U svibnju 2009. godine Dacia je predstavila prvi Sandero Stepway, a iako je od tada prošlo tek 14 godina, i tri generacije, upravo se ovaj model uspio postaviti kao omiljeni model kupaca ovog brenda. Već je nekoliko godina Sandero Stepway, uključujući i standardni Sandero, najprodavaniji model privatnim kupcima u Europi, što dovoljno govori da je riječ o iznimno uspješnom modelu. A posebice se to odnosi na treću generaciju, koja je s nama od rujna 2019. godine, i koja je donijela velike promjene u odnosu na prethodnike.
Tu prvenstveno mislimo na novo i moderno podvozje, isključivo moderne motore u ponudi, ali i privlačan izgled, bogatu opremu i mnogo prostora u kabini, a sve još uvijek po relativno povoljnoj cijeni. Od prošle godine Dacia je uvela i novi logo, a tom prilikom je i Sandero Stepway prošao kroz minimalan redizajn koji uključuje novu masku motora s logom, novi natpis Dacia koji je postavljen na sredinu poklopca prtljažnika te novi upravljač na kojem je s novim fontom ispisano ime Dacia.
No uvedena je i još jedna novost – krovni otvor pokretan strujom. On je klasičnih dimenzija, dolazi s unutarnjim pokrovom, kako vam ne bi smetalo sunce, a napravljen je tako da ne smeta za krovne nosače. Ako niste znali, Sandero Stepway serijski dolazi s praktičnim nosačima koji mogu stajati standardno, uz rub krova, ili se pomoću četiri vijka mogu postaviti i poprečno, pa nema potrebe za kupnjom dodatnih poprečnih prečki, kako zahtijevaju drugi proizvođači. Samo „okretanje“ nosača traje oko 5 minuta i stvarno nije zahtjevan ili težak posao!
Gledajući izvana, Dacia je napravila izvrstan posao. Sandero Stepway sada više nikako ne izgleda kao jeftin automobil. Moderna maska, serijska LED svjetla sprijeda i straga, naplatci koji izgledaju kao aluminijski, ispupčena na poklopcu motora, srebrni umetci na branicima sprijeda i straga, plastične zaštite oko ruba čitavog vozila i dvobojni krovni nosači pun su pogodak. Također, doplatna Atacama narančasta boja se odlično uklapa u cjelinu.
No ni ulaskom u unutrašnjost nećete biti razočarani. Naime, tamo vas očekuje moderan izgled, umetci od spužvastog materijala koji se proteže čitavom širinom vozila i koji podižu ukupan dojam. Naravno, neizostavan je i 8-inčni multimedijski zaslon koji dolazi s navigacijom, ali s njime serijski stiže i podrška za bežično povezivanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima. Da, dobro ste pročitali. I dok konkurencija uglavnom traži spajanje kablova, Dacia već sada to rješava bez njih.
S druge strane, ni u doplati se ne nudi bežično punjenje mobitela, no ali ipak dolazi praktičan držač pored zaslona, iza kojeg je smješten USB priključak. Uz to, još jedan USB je dostupan na dnu središnje konzole, gdje se nalazi i 12-voltna utičnica. Naravno, ne smijemo zaboraviti spomenuti ni komande automatskog klima uređaja koje su, barem po našem mišljenju, odlično pogođene. Naime, dovoljno su velike, imaju ugrađen mali ekrančić u sredini koji prikazuje trenutnu postavku, a ujedno nude dovoljno povratnih informacija prilikom okretanja kotačića, kako ne bi trebali micati pogled s ceste. Idealno. Ova izvedba dolazi i s automatskom parkirnom kočnicom, a odmah pored nje se nalazi i tipka za otvaranje krova, a tu je i novi središnji naslon za ruke sprijeda, koji više nije montiran u naslon sjedala, već je postavljen na pod i ispod sebe skriva maleni pretinac. Jedino je šteta što nema neku deblju izolaciju, pa prilikom duže vožnje počne žuljati.
