Nekada su se automobili kod nas kupovali na metre, a da je u to vrijeme bio dostupan i Jogger, on bi sigurno bio visoko na listi najprodavaniji. No vremena se mijenjaju pa se danas najviše traže SUV-ovi, no još uvijek ima dovoljan broj kupaca koji traže automobil koji nudi mnogo prostora, a da pritom cijena nije visoka. A upravo takav je Jogger, model koji je Dacia ponudila na tržištu prije par godina, a koji je ustvari mrvicu povišeni karavan koji se može dobiti i sa sedam sjedala. Ovog puta nam je na test stigla izvedba s pet sjedala koja nudi i ekstremno veliki prtljažni prostor od 607 litara! Ako vozite Jogger onda ne trebate ništa ostaviti doma, jer sve što poželite ponijeti stane u ovaj automobil.
S preklopljenim stražnjim sjedalima pak prtljažnik raste na čak 1819 litara, a posebno moramo naglasiti kako je obujam jako iskoristiv zahvaljujući visokom krovu i pravilnim oblicima. Razlog dobroj prostranosti su i dimenzije Joggera, a iako očekujete da je veći, on je dug 4547 mm! A razlog tome je što je prednji kraj do B nosača preuzet od Sandera Stepway, pa je Jogger sprijeda kraći nego straga, odnosno sva dužina je iskorištena za prtljažnik i stražnja sjedala. To je vidljivo i iz bočnog profila, jer se linija krova naglo diže od B nosača. No sve je dobro kamuflirano krovnim nosačima, pa većina to ni ne primijeti. No svakako će vidjeti veliki međuosovinski razmak od čak 2897 mm, kao i duga stražnja vrata, a to je pak napravljeno kako bi se olakšao ulaz u treći red sjedala, za one izvedbe koje to nude. A upravo radi svega navedenog je Jogger i vrlo čest izbor taxi prijevoznika, jer nudi puno za malo.
A da bi još bolje predočila prostranost ovog modela, Dacia je napravila i poseban Sleep Pack, odnosno paket s kojim Jogger pretvarate u spavaću sobu na kotačima. Naime, u paketu se dobiva poseban drvena kutija koja se stavlja u prtljažnik i koja služi kao oslonac za madrac, a koji se postavlja na kutiju i preklopljena stražnja sjedala. U kutiji ima prostora za pohranu od 220 litara, a dostupna je i dok je madrac raširen i dok se ne koristi. Osim madraca, u paketu se dobivaju i maleni dodaci kako bi se popunile rupe između madraca i ruba vratiju, a sve kako bi se dobila što veća površina za spavanje. Veličina kreveta je 190 x 130 cm, a uvijek je dostupno 60 cm prostora iznad glave! A što je najbolje, za rasklapanje i sklapanje vam je potrebno dvije minute! Osim toga, u paketu s drvenom kutijom i madracima, tu su i zavjese za sva stakla, kako bi se dobila intimna atmosfera i kako vas ne bi probudilo ranojutarnje sunce. U paketu dolazi i šator koji povećava prostor za boravak a koji se učvršćuje na otvorena vrata prtljažnika. Sve to je idealno za avanturiste i oni koji vole biti na otvorenom, a cijena tog paketa je 4.200 eura. A Jogger je dobar i za laganu off-road vožnju. Naime, iako se ne nudi s pogonom na sve kotače, serijski dolazi s udaljenošću karoserije od tla od 200 mm, što omogućuje vožnju izvan asfalta vez bojazni za oštećenjem. Naravno, ne treba očekivati prave terenske mogućnosti, ali vožnja po šumskim i makadamskim putevima za njega ne predstavlja nikakav problem.
