-litreni turbo benzinac, koji je i jedini motor dostupan u ovom modelu, koji je u našem slučaju bio kombiniran sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke. Ovaj motor razvija maksimalnu snagu od 119 kW/162 KS i pritom nudi 250 Nm okretnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 190 km/h. Sasvim u redu rezultati za ovakav automobil. No tijekom testa nam je prosječna potrošnja bila 9,2 litre, s pretežito gradskom vožnjom kombiniranom s autocestom, no na otvorenoj cesti je potrošnja ipak manje. Voljeli bi da je potrošnja manja, što se sigurno može ostvariti sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Naime, tijekom normalne vožnje motor i mjenjač rade odlično, no kada pritisnete papučicu gasa jače, mjenjač kao da ne može odlučiti u koju brzinu da prebaci. Isto je i na dugim uzbrdicama gdje prekasni prebaci u nižu brzinu, pa dolazi do usporavanja vozila i onda naglijeg ubrzanja kada konačno prebaci u nižu brzinu. No ako se vozite uglavnom po gradu i otvorenim cestama, ne bi trebali imati nikakvih problema s navedenim.

MG je napravio dobar posao s modelom HS, no još mu fale finese kako bi sve bilo „tip-top“. Vjerujemo kako će one biti popravljene sa sljedećom generacijom ovog modela koji bi na tržište trebao stići tijekom sljedeće godine, no pitanje je hoće li i onda cijena ostati toliko konkurentna?

Naime, testni model je ujedno u najskuplji model u ponudi a košta 31.900 eura sa svime. To je cijena gdje europski i ini konkurenti tek počinju s ponudom. Testni model je izrazito bogato opremljen, od potpunog MG sigurnosnog paketa, preko kožnih sjedala, dvozonske klime, digitalnih instrumenata i nizom ostale opreme, da ne nabrajamo sve. Za štedljive tu je dostupan i početni paket standard koji donosi LED svjetla, 17-inčne aluminijske naplatke, metalik boju, stražnje senzore i kameru, sjedala od PU kože, jednozonsku klimu i još mnogo toga po cijeni od 24.900 eura, što je cijena za koju je danas teško dobiti i kompakt. A uz sve to tu je i 7 godina garancija(ili 150.000 km), što je dodatni poticaj za kupnju.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4610 x 1876 x 1685 mm
Osovinski razmak 2720 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1535 kg/ 488 kg
Veličina prtljažnika 463/1454 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo benzinski/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 7 brzina
Snaga 119 kW / 162 KS
Okretni moment 250 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 190 km/h / 9,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 9,2
CO2 emisija 174 g/km
Cijena 31.900 eur
Oprema 10,1-inčni multimedijski sustav, 12,3-inčni digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, sportska prednja sjedala, koža, električna vrata prtljažnika, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI