TEST Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 125 MCA Business

TEST Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 125 MCA Business

Provjerili smo koliko je Ford Ecosport ekološki i sportski orijentiran

Ford Mustang Shelby GT500 sa 700 KS
Gromoglasnih osam: Ford Thunderbird, od uvoza do registracije
Ford Fiesta ST-Line Red Edition i Black Edition

Svatko bi htio voziti što brži i što jači automobil sa što manjom potrošnjom goriva, zar ne? S nazivom EcoSport upravo to bi trebala biti premisa Fordovog povišenog automobila koji je u Tiger Eye boji izrazito uočljiv pa odlazak u shopping i pronalazak vozila na velikom parkiralištu ne predstavlja uobičajeni stres ili razmišljanje da je netko otuđio vozilo. Stresno neće biti niti smjestiti sve što kupite u trgovini jer prtljažnik obujma 334 litara u svojoj konfiguraciji pruža smještaj većeg broja vrećica i torbi. Naravno, prvo ga trebate znati otvoriti. Dolazimo do stražnjih vrata, gledamo u ključ za otključavanje i pokretanje, ali nema gumba za otvaranje prtljažnika.

Idemo do kabine, ali niti tamo ne pronalazimo nikakav prekidač. Pipamo zatim cijelu stražnju stranu vozila u potrazi za prekidačem, pritišćemo Fordov znak, zavlačimo ruku gdje god možemo, ali još uvijek ništa. Vidimo pored desnog stražnjeg svjetla neku kromiranu površinu i pomislimo da je tu rješenje. Ponovo zavlačimo ruku i osjetimo gumb koji otvara bravu. Zatim vrata široko otvaramo i imamo odličan pristup. S unutrašnje strane nalazi se udubljenje inicijalno predviđeno za rezervni kotač, ali na tom mjestu komotno možemo smjestiti duže torbe koje će viriti izvan podnice. Znate za onaj osjećaj kad natrpate prtljažnik, ali vrata se baš i ne mogu zatvoriti. Toga kod Forda EcoSport nema.

Povišen Ford EcoSport u tigrastoj boji je uočljiv u svim situacijama

999 ccm u tri cilindra

Pokrećemo 1.0 Ecoboost turbobenzinski trocilindrični motor snage 125 KS, inače dostupan u još dvije 1.6 dizelske verzije od 100 i 125 KS. Jači dizelaš možemo uzeti i s pogonom na sve kotače pa imati punokrvni SUV subkompakt. S testiranim benzincem trebali bismo dobiti i solidnu potrošnju i dobre performanse. Motor je solidno agilan, startan je na semaforima, meduubrzavanja su osrednja uz odličan i direktan osjećaj na upravljaču. Konačni dojam daje 6-stupanjski ručni mjenjač preciznih hodova ručice. Vozački i u pogledu performansi (ubrzava za 11,2 sekundi do 100 km/h, najveća brzina mu je 180 km/h), Ford Ecosport ispunjava sve uvjete za sportsku vožnju. Pri tome će i nešto više “popiti” goriva u gradskoj vožnji – i do 8 litara dok izlaskom na otvorenu potrošnja pada za dvije do tri litre litara.

Na 16-inčnim kotačima automobil je srednje tvrd, ali ovjes je glasan pri svakom prelasku preko ležećih policajaca. Vozačka pozicija je poprilično visoka, pa čak i uz podešavanjem vozačkog sjedala na najniži položaj sjedi se visoko. Mjesta u Fordu Ecosportu ima sasvim dovoljno za prosječno visoke vozače ali za više će trebati sjedala pomjeriti prema natrag uz preostali mali prostor na stražnjoj klupi. U interijeru satkanom od mekanih i tvrdih materijala posebno se ističe 8-inčni ekran izrazito naglašene kvalitete prikaza i oštrine detalja, nešto što ne viđamo u ovom segmentu. Ma niti u višem, u kojem su ekrani osrednje kvalitete. Ipak, voljeli bismo kad bi bio pozicioniran nešto više prema vjetrobranskom staklu; ovako je preblizu vozaču i njegovim rukama. Dobar je zvuk koji se putem sedam zvučnika širi po interijeru u kojem pronalazimo i dva USB priključka.

Navigacija, Bluetooth, SYNC 3, 8″ ekran osjetljiv na dodir, zvuk preko sedam zvučnika, DAB, 2x USB i kontrole na upravljaču

Interijer je prepun detalja i sve je na svojem mjestu

S dužinom od 4096 mm te visinom od 1663 mm Ford EcoSport izgleda buhtlasto, ali ne dajte se zavarati jer istovremeno uvijek uz takav dizajn dolazi i više prostora u kabini. Ističe se posebnim otvaranjem stražnjih vrata, koja se zaista široko otvaraju, a u nekim situacijama ćete morati paziti da se vrata ne otvore do kraja kako ne bi udarila u drugo vozilo ili neku prepreku.

Prtljažnik s vratima uz obujam od 334 litre dostatan je i za „pauzu na poslu“ 🙂

 

 

KOMENTARI