Test: Mazda2 Hybrid 1.5 Homura

Test: Mazda2 Hybrid 1.5 Homura

Mazda2 Hybrid je blizanac Toyote Yaris Hybrid i to se nigdje ne skriva, no dotjerani branik sprijeda, drugačiji dizajn aluminijskih naplataka i preuređenja stražnja svjetla daju dvojci hibrid vlastitu osobnost koja je danas i više nego potrebna ako želite nekome prodati nov automobil.

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 KS ISG 7DCT Premium
Do kraja godine stiže hibridni Duster s pogonom na sve kotače
Jeep Avenger je od sada dostupan i u novoj e-Hybrid izvedbi

Već na prvu bi se zakleli da smo krivo napisali ime testnog auta? E pa prevarili bi se! Ne, ovo nije Toyota Yaris, već je Mazda2 Hybrid. Ustvari je Yaris, ali s Mazdinim znakom i imenom. A da ne bi bilo zabune, Mazda i dalje u ponudi ima model 2 s benzinskim motorom koji dolazi u potpunom Mazdinom dizajnerskom jeziku. To znači da su usporedno u prodaji dvije Mazde 2, stoga uz ovu uvijek pišemo i Hybrid jer joj je to puno ime, a i kako bi se razlikovala od benzinskog modela.

Suradnja Toyote i Mazde traje već niz godina, a već su slične zamjene modela postojale. Naime, prije desetak godina se u SAD-u Mazda 2 prodavala kao Toyota Yaris, pa ovakva suradnja nije uopće čudna. Mazda2 Hybrid je prvi puta predstavljena krajem 2021. godine, a tada je doslovno bila slika i prilika Yaris, a jedina razlika su bili aluminijski naplatci i oznake proizvođača i modela, no Mazda je krajem prošle godine doradila ovaj model kako bi se ipak malo više razlikovao, pa sada Mazda2 Hybrid ima nov branik s peterokutnom maskom kakvu koriste i ostali Mazdini modeli, a promjene su napravljene i straga gdje se između stražnjih svjetala ne nalazi veliki plastični crni dio koji povezuje stražnja svjetla, već je kod Mazde taj dio u boji karoserije. Naravno, aluminijski naplatci su također drugačijeg izgleda. I to je to što se tiče razlika u izgledu, a sve ostale prednosti i mane dijeli s Yarisom.

A isto je i u unutrašnjosti. Doduše, testni model je imao sportska sjedala koja su prilično udobna i prilično velike površine za sjedenje za ovu klasu automobila, što omogućuje da se i nakon duljih putovanja bez odmora ne osjećate umorno. Tu su i sitne dorade na čitavoj komandnoj ploči, pa je tako sada ugrađen novi digitalni zaslon dijagonale 7 inča koji dolazi u Toyotinom dizajnu i rasporedu funkcija. Kod ovog modela nema jednostavnog gašenja neželjenih funkcija pomoći vozaču, već se mora prolaziti kroz izbornike putem tipki na upravljaču. A kad smo kod upravljača, moramo priznati kako je odlično pogođene veličine i debljine, no nekako je nelogično da se podešavanje glasnoće vrši s lijeve strane upravljača, dok se prebacivanje između pjesama, odnosno radio stanica vrši putem tipki s desne strane.

9-inčni multimedijski zaslon ima četiri fizičke tipke s lijeve strane, koje olakšavaju brz povratak na početni zaslon. Ispod njega se smješteni ventilacijski otvori, ali i malena polica koja ima gumirani pod, pa predmeti koje stavite na nju neće klizati. Suprotno od toga je veća polica koja se nalazi ispred suvozača, odnosno tik do nje koja nema gumirani pod, pa se ne može iskoristiti ni za što.

Hvalimo komande dvozonskog klima uređaja koji je odvojen od zaslona i dolazi s dvije okrugle tipke kojima se podešava temperatura, a i svim drugim funkcijama se upravlja putem fizičkih tipki. Blago redizajnirani dio je ispod klime gdje su sada u red ispod postavljeni prekidači grijača sjedala, dok su sada ugrađena dva USB-C priključka koja se nalaze s desne strane. Tu je i praktična polica koja je ujedno i bežični punjač, a dodatni maleni pretinac se nalazi i ispod središnjeg naslona za ruku koji bi mogao biti i bolje podstavljen, ali i malo širi.

