TEST Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe

TEST Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe

Isprobali smo bogato opremljen redizajnirani Sandero Stepway uz trocilindrični motor snage 90 KS

TEST Dacia Sandero Black & White 0.9 Tce 90
Dacia Duster pomaže pri sadnji stabala
Potpuno nova Dacia Duster – kako vam se sviđa?

Solidno velik gradski automobil Dacia Sandero SUV-ovski je orijentiran s podnicom visine 132 mm. Ako vam to nije dovoljno, Sandero dolazi i u verziji Stepway – udaljenost podnice od tla s pet osoba u vozilu iznosi 173 mm, što je za 41 mm više nego u klasičnom Sanderu. 

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe

Prednji kraj je primjetno osvježen i moderan, uz zaštitu u sivoj boji

Zbog toga je Sandero vrlo zanimljiv jer uz dobar položaj u vožnji, s povišenom pozicijom koja omogućuje dobru vidljivost i preglednost, može poslužiti i kao offroad vozilo ako se s asfalta moramo popeti na brijeg s neravnim putem, uz velike grbe i grabe. Sandero Stepway koji smo testirali dolazi vrlo bogato opremljen, uz paket Prestige dobili smo napredan multimedijski sustav s touch ekranom i navigacijom, stražnju kameru i stražnje parking senzore, limitator i ograničavač brzine, rezervni kotač standardne veličine, sva četiri električna podizača stakala, putno računalo, vozačevo sjedalo podesivo po visini, centralno daljinsko zaključavanje.

Novi upravljač, nova svjetla, nova maska

Pozornost, uz moderan dizajn stigao s posljednjim zatezanjem bora (facelift) i prednja LED dnevna svjetla, svakako privlači i maleni ali borbeni motor obujma 0,9 litara. Pomoću turbopunjača snaga na kotačima iznosi solidnih i vrlo dobrih 90 KS (66 kW) pa se Sandero Stepway uspješno bori s drugim vozilima na prometnicama koji imaju barem nekoliko stotina kubika veću kubikažu cilindara, u ovom slučaju su tri.

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe

7-inčni ekran osjetljiv na dodir prikazuje dobro organizirano sučelje multimedijskog sustava

Zbog toga je zvuk 3-cilindričnog motora pri startu nešto reskiji, jačim pritiskom na papučicu gasa kad recimo negdje kasnimo i pri svakom startu želimo uhvatiti koju sekundu više imat ćemo primjetniji zvuk u kabini, ali zvuk motora praktički nestaje postizanje željene brzine u petom stupnju, s ručnim mjenjačem. Sviđa nam se poprilično dug drugi stupanj prijenosa čime u rukama imamo vozilo spremno i za pretjecanja na kraćim relacijama, kada brzo moramo odreagirati pritiskom na papučicu gasa.

Istovremeno, Sandero Stepway se može voziti i lagano, uz manju potrošnju goriva koja na otvorenoj cesti neće prijeći više od 4,5 litara. Naš rekord je 4,2 litre, nakon 200 prijeđenih kilometara. Gradska vožnja ipak zahtijeva puno više goriva u rezervoaru pa smo u tom režimu vožnje izmjerili potrošnju od oko 7 litara goriva na 100 kilometara. Sasvim uobičajen i dobar rezultat za mali motor i vozilo koje ipak ima povišenu kabinu. U kabini se udobno mogu smjestiti četiri do pet osoba, sjedala su udobna i za duža putovanja. Podizanjem petih vrata prtljažnika dolazimo do 320 litara obujma, što je dobar rezultat za ovu klasu vozila.

Početna cijena za Daciju Sandero s benzinskim motorom snage 73 KS je 69.900 kuna, Sandero Stepway s 90 KS ima početnu cijenu 85.400 kuna. Cijena za Sandero Stepway s paketom opreme Prestige je 92.400 kuna, dok je cijena testirane Dacije Sandero Stepway do registracije 100.091 kuna.

KOMENTARI