Sandero Stepway se ne nudi s digitalnom instrument pločom, što nije neki veliki minus, jer je ova koja se ugrađuje jednostavna i pregledna. Tu je veliki brzinomjer i brojač okretaja, a između njih se smjestio ekran putem kojeg je moguće podešavati vozilo, ili vidjeti trenutne informacije o potrošnji. A kao što smo rekli, novi Dacia natpis je sada na upravljaču, dok se tipke za putno računalo i tempomat nisu mijenjale, kao ni tipke za multimediju, koje se i dalje nalaze desno ispod upravljača.
Ovaj se model može pohvaliti i dobrom ponudom prostora. Sprijeda nikada nije tijesno, a čak ni ugradnja krovnog otvora nije oduzela centimetre, pa visoki vozači neće imati problema s nedostatkom prostora. Putnici straga, koji će uglavnom biti djeca, imat će dovoljno prostora, kako za noge, tako i za glavu, a jedino bi iznadprosječno visokim moglo ponestati mjesta u svim smjerovima. U ovom cjenovnom rangu ne možemo očekivati ventialcijske otvore straga, no Dacia je ponudila 12-voltnu utičnicu u koju možemo priključiti nastavak za punjenje uređaja. Također, za pohvalu je što su sada ugrađeni i nosači pojaseva na sjedala, pa prilikom preklapanja naslona ostaju na naslonu, a ne kliznu iza njega kada se naslon vraća u prvobitni položaj.
Prtljažnik donosi dvostruku podnicu, a jedino je šteta što s unutrašnje strane nije obložen dio prema braniku, pa bi se tijekom godina mogla oštetiti karoserija. Prtljažnik ima obujam od 328 litara, iako izgleda veće, a preklapanjem se dobiva ravna podnica, ako je dno prtljažnika postavljeno u višu poziciju. Također, otvor je širok, pa neće biti problema s utovarom većih stvari.
Za pogon testnog modela brinuo se trocilindrični jednolitreni turbo motor koji razvija maksimalnu snagu od 67 kW/91 KS. Naravno, nije riječ o sportašu, no nudi ugodnu vožnju, a s njime sigurno nećete biti zadnji na semaforu. Doduše, malo je glasniji, no to je i rezultat na uštedi izolacije, a mi smo s njime trošili 6,9 litara. S malo pažnje se ova vrijednost može smanjiti za pola litre, no i to je sasvim u redu potrošnja.
Što se pak vožnje tiče, sjedala su prosječna i sa slabim bočnim držanjem, no u gradskoj će vožnji poslužiti. Također, na kratkim neravninama automobili se zna zaljuljati, ali ništa jako ili nesigurno. Vjerojatno većina kupaca ovo neće ni primijetiti. Sve u svemu, Sandero Stepway je zanimljiv izbor i onaj tko ga kupi zasigurno neće biti nezadovoljan, a jedino je šteta što ni Dacia više nije iznimno povoljna, pa ćete za ovakav, potpuno opremljeni model, morati izdvojiti 19.800 eura! Bez dodatne opreme Expression izvedba košta 17.400 eura, dok početni model Essential košta 15.900 eura. E sad, je li vam bitna oprema ili samo automobil kao prijevozno sredstvo, morat ćete samo odlučiti i vidjeti je li se isplati uštedjeti gotovo 4000 eura i kupiti tek osnovni model.
TEHNIČKI PODACI: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 Expression | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4099 x 1848 x 1535 mm |
Osovinski razmak | 2604 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1152 kg/ 426 kg |
Veličina prtljažnika | 328/1108 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Benzin/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
Snaga | 67 kW / 91 KS |
Okretni moment | 160 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 163 km/h / 14,2 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 6,9 |
CO2 emisija | 127 g/km |
Cijena | 19.800 eur (149.183,10 kn) |
Oprema | 8-inčni multimedijski sustav, DAB radio, bežični Android Auto i Apple Car Play, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, kartica slobodne ruke, automatska parkirna kočnica, sustav za nadzor mrtvog kuta, stražnja kamera, električni stakleni krovni otvor … |
KOMENTARI