Boja koju vidite na novoj Mazdi 6 je Premium metallic Machine siva. Kožna sjedala kojima se nova šestica može ponositi je smeđa Nappa dok su obloge na instrumentnoj ploči i vratima od Ultra Suede materijala– radi o tkanini koja izgleda kao brušena koža, a navodno takvo nešto jedino Mazda nudi u auto-industriji. Već iz uvoda je jasno kako Mazda6 u testiranom izdanju cilja vrlo visoko.
Napunjena premium osjećajem
„Mazdica“ od 487 centimetara dužine, što je zaista veliki automobil kad se stane pored njega, ali i dok se sjedne u vozilo, dolazi s Takumi Plus paketom opreme koji je još dodatno ojačan s nekoliko opcija. Prilika je ovo i da predstavimo novi paket opreme koji do sada nije postojao u Mazdinoj ponudi, a možda će biti dostupan za još neke modele u budućnosti. Takumi Plus je dakle jači od do sada najjačeg paketa opreme Revolution Plus.
Naravno, uz ponudu opcija dolazi i cijena tako da je Takumi Plus svojevrsni premium paket. Dokazuje to s umetcima od japanskog drveta Sen koji se nalaze na instrumentnoj ploči i vratima – radi se o pravom drvu, nije riječ o imitaciji. Pogled nam odlazi prema krovu vozila, a tamo vidimo crnu oblogu stropa, električno pokretani krovni otvor, a zatim gledamo niže i vidimo da su nam u vožnji cijelo vrijeme osvijetljene cipele.
Uz osjećaj prostranosti, komoditeta, komfora i svega onoga što se može napisati o ovako kvalitetnom vozilu (da ne zaboravimo, i mekanih materijala na središnjem dijelu vozila na koji se naslanjaju noge vozača i suvozača, što je zaista rijetkost i dobro dođe za duže vožnje), ističemo i neke novitete koji prate modelsku 2018. godinu.
LED svjetla nude 20 segmenata, bolja je zvučna izolacija kabine uz bolje brtve na vratima i deblja stakla, sjedala se mogu i grijati i ventilirati, a za sjedala dodajmo i kako se radi o potpuno novoj konstrukciji uz prirodan položaj zdjelice kao prioriteta. Povećan je i multimedijski ekran, sa 7 na 8 inča promjera, ali je zadržan odličan MZD Connect sustav i HMI komander smješten na odlično ergonomsko mjesto.
Serijski, od sada u Mazdi6 dolazi radarski tempomat sa sustavom automatskog kočenja pred preprekom, upozorenje na napuštanje voznog traka & zadržavanje u traku, nadzor mrtvih kutova. U test vozilu smo imali i četiri kamere koje omogućuju sliku iz ptičje perspektive, a pogled se može uključiti u bilo kojem trenutku te na nekoliko sekundi recimo pogledati kakva je asfaltna podloga pored vozila, koliko je daleko rizol kako ne bismo oštetili 19-inčne kotače ili pak ako prolazimo pored neke blatnjave podloge možda ju možemo zaobići.
Još više konja
Ispod haube je upregnuto još više konjskih snaga pa poznati 2.2 turbodizelski četverocilindrični motor umjesto dosadašnjih 175 nudi 184 KS. Poradilo se i na okretnom momentu pa nova Mazda6 maksimalno nudi 445 Nm, umjesto 420 Nm. Sve to je dovoljno da se postigne maksimalnih 220 km/h, uz manje sportsko ubrzavanje od okruglih 9 sekundi.
Snaga se na prednje kotače prenosi preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača izrazito popeglanih promjena brzina, a u bilo kojem se trenutku može utjecati na raspored zupčanika uz pomoć malenih polugica na kolu upravljača, uz posebne prošive na obruču upravljača. U gradu potrošnja iznosi 7 do 8 litara, na otvorenoj pada na 5,5 litara dok je na autocesti nešto više od 6 litara.
Uz spomenute 19-inčne kotače ovjes je nešto tvrđi i čuje se zvuk u stražnjem dijelu kad se prelazi preko neravnina. Inače, Mazda6 je sposobna i samostalno voziti, poluautonomno te će već iznad 55 km/h upravljač početi samostalno upravljati, uz našu pozadinsku podršku, održavat će se automatski razmak do vozila ispred ako uključimo adaptivni tempomat. Osjećaj u vožnji je zaista premiumovski, sve je funkcionalno, a direktan upravljač te odmjerene kočnice daju poznati Mazdin feeling u vožnji, koji voli svaki pravi „Mazdaš“.
Zanimljiv je tijekom vožnje središnji digitalni brzinomjer – uz prednju kameru otkriva koliko je ograničenje na prometnici (i uz pomoć informacija iz navigacije) te se zatim na kružnom dijelu brzinomjera prikazuje crvena oznaka, a ako se prijeđe brzina vožnje iznad dopuštenog ograničena onda se cijeli taj dio pretvara u crvenu boju. Vrlo efektno i korisno.

Automatski mjenjač nudi šest stupnjeva uz izuzetno popeglan osjećaj u vožnji, a i sami možemo utjecati za stupnjeve prijenosa

Dvije stražnje ispušne cijevi pokazuju da se ispod haube nalazi nešto veliko, a to je 2,2-litreni dizelski motor snage 184 KS
Početna cijena za Mazdu6 starta od 210.225 kuna, za benzinski motor snage 145 KS, a testirana inačica uz Takumi Plus paket opreme do registracije košta 335.541 kunu. Premium cijena koju prati još i dodatno ukrućena karoserija, ovjes je promijenjen te su amortizeri 3 mm većeg promjera, a gume imaju 10 posto mekše bočnice. Dakle, novosti ima itekako puno pa je Mazda6 poželjan automobil ne samo zbog svojeg dizajna i posebno obojane prednje rešetke nego i zbog udobnosti, opremljenosti, stila kojim zrači i na kraju dužine i prostranosti.







KOMENTARI