
Naše je tržište sve bogatije kineskim markama, a jedna od njih je i Dongfeng koja nudi nekoliko modela, ali je jedan od najzanimljivijih Box, gradski električni automobil koji donosi iznenađujuće bogatu opremu s cijenom tek nešto višom od benzinskih modela konkurencije. I da odmah na početku razjasnimo, to više nije jeftin kineski auto loše kvalitete kakvi su bili prije dvadesetak godina, već je riječ o jako zanimljivo dizajniranim automobilima koji nudi više svega za manje novaca, za razliku od europskih i japanskih proizvođača koji nude sve manje za sve više novaca.

Dongfeng Box je model koji je pristigao prošle godine u Europu a riječ je o tipičnom predstavniku gradske klase automobila. Dug je 4020 mm, širok 1810 mm i visok 1570 mm, dok mu je međuosovinski razmak dug 2663 mm. Namijenjen je prijevozu četiri osobe, a prtljažnik ima obujam od 326 litara, odnosno kada se preklopi stražnji naslon, obujam raste na 945 litara. Ovo je još jedan kineski automobil koji dolazi bez poklopca, odnosno police prtljažnika, a izgleda kako na tamošnjem tržištu to nije važna. Također, iako je riječ o potpuno opremljenom modelu, naslon stražnje klupe nije djeljiv.

Sprijeda je izuzetno prostrano, pa ni dvometrašima neće nedostajati mjesta, a i sjedala su sasvim solidno udobna, no nedostaje im bočne potpore. No s druge strane, presvučena su eko kožom, a sprijeda su grijana, i pazite ovo – ventilirana! Tako nešto se može dobiti uglavnom u premium automobilima dvije-tri klase veće od Boxa, no eto, on dolazi serijski s ventilacijom koja dobro dođe po toplim danima kako bi vas rashladila. Dovoljno je prostora i po širini, a između prednjih sjedala je postavljen također prilično širok naslon za ruke koji je udoban i skriva dodatni pretinac.

Ispred vozača se nalazi moderno dizajnirani dvokraki upravljač s fizičkim tipkama i posebnom tipkom prečaca kojeg sami možete konfigurirati, no podešava se samo po visini. Digitalni instrumenti dolaze na zaslonu od tek 5 inča, no prikaz brzine i svih funkcija je velik, pa nema problema s preglednosti. Središnji multimedijski zaslon jek dolazi u dijagonali od 12,8 inča koji je dovoljno brz za ugodan rad, no ne sviđa nam se što se klimatizacija podešava isključivo na njemu, bez ikakvih fizičkih tipki. Mana mu je i što ne podržava Android Auto ili Apple CarPlay, no uvoznik se za to pobrinuo, pa kupci dobivaju dongle, odnosno dodatak koji spoje u USB, pa putem njega sve funkcionira. Inače, glavna tema na zaslonu je mačka koja je smještena u dnevni boravak i koja za vas ima motivacijske poruke.

Što se tiče glazbe, Box dolazi samo s DAB prijemnikom, a kako on nije zaživio u Hrvatskoj, dostupno vam je tek 10-ak radijskih postaja, od kojih su većina od HRT-a, pa ćete se za glazbu pobrinuti sami. A čitav dojam sprijeda je jako dobar. Naime, koriste se kvalitetni materijali za ovu klasu, a obloge vratiju i konzola je također presvučena eko kožom zanimljivog dizajna, koja podsjeća na ženske torbice. Zanimljiv je detalj i pretinac za rukavice koji se izvlači kao ladica. Tu je još i bežični punjač za mobitel s hlađenjem(!), što ima rijetko koji automobil, a tu je i dodatna velika polica ispod njega s USB priključkom, na koju stane poveća torba. Za pohvalu su i prekidači prozora koji su lijepi izbočeni, a sva četiri stakla se i spuštaju i podižu jednim dodirom.

Straga je prostora na razini klase, što znači da iza prosječno visokog vozača može sjediti prosječno visoka osoba, dok u drugim slučajevima udobno mogu sjediti jedino djeca. Vrata se otvaraju dovoljno široko, a straga nema USB priključka, već je tamo natpis Nammi. A njega možete pronaći na još nekoliko mjesta, i to vas ne treba zbunjivati jer je to ime ovog modela u Kini i na još nekim tržištima. Šteta je što isto ime nije korišteno i u Europi, jer po nama zvuči nekako bolje nego Box.

Box pokreće 95 KS snažan elektromotor sa 160 Nm okretnog momenta, što je i više nego dovoljno za gradsku vožnju, za koju je ovaj model i namijenjen. No ni na otvorenoj cesti mu neće nedostajati snage, no na autocesti će se već osjetiti taj nedostatak. Maksimalna brzina mu je 140 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,5 sekundi. Motor je uparen s 42,3 kWh baterijom koja će ovom modelu omogućiti prosječnu autonomiju od 289 km.

Ta autonomija je vezana uz prosječnu potrošnju od 12,7 kWh, no u gradskoj vožnji će ona pasti na oko 10 kWh, dok će na autocesti narasti i na preko 16 kWh, a samim time se mijenja i autonomija baterije. Ova izvedba podržava AC punjenje snagom od 6,6 kW, odnosno DC punjenje snagom do 80 kW.

A što se same vožnje tiče, ona je prilično udobna zahvaljujući mekše podešenom ovjesu, što je dobrodošlo u gradskoj vožnji, no kako ovaj automobil nije namijenjen jurcanjima, problema u vožnji neće biti ni na ostalim cestama, gdje se pri bržim prolascima kroz zavoje osjeti malo jače naginjanje karoserije, no ništa opasno. I upravo se u svemu tome vidi kako je Box napravljen za grad i idealno kao drugi automobil u obitelji koji će svoju zadaću izvršavati i više nego dobro.

Testni model je ujedno i najbolji model u ponudi s cijenom od 26.990 eura, dok je dostupna i 2.000 eura povoljnija opcija, no ona dolazi s baterijom manjeg kapaciteta i manje opreme, pa je, barem po nama, neisplativa za tako malu razliku u cijeni.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4020 x 1810 x 1570 mm |
| Osovinski razmak | 2663 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1430 kg/ 375 kg |
| Veličina prtljažnika | 326/945 litara |
| Vrsta motora | Električni |
| Pogon | Prednji kotači |
| Snaga | 70 kW / 95 KS |
| Okretni moment | 160 Nm |
| Kapacitet baterije/snaga punjenja | 42,3 kWh/80 kW DC; 6,6 kW AC |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 140 km/h / 12,5 s |
| Potrošnja (prosječna kWh/100 km) | 12,7 |
| Doseg | 289 km |
| Cijena | 26.990 eur |
| Oprema | 5-inčni digitalni instrumenti, 12,8-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, kamere u 360 stupnjeva, bežični punjač, kožna sjedala, prednja sjedala grijana i ventilirana, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci… |




















KOMENTARI