Osim toga, Jogger je još uvijek model „stare škole“, pa tako dolazi s analognim instrumentima i klasičnom ručicom ručne kočnice, ali i jednostavnom unutrašnjosti. Da nas krivo ne shvatite, od opreme ima sve što vam ustvari treba, ništa više, ništa manje. I na tom načelu Dacia proizvodi automobile. Središnji multimedijski zaslon je dijagonale 8 inča no još uvijek dolazi s prethodnom generacijom Dacijinog softvera koji ponekad zna biti spor u radu, no zato je tu podrška za bežično spajanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima, kada sve funkcionira besprijekorno. Tu je i automatska klima s izvrsnim i jednostavnim okretnim kotačićima za upravljanje. Tu su i dva USB priključka koja su pomalo razbacana. Naime, multimedijski USB priključak se nalazi lijevo od zaslona na gornjem dijelu komandne ploče, dok se drugi, koji služi za punjenje uređaja nalazi pri dnu središnje konzole, kod police za mobitel. Monotoniju tvrde plastike komandne ploče poboljšavaju tekstilni umetci koji se nastavljaju i na vrata. Expression paket opreme donosi i naslon za ruke koji je montiran na naslon vozačevog sjedala, te se može podići, no malo je uzak, pa lakat često klizne s njega. Stražnja sjedala nude dovoljno prostora, jedino će viši od 185 cm imati problema sa smještajem koljena, dok za glavu neće biti problema, iako je stražnja klupa postavljena osjetno više od prednjih sjedala. Putnici straga nemaju USB priključak za punjenje, no tu je 12V utičnica u koju mogu uključiti adapter, te tako puniti uređaje.
Testni model je pokretao motor koji je i najčešći izbor kupaca – jednolitreni trocilindrični turbo benzinac s tvornički ugrađenim plinom. Kod vožnje na benzin, motor razvija snagu od 91 KS, dok kod vožnje na plin motor razvija snagu od 102 KS. Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem a pogon se prenosi na prednje kotače. Maksimalna brzina mu je 172 km/h (174 km/h LPG), dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,5 sekundi (12,3 sekunde LPG). Iako su performanse mrvicu bolje pri vožnji na plin, u stvarnosti se to ne osjeti. Jogger je prilično živahan, posebice za vožnju u gradu, a snage mu ne nedostaje ni na otvorenoj cesti, a jedino će se na autocesti osjetiti nedostatak snage. Doduše, do 135 km/h ubrzava sasvim solidno i lako održava tu brzinu, no sve preko toga traje, no radi prilično veće buke nećete ni željeti voziti brže.
Prosječna potrošnja benzina nam je bila 7,2 litre, dok je prosječna potrošnja plina bila 8,9 litara. No ako to pretvorimo u eure, 100 km vožnje na benzin košta 10,59 eura, dok 100 km vožnje na plin košta 6,5 eura. Računica je jednostavna, posebno za one koji prelaze mnogo kilometara. A za pohvalu je i što je spremnik goriva obujma 50 litara, dok je spremnik plina obujma 40 litara, pa s oba puna spremnika možete prijeći i 1000 km bez stajanja na benzinskoj postaji, jer na otvorenoj cesti potrošnja plina pada na 7 litara, a benzina na 5,8 litara.
Dacia Jogger je jako zanimljiv automobil, posebno onima koji trebaju puno prostora a ne žele izdvojiti mnogo novaca. Iako s jedne strane nudi mnogo prostora i opreme, dok su s druge strane tu neki jeftini detalji kao tvrda plastika u unutrašnjosti i manjak mekih površina te još poneki nedostatak, no sve to se može zaboraviti kad pogledate na cijenu, koja s metalik bojom iznosi 22.140 eura. Ni jedan konkurent ne može ponuditi toliko prostora, i toliko malo troškova prelaska 100 km za tu cijenu. S što se tiče
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4547 x 1784 x 1674 mm |
Osovinski razmak | 2897 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1298 kg/ 426 kg |
Veličina prtljažnika | 607/1819 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Turbo benzinski/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
Snaga | 67 kW/91 KS (benzin), 74 kW/102 KS (LPG) |
Okretni moment | 160 Nm benzin/170 Nm LPG |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 172 km/h/12,5 s (benzin), 174 km/h/12,3 s (LPG) |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,2 l benzin/8,9 l LPG |
CO2 emisija | 135 g/km |
Cijena | 22.140 eur |
Oprema | 8-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, upravljač i ručica od umjetne kože, zatamnjena stražnja stakla, potpuni električni paket, metalik boja, 16-inčni čelični naplatci… |
KOMENTARI