Test: Dongfeng Box E3 Premium

Test: Dongfeng Box E3 Premium

Box, odnosno kutija na hrvatskom jeziku, tipični je predstavnik električnih gradskih modela, a pristiže iz Kine, što znači i povoljniju cijenu, kao i bogatiju opremu te solidne performanse, no na nekim detaljima Kinezi moraju još poraditi.

Predstavljena je „jeftina“ električna Kia EV3
Novi električni Citroen C3 će imati cijenu manju od 25.000 eura
Alfa Romeo predstavio prekrasni sportski automobil: 33 Stradale

Naše je tržište sve bogatije kineskim markama, a jedna od njih je i Dongfeng koja nudi nekoliko modela, ali je jedan od najzanimljivijih Box, gradski električni automobil koji donosi iznenađujuće bogatu opremu s cijenom tek nešto višom od benzinskih modela konkurencije. I da odmah na početku razjasnimo, to više nije jeftin kineski auto loše kvalitete kakvi su bili prije dvadesetak godina, već je riječ o jako zanimljivo dizajniranim automobilima koji nudi više svega za manje novaca, za razliku od europskih i japanskih proizvođača koji nude sve manje za sve više novaca.

Dongfeng Box je model koji je pristigao prošle godine u Europu a riječ je o tipičnom predstavniku gradske klase automobila. Dug je 4020 mm, širok 1810 mm i visok 1570 mm, dok mu je međuosovinski razmak dug 2663 mm. Namijenjen je prijevozu četiri osobe, a prtljažnik ima obujam od 326 litara, odnosno kada se preklopi stražnji naslon, obujam raste na 945 litara. Ovo je još jedan kineski automobil koji dolazi bez poklopca, odnosno police prtljažnika, a izgleda kako na tamošnjem tržištu to nije važna. Također, iako je riječ o potpuno opremljenom modelu, naslon stražnje klupe nije djeljiv.

Sprijeda je izuzetno prostrano, pa ni dvometrašima neće nedostajati mjesta, a i sjedala su sasvim solidno udobna, no nedostaje im bočne potpore. No s druge strane, presvučena su eko kožom, a sprijeda su grijana, i pazite ovo – ventilirana! Tako nešto se može dobiti uglavnom u premium automobilima dvije-tri klase veće od Boxa, no eto, on dolazi serijski s ventilacijom koja dobro dođe po toplim danima kako bi vas rashladila. Dovoljno je prostora i po širini, a između prednjih sjedala je postavljen također prilično širok naslon za ruke koji je udoban i skriva dodatni pretinac.

Ispred vozača se nalazi moderno dizajnirani dvokraki upravljač s fizičkim tipkama i posebnom tipkom prečaca kojeg sami možete konfigurirati, no podešava se samo po visini. Digitalni instrumenti dolaze na zaslonu od tek 5 inča, no prikaz brzine i svih funkcija je velik, pa nema problema s preglednosti. Središnji multimedijski zaslon jek dolazi u dijagonali od 12,8 inča koji je dovoljno brz za ugodan rad, no ne sviđa nam se što se klimatizacija podešava isključivo na njemu, bez ikakvih fizičkih tipki. Mana mu je i što ne podržava Android Auto ili Apple CarPlay, no uvoznik se za to pobrinuo, pa kupci dobivaju dongle, odnosno dodatak koji spoje u USB, pa putem njega sve funkcionira. Inače, glavna tema na zaslonu je mačka koja je smještena u dnevni boravak i koja za vas ima motivacijske poruke.

Što se tiče glazbe, Box dolazi samo s DAB prijemnikom, a kako on nije zaživio u Hrvatskoj, dostupno vam je tek 10-ak radijskih postaja, od kojih su većina od HRT-a, pa ćete se za glazbu pobrinuti sami. A čitav dojam sprijeda je jako dobar. Naime, koriste se kvalitetni materijali za ovu klasu, a obloge vratiju i konzola je također presvučena eko kožom zanimljivog dizajna, koja podsjeća na ženske torbice. Zanimljiv je detalj i pretinac za rukavice koji se izvlači kao ladica. Tu je još i bežični punjač za mobitel s hlađenjem(!), što ima rijetko koji automobil, a tu je i dodatna velika polica ispod njega s USB priključkom, na koju stane poveća torba. Za pohvalu su i prekidači prozora koji su lijepi izbočeni, a sva četiri stakla se i spuštaju i podižu jednim dodirom.

Straga je prostora na razini klase, što znači da iza prosječno visokog vozača može sjediti prosječno visoka osoba, dok u drugim slučajevima udobno mogu sjediti jedino djeca. Vrata se otvaraju dovoljno široko, a straga nema USB priključka, već je tamo natpis Nammi. A njega možete pronaći na još nekoliko mjesta, i to vas ne treba zbunjivati jer je to ime ovog modela u Kini i na još nekim tržištima. Šteta je što isto ime nije korišteno i u Europi, jer po nama zvuči nekako bolje nego Box.

Box pokreće 95 KS snažan elektromotor sa 160 Nm okretnog momenta, što je i više nego dovoljno za gradsku vožnju, za koju je ovaj model i namijenjen. No ni na otvorenoj cesti mu neće nedostajati snage, no na autocesti će se već osjetiti taj nedostatak. Maksimalna brzina mu je 140 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,5 sekundi. Motor je uparen s 42,3 kWh baterijom koja će ovom modelu omogućiti prosječnu autonomiju od 289 km.

Ta autonomija je vezana uz prosječnu potrošnju od 12,7 kWh, no u gradskoj vožnji će ona pasti na oko 10 kWh, dok će na autocesti narasti i na preko 16 kWh, a samim time se mijenja i autonomija baterije. Ova izvedba podržava AC punjenje snagom od 6,6 kW, odnosno DC punjenje snagom do 80 kW.

A što se same vožnje tiče, ona je prilično udobna zahvaljujući mekše podešenom ovjesu, što je dobrodošlo u gradskoj vožnji, no kako ovaj automobil nije namijenjen jurcanjima, problema u vožnji neće biti ni na ostalim cestama, gdje se pri bržim prolascima kroz zavoje osjeti malo jače naginjanje karoserije, no ništa opasno. I upravo se u svemu tome vidi kako je Box napravljen za grad i idealno kao drugi automobil u obitelji koji će svoju zadaću izvršavati i više nego dobro.

Testni model je ujedno i najbolji model u ponudi s cijenom od 26.990 eura, dok je dostupna i 2.000 eura povoljnija opcija, no ona dolazi s baterijom manjeg kapaciteta i manje opreme, pa je, barem po nama, neisplativa za tako malu razliku u cijeni.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4020 x 1810 x 1570 mm
Osovinski razmak 2663 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1430 kg/ 375 kg
Veličina prtljažnika 326/945 litara
Vrsta motora Električni
Pogon Prednji kotači
Snaga 70 kW / 95 KS
Okretni moment 160 Nm
Kapacitet baterije/snaga punjenja 42,3 kWh/80 kW DC; 6,6 kW AC
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 140 km/h / 12,5 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 12,7
Doseg 289 km
Cijena 26.990 eur
Oprema 5-inčni digitalni instrumenti, 12,8-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, kamere u 360 stupnjeva, bežični punjač, kožna sjedala, prednja sjedala grijana i ventilirana, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI