Prva generacija SUV modela MG HS je debitirala 2018. godine i bio je jedan od prvih modela MG-a koji su stigli na naše tržište. Riječ je o kompaktnom SUV modelu koji se nudio po povoljnoj cijeni, uz poneki nedostatak koji su mu vlasnici uglavnom opraštali, no u MG-u su shvatili kako je vrijeme za potpuno novu generaciju i tako je prošle godine predstavljena druga generacija koja izgleda puno atraktivnije od prethodnika, a mogli bi reći i da već i na pravi pogled „izgleda skuplje“ nego koliko stvarno košta. U obzir uzmite kako smo na testu imali najjeftiniju izvedbu na kojoj je doplaćena tek metalik boja.
Tanka i izdužena svjetla izgledaju moderno, a tu je i velika maska motora koja je postavljena unutar branika. Odmah da napomenemo, sva svjetla dolaze u LED izvedbi, pa tako i stražnja koja su odlično dizajnirana. Naime, ona su pomodno spojena, ali i kombinirana s trakom koja skriva ručicu za otvaranje vratiju. A čitav stražnji dio izgleda prilično sportski, a dojam bi bio još bolji da su otvori za auspuh na rubovima branika pravi, a ne lažni.
Gledajući s boka, ističu se 19-inčni aluminijski naplatci, ali i pomalo kupeovska linija . Zanimljivo je kako obrubi lukova kotača nisu mat crne, već sjajno crne boje, pa više vuku na eleganciju nego off-road. Osim toga, pozamašne dimenzije su dobro prikrivene dizajnom. Naime, novi HS je dug 4655 mm, širok 1890 mm i visok 1664 mm, a dolazi s međuosovinskim razmakom od 2765 mm. A u MG-u su napravili dobar posao s prostranošću, pa je tako uz pozamašan prtljažnik od 507 litara, odnosno 1484 litre, dostupno i mnogo prostora za putnike. Ovo je jedan od rijetkih modela gdje iza vozača od 196 cm stane još jedan isto visok putnik straga, a da mu pritom ne nedostaje prostora ni za koljena, a ni za glavu. Također, iako se stražnja vrata ne otvaraju pod 90 stupnjeva, no otvaraju se dovoljno široko za iznimno lak ulazak i izlazak. Zanimljivo je vidjeti dva klasična USB priključka za punjenje, umjesto pomodnih USB-C, a od ljetnih vrućina spašavaju ventilacijski otvori za putnike straga.
Sprijeda je jednako prostrano, i stvarno svatko bi si bez problema mogao naći idealnu poziciju za upravljačem, koji dolazi s fizičkim tipkama, ali i s dvije tipke kojima možete dodijeliti prečace prema vlastitoj želji, što je odlična stvar i na tu mogućnost bi se trebali ugledati i svi ostali proizvođači. A iza upravljača se nalazi prilično velika 12,3-inčni digitalni instrumenti, a odmah i nastavku se nalazi jednako velik multimedijski zaslon. Softver je sada puno brži u radu, odnosno puno ga je lakše koristiti, a šteta je što se podešavanje klimatizacije vrši isključivo putem zaslona, iako postoji poneka fizička tipka koja su postavljene tik ispod zaslona.
Zanimljivo je da su i prednja dva USB priključka „stara“, tako da ovaj model nema ni jedan USB-C priključak. Prilično zanimljivo za 2025. godinu. Pored ručice mjenjača se nalaze i tipka ručne kočnice, kao i ona za automatsko držanje kočnice, iako je ovaj model opremljen ručnim mjenjačem, a tu je i tipka za pomoć pri vožnji nizbrdo. A kao i do sada, sve je složeno kako treba, pa nigdje ništa ne škripi ili se ne klima, a korišteni su dobri materijali za ovu cjenovnu kategoriju.
Također treba naglasiti kako je ovo još jedan od rijetkih modela kojima su obloge prednjih i stražnjih vrata iste kvalitete, odnosno koriste se isti materijali. A svidio nam se i središnji dio obloge vratiju svojim dizajnom koji je prilično zanimljiv i efektivan. Prednja sjedala su udobna, no voljeli bi da imaju malo više bočnog oslonca. Za pohvalu je i što se vozačevo sjedalo podešava strujom! Da, električno podesivo sjedalo dolazi i u najjeftinijem paketu opreme.
Za pogon se koristi 1,5-litreni turbo benzinski motor koji razvija najveću snagu od 125 kW/170 KS, a pritom nudi i 275 Nm okretnog momenta. Postoji samo izvedba s pogonom na prednje kotače, a snaga se na njih prenosi automatskim ili 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a potonji je bio ugrađen u testno vozilo. Prilično je precizan, a hodovi nisu predugački. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9,6 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 195 km/h.
Motor je sasvim dovoljan za pokretanje ovog preko tonu i pol automobila, no treba paziti broj okretaja. Naime, ispod 1800 okreta je motor izuzetno trom i poprilično se osjeti turbo rupa, no iznad tog broja gotovo da možemo reći da HS „leti“. Stoga, nakon malog privikavanja možete imati prilično brz automobil u svim trenutcima, no kupci ovakvog modela više uživaju u normalnoj, odnosno stres-free vožnji, a tada će i potrošnja biti niža. Prosjek nam je bio 8,6 litara s dosta vremena na autocesti i u gradu, a na otvorenoj cesti će se potrošnja spustiti i ispod 7 litara. Dok će pri visokim brzinama na autocesti ona ići i blizu 10 litara. No u odnosu na prethodnika, potrošnja je definitivno niža.
MG HS je kompaktni SUV koji u svojoj najnovijoj izvedbi pokazuje koliko svakom generacijom kineski automobili grabe velikim koracima naprijed. Ima tu još par sitnica za popraviti, no sve u svemu, riječ je o zanimljivom vozilu koji iznenađuje korištenim materijalima u kabini i naposljetku cijenom, koja starta malo ispod 30.000 eura. Testni model je prešao tu granicu radi pearl bijele boje, pa mu se cijena zaustavila na 30.490 eura.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4655 x 1890 x 1664 mm |
Osovinski razmak | 2765 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1625 kg/ 400 kg |
Veličina prtljažnika | 507/1484 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Turbo benzinski/4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
Snaga | 125 kW / 170 KS |
Okretni moment | 275 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 190 km/h / 9,4 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 8,6 |
CO2 emisija | 168 g/km |
Cijena | 30.490 eur |
Oprema | 12,3-inčni digitalni instrumenti, 12,3-inčni multimedijski sustav, klima-uređaj, LED svjetla, naslon za ruke sprijeda, keyless ulaz i paljenje, stražnja kamera, sustav za nadzor mrtvog kuta, tempomat, 19-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI