TEST Mazda6 2.2 CD184 AT Takumi Plus

TEST Mazda6 2.2 CD184 AT Takumi Plus

Uz Takumi Plus Mazda6 je dotaknula nebo i oblake po kojima uspješno vozi

Stigla je 12. generacija Toyote Corolle u tri izvedbe
TEST Suzuki Vitara 2018, Premium (GL+)
Hyundai objavio cijenu za električnu Konu

Boja koju vidite na novoj Mazdi 6 je Premium metallic Machine siva. Kožna sjedala kojima se nova šestica može ponositi je smeđa Nappa dok su obloge na instrumentnoj ploči i vratima od Ultra Suede materijala– radi o tkanini koja izgleda kao brušena koža, a navodno takvo nešto jedino Mazda nudi u auto-industriji. Već iz uvoda je jasno kako Mazda6 u testiranom izdanju cilja vrlo visoko.

Napunjena premium osjećajem

„Mazdica“ od 487 centimetara dužine, što je zaista veliki automobil kad se stane pored njega, ali i dok se sjedne u vozilo, dolazi s Takumi Plus paketom opreme koji je još dodatno ojačan s nekoliko opcija. Prilika je ovo i da predstavimo novi paket opreme koji do sada nije postojao u Mazdinoj ponudi, a možda će biti dostupan za još neke modele u budućnosti. Takumi Plus je dakle jači od do sada najjačeg paketa opreme Revolution Plus.

Naravno, uz ponudu opcija dolazi i cijena tako da je Takumi Plus svojevrsni premium paket. Dokazuje to s umetcima od japanskog drveta Sen koji se nalaze na instrumentnoj ploči i vratima – radi se o pravom drvu, nije riječ o imitaciji. Pogled nam odlazi prema krovu vozila, a tamo vidimo crnu oblogu stropa, električno pokretani krovni otvor, a zatim gledamo niže i vidimo da su nam u vožnji cijelo vrijeme osvijetljene cipele.

Uz osjećaj prostranosti, komoditeta, komfora i svega onoga što se može napisati o ovako kvalitetnom vozilu (da ne zaboravimo, i mekanih materijala na središnjem dijelu vozila na koji se naslanjaju noge vozača i suvozača, što je zaista rijetkost i dobro dođe za duže vožnje), ističemo i neke novitete koji prate modelsku 2018. godinu.

LED svjetla nude 20 segmenata, bolja je zvučna izolacija kabine uz bolje brtve na vratima i deblja stakla, sjedala se mogu i grijati i ventilirati, a za sjedala dodajmo i kako se radi o potpuno novoj konstrukciji uz prirodan položaj zdjelice kao prioriteta. Povećan je i multimedijski ekran, sa 7 na 8 inča promjera, ali je zadržan odličan MZD Connect sustav i HMI komander smješten na odlično ergonomsko mjesto.

Serijski, od sada u Mazdi6 dolazi radarski tempomat sa sustavom automatskog kočenja pred preprekom, upozorenje na napuštanje voznog traka & zadržavanje u traku, nadzor mrtvih kutova. U test vozilu smo imali i četiri kamere koje omogućuju sliku iz ptičje perspektive, a pogled se može uključiti u bilo kojem trenutku te na nekoliko sekundi recimo pogledati kakva je asfaltna podloga pored vozila, koliko je daleko rizol kako ne bismo oštetili 19-inčne kotače ili pak ako prolazimo pored neke blatnjave podloge možda ju možemo zaobići.

Uz kvalitetne materijale, u Mazdi6 je sve na svojem mjestu tako da ništa nije stisnuto

Veliki broj sustava pomoći standardno dolazi u novoj Mazdi6

Još više konja

Ispod haube je upregnuto još više konjskih snaga pa poznati 2.2 turbodizelski četverocilindrični motor umjesto dosadašnjih 175 nudi 184 KS. Poradilo se i na okretnom momentu pa nova Mazda6 maksimalno nudi 445 Nm, umjesto 420 Nm. Sve to je dovoljno da se postigne maksimalnih 220 km/h, uz manje sportsko ubrzavanje od okruglih 9 sekundi.

Snaga se na prednje kotače prenosi preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača izrazito popeglanih promjena brzina, a u bilo kojem se trenutku može utjecati na raspored zupčanika uz pomoć malenih polugica na kolu upravljača, uz posebne prošive na obruču upravljača. U gradu potrošnja iznosi 7 do 8 litara, na otvorenoj pada na 5,5 litara dok je na autocesti nešto više od 6 litara.

Uz spomenute 19-inčne kotače ovjes je nešto tvrđi i čuje se zvuk u stražnjem dijelu kad se prelazi preko neravnina. Inače, Mazda6 je sposobna i samostalno voziti, poluautonomno te će već iznad 55 km/h upravljač početi samostalno upravljati, uz našu pozadinsku podršku, održavat će se automatski razmak do vozila ispred ako uključimo adaptivni tempomat. Osjećaj u vožnji je zaista premiumovski, sve je funkcionalno, a direktan upravljač te odmjerene kočnice daju poznati Mazdin feeling u vožnji, koji voli svaki pravi „Mazdaš“.

Zanimljiv je tijekom vožnje središnji digitalni brzinomjer – uz prednju kameru otkriva koliko je ograničenje na prometnici (i uz pomoć informacija iz navigacije) te se zatim na kružnom dijelu brzinomjera prikazuje crvena oznaka, a ako se prijeđe brzina vožnje iznad dopuštenog ograničena onda se cijeli taj dio pretvara u crvenu boju. Vrlo efektno i korisno.

Automatski mjenjač nudi šest stupnjeva uz izuzetno popeglan osjećaj u vožnji, a i sami možemo utjecati za stupnjeve prijenosa

Dvije stražnje ispušne cijevi pokazuju da se ispod haube nalazi nešto veliko, a to je 2,2-litreni dizelski motor snage 184 KS

Početna cijena za Mazdu6 starta od 210.225 kuna, za benzinski motor snage 145 KS, a testirana inačica uz Takumi Plus paket opreme do registracije košta 335.541 kunu. Premium cijena koju prati još i dodatno ukrućena karoserija, ovjes je promijenjen te su amortizeri 3 mm većeg promjera, a gume imaju 10 posto mekše bočnice. Dakle, novosti ima itekako puno pa je Mazda6 poželjan automobil ne samo zbog svojeg dizajna i posebno obojane prednje rešetke nego i zbog udobnosti, opremljenosti, stila kojim zrači i na kraju dužine i prostranosti.

KOMENTARI