Šteta je što se iza njega ne nalazi ništa, odnosno putnici na stražnjim sjedalima nemaju ni ventilacijske otvore, ali ni jedan USB priključak za punjenje. Šteta. No prostora na stražnjoj klupi ima u prosjeku klase, pa će se djeca lako smjestiti, a prigovor imamo na kut otvaranja vratiju koji je izuzetno mali, pa će postavljanje djeteta u sjedalicu biti izazov, posebice ako ste veće građe. Prtljažnik s 286 litara osnovnog obujma među manjima je u klasi, no preklapanjem stražnjih naslona dobiva se obujam od 935 litara, ali i velika stepenica. I dalje postoje nosači za policu dvostrukog dna kao i na Yarisu, no tu policu još nitko nije vidio, no možda jednog dana stigne u ponudu, pa će onda i praktičnost biti veća.

A što se tiče pogonskog sklopa, Mazda2 Hybrid dolazi samo sa slabijom izvedbom tog sustava, no treba napomenuti kako to nije nimalo loše. Naime, riječ je o sustavu koji se sastoji od trocilindričnog 1,5-litrenog atmosferskog benzinca s Atkinson procesom i razvija najveću snagu od 68 kW/92 KS, dok elektromotor sa starterom razvija snagu od 59 kW/80 KS. Ukupna snaga sustava je 85 kW/116 KS i nudi se ukupno 141 Nm okretnog momenta, a ugrađena litij-ionska baterija dolazi s kapacitetom od 0,7 kWh.

Naravno, ovaj model nije sportaš, što zbog nedostatne snage za tako nešto, tako i radi CVT automatskog mjenjača kojemu odgovara lagana vožnja. Naime, kao i kod Toyota, on dozvoljava predugo zadržavanje motora u visokim okretajima, kada je motor izuzetno glasan, a istovremeno ne nudi sportske performanse. S druge strane, pri gradskoj vožnji, ali i s laganom nogom na gasu na otvorenoj cesti motor jedva da ćete i čuti. A sve to rezultira i jako niskom potrošnjom, a prosjek nam je bio tek 4,6 litara. Naravno, ako se samo vozite u gradu prosjek može pasti i ispod četiri litre, jer upravo takva vožnja najviše odgovara ovakvom pogonskom sustavu.

A što se tiče cijene, Mazda je i na njoj poradila, pa je i dvojka hibrid postala izuzetno korektna. Naime, testni model košta 31.659 eura, no do daljnjega kupac ostvaruje eko bonus u iznosu od 3.000 eura, pa cijena pada na 28.659 eura. Nije malo, no riječ je o bogato opremljenom modelu, a pogledamo li početni model Prime-Line koji u startu košta 24.795 eura, uz bonus mu cijena pada na 21.795 eura, što je manje nego košta usporediva Toyota Yaris. Nažalost, Yaris s opremom koja se može usporediti s Homura paketom se nudi isključivo sa snažnijim motorom od 130 KS, pa se cijene ne mogu uspoređivati, jer Mazda2 Hybrid uvjerljivo pobjeđuje. Svakako moramo na kraju spomenuti i Mazdu2 s benzinskim motorom čija cijena je još povoljnija i starta od 17.437 eura. No ako Mazdu2 s 90 KS snažnim benzincem opremite Homura paketom opreme i automatskim mjenjačem, cijena takve izvedbe (22.415 eur) je ipak i dalje poprilično niža od hibridne izvedbe.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 3940 x 1745 x 1500 mm
Osovinski razmak 2560 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1180 kg/ 435 kg
Veličina prtljažnika 286/935 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 85 kW / 116 KS
Okretni moment 141 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 175 km/h / 9,7 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 4,6
CO2 emisija 97 g/km
Cijena 28.659 eur
Oprema 7-inčni digitalni instrumenti, 9-inčni multimedijski sustav, bežični punjač, dvozonski automatski klima-uređaj, grijani kožni upravljač, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, grijana sportska sjedala presvučena tkaninom i sintetičkom kožom, 17-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI