TEST: Hyundai Kona 1.0 T-GDI DESIREit – Jedinstveni gradski SUV sad je još dopadljiviji

TEST: Hyundai Kona 1.0 T-GDI DESIREit – Jedinstveni gradski SUV sad je još dopadljiviji

Na jesen prošle godine Hyundai je predstavio redizajniranu izvedbu Kone, koja je donijela mnogo vizualnih promjena sprijeda i straga, a sada se Kona može dobiti u čak 5 novih boja karoserije.

Novi Hyundai i20 je pametniji i sigurniji uz osvježen izgled
Osvježen je Mini Countryman
Osvježeni Peugeot 308 za 2020. dobiva potpuno digitalni i-Cockpit

Kada je pred samo ljeto 2017. godine Hyundai predstavio Konu, gradski SUV drugačijeg izgleda, vjerojatno ni sami nisu bili svjesni da će baš tim modelom napraviti veliki dar-mar na tržištu u klasi. A kako i ne bi, kada osim jedinstvenog izgleda i upotrebno odlično pogođenih gabarita, Kona nudi i velik izbor pogonskih sustava, od benzinskih i dizel, preko hibrida pa čak i električnu izvedbu. Osim toga, tu je i bogata serijska i dodatna oprema te još mnogo toga što ovaj model čini uspješnim.

Nestala je tanka rešetka iznad hladnjaka koji je sad agresivniji i podijeljen u dva dijela

Nestala je tanka rešetka iznad hladnjaka koji je sad agresivniji i podijeljen u dva dijela

Već nakon tri godine, na jesen 2020. Hyundai je predstavio i osvježenu Konu. Promjene nisu velike, no osvježenje je dobrodošlo i sada Kona izgleda još privlačnije. Tako su sprijeda ugrađena nova atraktivnija svjetla. Otvor hladnjaka je veći i agresivniji, podijeljen u dva dijela. Branik je povezan s donjim dijelom otvora hladnjaka te s blatobranima čini jednu cjelinu. Isto je napravljeno sa stražnje strane pa branik izgleda daleko moćnije. Straga je promijenjena i grafika gornjeg sklopa svjetala te novi donji sklop svjetala. Uz to je i 40 mm duža karoserija. Hyundai Kona sada izgleda ozbiljnije, agresivnije i robusnije. Uz to, tu je i set od 5 novih boja karoserija, kao i nov dizajn aluminijskih naplataka koji su dobavljivi u veličinama od 16, 17 i 18 inča.

Stražnji odbojnik sada izgleda daleko robusnije

Stražnji odbojnik sada izgleda daleko robusnije

Kona je vrlo kompaktnih dimenzija. Dužina joj iznosi 4205 mm, širina 1800 mm, dok joj je visina 1565 mm. Tu je i međuosovinski razmak dužine 2600 mm, tipičan za automobile ove klase. Uz to, kao što i priliči SUV-u, udaljenost od tla joj je 17 cm pa ni izleti van asfaltiranih površina ili pak penjanje na rubni kamen neće stvarati glavobolju budućim vlasnicima.

Kako je 17 cm odvojen od tla, ovaj urbani SUV može i u lagane off road izlete

Kako je 17 cm odvojen od tla, ovaj urbani SUV može i u lagane off road izlete

Sve navedeno daje dobru prostranost u kabini, posebice sprijeda, dok će se straga ipak najugodnije osjećati djeca. Osim toga, tu je i prtljažnik koji ima obujam od prihvatljive 374 litre, što je sasvim dovoljno i za duža putovanja. Ako se preklope stražnja sjedišta, obujam se povećava na 1156 litara. Kad se podigne pod prtljažnika, ispod se nalazi još ladica u koju se mogu smjestiti manje stvari, poput rukavica i slično. Ispod ladice je prostor za rezervni kotač. No ako vam još uvijek nedostaje prostora, tu su krovni nosači na koje lako možete montirati i krovnu kutiju.

Unutrašnjost nije raskošna, ali je vrlo praktična i ustvari ništa ne nedostaje

Unutrašnjost nije raskošna, ali je vrlo praktična i ustvari ništa ne nedostaje

Iako je u osnovi ista, unutrašnjost je također dorađena i donosi središnji multimedijski zaslon koji može biti dijagonale 8 inča ili pak 10,25-inčni, a koji dolazi serijski od paketa opreme ROCKit s kojim dolazi i digitalna instrument ploča. Novi zaslon i ugrađeni softver nude mogućnost podijeljenog ekrana, nude podršku za višestruku Bluetooth vezu, a sada se podržava i bežično spajanje s Android Autom i Apple CarPlayom. Ono što nam nedostaje je USB punjač ili 12 V priključak u stražnjem dijelu automobila, što sve više vozila ima kao dio standardne opreme. Udobnost u vožnji je očekivano dobra, sjedala su dovoljno dobro profilirana da vozača dobro drže u zavojima, a i nakon duže vožnje vozač ne osjeća umor. Očito se vrlo pazilo na ergonomiju, ali to smo već znali i kod prvog modela. Iako se Kona ne razbacuje raskošnim interijerom, on je vrlo praktičan i logičan za korištenje što smatramo dobrodošlim.

Konin turbo benzinac od 998 ccm ugodno će iznenaditi i skeptike prema trocilindrašima

Konin turbo benzinac od 998 ccm ugodno će iznenaditi i skeptike prema trocilindrašima

Pod poklopcem motora testnog modela bio je ugrađen jednolitreni T-GDI turbo benzinski motor koji razvija maksimalnu snagu od 88 kW/120 KS pri 6000 okretaja. Razvija 172 Nm okretnog momenta pri 1500 do 4000 okretaja u minuti. Uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem razvija maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi. Pogon je samo na prednje kotače, a ako želite pogon na sve kotače, morat ćete izabrati ili 1,6-litreni turbo benzinac sa 198 KS ili pak turbo dizel sa 136 KS, a u oba slučaja mjenjač je automatski sa 7 stupnjeva prijenosa.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva

U vožnji se Kona pokazala kao vrlo stabilna i pouzdana. Trocilindrični motor od 120 KS dobro je odmjeren za ovaj automobil naročito ako radite dnevno kraće gradske i lokalne vožnje. Voljeli bismo da pri ubrzanju malo prije uhvati maksimalni okretni moment, jer je osjećaj kako se pri pritisku gasa do maksimuma ubrzanje pomalo razvuče kao žvakača. Pa opet, ta takoreći generalna boljka svih trocilindričnih turbo benzinaca ovdje ne dolazi toliko do izražaja, a izostao je i visokotonski zvuk koji ih obično prati. Kako želi biti štedljiva u potrošnji, Kona će vas nutkati da mijenjate u viši stupanj već pri 1500 o/min, što je obično bilo i dobro tajmirano kod vožnje umjerene dinamike.

Dno prtljažnika u ravnini je praga što olakšava utovar

Dno prtljažnika u ravnini je praga što olakšava utovar

Što se pak potrošnje tiče, prema tvorničkim specifikacijama ona u prosjeku iznosi 6,1 litru, što se potvrdilo i na našem testu. S time kako na otvorenoj cesti troši 5,2 litara, dok se na autocesti potrošnja kreće nešto ispod 7 litara. Kako je u posljednje vrijeme među proizvođačima popularno smanjivanje obujma spremnika goriva, za pohvalu je što Kona i dalje ima obujam spremnika od 50 litara, pa nećete tako često morati svraćati na benzinske postaje.

16-inčni aluminijski naplatci dio su serijske opreme

16-inčni aluminijski naplatci dio su serijske opreme

Bogata osnovna serijska oprema TAKEit koja uključuje sigurnosni paket koji uključuje i sustav za automatsko kočenje s prepoznavanjem prepreka i pješaka, sustav za praćenje traka i ostalim sigurnosnim sustavima. Tu je i klima-uređaj, tempomat, 8-inčni središnji multimedijski zaslon s prikazom slike sa stražnje kamere, potpuna elektrifikacija, LED dnevna svjetla, i još niz toga košta 124.990 kuna i moramo priznati kako je riječ o jako fer ponudi. Testni model bio je opremljen opremom DESIREit koja donosi i zatamnjenje stražnjih stakla, rezervni kotač smanjenih dimenzija, grijano kolo upravljača i grijana prednja sjedala. Cijena do registracije iznosi 143.130 kuna što je s obzirom na svu silu opreme vrlo fer cijena.

Paket opreme DESIREit je bogat, a Kona izgleda dobro iz svih kuteva

Paket opreme DESIREit je bogat, a Kona izgleda dobro iz svih kuteva

Najskuplji benzinac dolazi s pogonom na sve kotače, automatskim mjenjačem i 198 KS po cijeni od 210.865 kuna, dok pak najpovoljnija Kona s dizel motorom sa 136 KS košta 154.578 kuna. Hibridna Kona sa 105 KS starta od 179.990, dok električna Kona starta od 259.990 u izvedbi sa 136 KS, odnosno od 295.990 KS u izvedbi s 204 KS. Naravno, na cijene električnih izvedbi moguće je ostvariti i državne poticaje, a u tijeku je i akcijska ponuda za hibridne izvedbe…

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4205 x 1800 x 1565 mm
Osovinski razmak 2600 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1312 kg/ 458 kg
Veličina prtljažnika 374/1156 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin / 3
Obujam/pogon 998 / prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 88 kW / 120 KS (pri 6000 okr/min)
Okretni moment: 172 Nm (1500 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 180 km/h / 11,5 s
Potrošnja (prosječna l) 5,2 litare
CO2 emisija 137 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema Tempomat, automatski klima-uređaj, aluminijski naplatci, DAB radio, 8-inčni infotainment zaslon, dodatno zatamnjena stražnja stakla, LKA, LFA, FCA, 16-inčni aluminijski naplatci, stražnji parking senzori…

KOMENTARI