TEST Mazda 3 1.5 CD105 Sport Takumi

TEST Mazda 3 1.5 CD105 Sport Takumi

U svjetskim razmjerima Mazda nije veliki proizvođač, ali sve što naprave na četiri kotača odlikuje se kvalitetom, po mnogima dobrim dizajnom te svakako nude zabavni faktor u vožnji

Nova GARAŽA je na svim kioscima: istražili smo kakve automobile žene zaista vole, usporedili 22 klasična kompakta i njihove SUV rivale, testirali dvije Mazde i jednu Toyotu
Stiže potpuno električna Mazda
Hrvatski serviseri Mazde uspješni u otklanjanju kvarova i nedostataka

Mazda u Hrvatskoj nudi šest modela osobnih vozila te nekoliko verzija istih modela koji dijele vrlo slične pogone. U jednome su specifični i rijetkost u današnjem automotosvijetu – nisu podlegli trendu smanjenja broja cilindara i obujma motora, nego i dalje, uporno, na zadovoljstvo i korist kupaca, ugrađuju veće motore i ne zanima ih ništa ispod četiri cilindra. U Europi se čak niti ne nude benzinski motori s turbopunjačima, nego se koriste samo atmosferske izvedbe.

CD105 dizelski motor

Prije 7-8 godina Mazda je svijetu predstavila SkyActiv tehnologiju koja povezuje motor, mjenjač, podvozje i karoseriju, u međuvremenu su predstavili više motora, a jedan od najnovijih iz ponude iz Hirošime je 1,5-litreni turbodizelaš koji smo testirali u Mazdi 3, kompaktnom hatchbacku, inače dostupnom i u limuzinskoj (sedan) izvedbi. Motor je snage 105 KS (77 kW) te je uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. Zaboravili smo napisati “odličnim i preciznim ručnim mjenjačem” jer mjenjač ne samo što nudi kratke hodove ručice, nego su i vrlo ugodni u vožnji. S guštom smo svaki put promijenili stupanj prijenosa, u vrlo kratkom vremenu. Najveći osjećaj snage od 105 KS motor postiže u nešto višim okretajima nego smo naviknuti kod dizela pa tako za osjećaj ubrzavanja nije dovoljno samo stisnuti papučicu gasa pri uobičajenih za dizelske motore 1500 okr/min. Ubrzavanje će malo potrajati dok se turbina zavrti, ali se zato vrlo ugodno možemo voziti na 1200-1300 okretaja i tako bitno smanjiti potrošnju goriva. Isprobali smo potrošnju na otvorenoj cesti, pri prosječnoj brzini od 66 km/h, a nakon 115 prijeđenih kilometara prosjek je bio odličnih 3,3 litre. U pojedinim trenucima potrošnja se kretala samo 2,9 litara. S obzirom na to da se radi o kraćoj izvedbi Mazde 3, sigurni smo da bi potrošnja sa sedan izvedbom bila još i niža. Prije godinu dana u to smo se i uvjerili kada smo imali potrošnju od samo 2,9 litara. Inače, motor daje odličnih 270 Nm okretnog momenta, može se visoko zavrtjeti i iznad 5500 okretaja pa ima i benzinski karakter, što dobro dođe pri pretjecanjima kada nemamo vremena za “šaltanje” u sljedeći stupanj prijenosa. Uz odličan omjer kompresije 14,8:1, specifičan Mazdi, spomenimo još i krajnju maksimalnu brzinu vožnje od 185 km/h, dok se stotka hvata za okruglih 11 sekundi. Motor možemo proglasiti vrlo zabavnim u vožnji, nije rastrošan, tih je i odgovarat će svim karakterima vozača – i onim koji se lagano voze ali i onima koji su dinamičniji vozači.

Središnje je, kao u kakvom sportskom automobilu, postavljen veliki analogni okretomjer

Iznadprosječno veliki kompakt

U odnosu na dužu verziju Mazde 3 sedan, koja mjeri 4580 mm, hatchback je dužine 4470 mm. U oba se slučaja radi o dimenzijama velikim automobilima, proporcijama znatno prelaze gabarite uobičajene u ovom segmentu, barem što se tiče većine europskih proizvođača vozila kod kojih se dužina vozila kreće oko 4,3 metra. Mazda 3 je zbog toga, ali i 2700 mm međuosovinskog razmaka, vrlo izdašna u kabini, mjesta nudi u svim smjerovima. Primjetno je to i na stražnjoj klupi, dok prtljažnik obujma 364 litre spada u prosjek. Ali zato limuzinska izvedba nudi 419 litara, prema VDA standardu. U interijeru prevladavaju kvalitetni materijali na dodir, bogata oprema i bijelo noćno osvjetljenje instrumenata. Ispred sebe imamo i headup display, velik okretomjer s digitalnim brzinomjerom (naglasak je na sportskom izgledu) te desno “lebdeći” dizajn ekrana osjetljivog na dodir samo dok smo zaustavljeni. U vožnji ekran ne reagira na naš dodir iz sigurnosnih razloga, ali zato imamo odlično pozicioniran HMI komandor ispod naše desne ruke – bez gledanja u kružne prekidače možemo sve u vožnji kontrolirati. Pritiskom na tipke na kolu upravljača nudi nam se i glasovno upravljanje funkcijama multimedije u kojoj imamo Bluetooth povezivanje, ali i wireless pa putem ekrana u vozilu možemo koristiti neke internetske servise kao što je recimo tjedna vremenska prognoza.

Lakometalni naplatci drže poprilično veliku gumu promjera 18 inča, ali bez gubitka udobnosti u vožnji

U sigurnosnom dijelu testirana Mazda 3 s paketom opreme Takumi nudi pomoć pri kočenju u gradu ako sami ne reagiramo na opasnost ispred sebe, vozilo će nas u vožnji upozoriti ako u mrtvom kutu postoji drugo vozilo, a mi krenemo u postupak pretjecanja, putem prednje kamere prepoznaju se prometni znakovi ograničenja brzine vožnje te se informacije prikazuju na headup displayu. Dakle, vrlo bogato je opremljena Mazda 3 u Sport izvedbi s pet vrata i s paketom opreme Takumi. Ali to nije sve pa tako u zimskim mjesecima uživamo i u grijanju kola upravljača, grijanim prednjim sjedalima iako se ne radi o kožnim presvlakama. Imamo i navigaciju. Kotači su 18-colni lakometalni s gumama dimenzija 215/45 R18 čime je pojava Mazde 3 još uočljivija, uz dinamičan stav vozila u prednjem dijelu. Sviđaju nam se naročito LED svjetla pa vožnja noću protječe vrlo ugodno. Početna cijena za Mazdu 3 Sport je 128.455 kuna (sedan izvedba s četvora vrata košta od 141.580 kuna), dok naš testni Sport model CD105 Takumi s bijelom metalik bojom do registracije ima cijenu 183.473 kn.

Stražnja LED svjetla i stražnja kamera te parking senzori čine bogatu opremu Mazde 3 Takumi

Ovo su vrlo korisni sustavi pomoći u vožnji, a mogu nam čak i spasiti život

Ulaz u prtljažnik je komotan, praktičniji je od sedan izvedbe koja ipak nudi 55 litara obujma više

 

KOMENTARI