Test: Dacia Duster 1.5 dCi 115 4×4 Journey

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 115 4×4 Journey

Već duže vrijeme nismo imali na testu auto s turbo dizel motorom, pa je testni Duster bio pravo osvježenje. Uz nisku potrošnju, ovaj model nudi i pogon na sve kotače, pa će kupcima granica ovakvog Dustera biti daleko izvan asfalta.

Renault predstavio Rafale s 300 KS i pogonom na sve kotače
Dacia Duster Extreme dostupna i kod nas, a u ponudi je i s dizel motorom
Dobiva li Suzuki Jimny produženu karoseriju i hibridni pogon?

Iako je prvu Dacia revoluciju pokrenuo Logan, ne smije se u priči o revoluciji zaboraviti ni Duster, model koji je od svog prvog predstavljanja promijenio imidž Dacije kod kupaca, a svakim novim redizajnom ili generacijom Duster pokazuje kako nije riječ samo o običnom ušminkanom SUV modelu, već da je on sposoban i malo više od pukog penjanja po rubnicima ili prijeći 100 metara makadama do vikendice. A da Duster ima dobru reputaciju i kod nas govori činjenica kako je jedan od najprodavanijih modela privatnim kupcima, ali isto tako i rabljeni primjerci jako dobro drže cijenu.

No što to Duster nudi? Pa riječ je o najpovoljnijem SUV modelu koji je dostupan u kombinaciji turbo dizel motora i pogona na sve kotače, troši malo i izgleda privlačno, posebice nakon posljednjeg redizajna i novog logotipa, a upravo mu Lichen kaki metalik boja odlično odgovara, uz metalik narančastu. Izgledu pridonose i LED prednja i stražnja svjetla s Y dizajnerskim potpisom, a tu su i masivni branici sa srebrnim i crnim umetcima koji mu daju robustan izgled. 17-inčni naplatci izgledaju dobro i dolaze s gumama dimenzija 215/65 R17 koje nisu skupe za zamjenu. Jedino je šteta što testni Duster ne dolazi s modularnim krovnim nosačima kakve smo vidjeli na Sanderu Stepwayu, no oni su dostupni u drugim izvedbama.

Nakon atraktivnog vanjskog izgleda, ni u unutrašnjosti se ne možemo požaliti. Možda djeluje pomalo spartanski, no donosi sve potrebno. Multifunkcionalni upravljač, analogni instrumenti i 8-inčni multimedijski zaslon su tu, a tu su i odvojene tipke, odnosno kotačići automatskog klima uređaja. Ovaj sustav koriste mnogi modeli Renault grupe i opet ćemo ponoviti – riječ je o jednom od najboljih sustava upravljanja klimatizacijom. Riječ je o tri kotačića koji daju odličnu povratnu informaciju o tome za koliko ste ga zubaca okrenuli, a dovoljno su veliki da njima možete upravljati i bez gledanja! Jednostavno savršeno.

Ispred suvozača se nalazi i jedan otvoreni pretinac koji ima gumiranu podlogu pa predmeti neće klizati, a i nakon posljednjeg poboljšanja, Duster sada dolazi i s novim središnjim naslonom za ruku sprijeda koji je postavljen na pod. On je prilično čvrst, podesiv po dužini, ali i udoban i dovoljno širok za vozača i suvozača, a skriva i jedan pretinac. Sjedala su sada puno bolja nego ranije, a dovoljno je prostora i straga, gdje putnike očekuju dva USB priključka, ali ne i ventilacijski otvori. Prostora za koljena je na razini klase, dok je prostora za glavu i više nego dovoljno zahvaljujući visokom krovu.

No pravi se biser nalazi ispod prednjeg poklopca. Riječ je o 1,5-litrenom turbo dizel motoru koji razvija snagu od 84 kW/115 KS i nudi 260 Nm okretnog momenta koji je dostupan već od 1750 okretaja, a uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s prilično kratkim brzinama. A to stvarno i mislimo pa čim krenete morate prebaciti u drugu brzinu, dok ćete već na oko 40 km/h biti u četvrtoj brzini! Malo čudno, ali se čovjek treba naviknuti. Zahvaljujući većem okretnom momentu bez problema smo se i na duže uzbrdice penjali u četvrtoj brzini, a na pritisak papučice gasa odmah je reagirao ubrzanjem.

Iako na se na prvu snaga ne čini velikom, ovaj je motor i više nego dovoljan za sve potrebe vozača. Dovoljno je elastičan, nudi dovoljnu maksimalnu brzinu od 183 km/h, a ni ubrzanje do stotke od malo preko 10 sekundi nije loše. No ono što će budući vlasnici cijeniti je izdržljivost motora, ali i potrošnja. Prosjek nam je bio tek 6,1 litru, a nismo ga štedjeli! Najmanje će trošiti na otvorenoj cesti, kada potrošnja nerijetko pada na pet litara, dok će u gradu i autocesti biti oko 7 litara. Naravno, ove vrijednosti vrijede dok je odabran pogon na dva kotača, dok će potrošnja ipak biti malo veća kada uključite pogon na sve kotače. Odabir pogona se vrši pomoću okretnog gumba tik ispod ručice mjenjača.

Ovjes je podešen nešto mekše, pa se karoserija zna zaljuljati pri malim neravninama, no sveukupan dojam je pozitivan. Naravno, od ovakvog modela ne možete očekivati sportsku vožnju i brze prolaske kroz zavoje, no on takvoj vožnji nije ni namijenjen. Od takve vožnje mu više odgovara lagana vožnja izvan asfalta gdje se Duster osjeća kao kod kuće. Inače, pogon na sve kotače je preuzet od Nissana, a kada se odabere pogon na sva četiri kotača, elektronika upravlja svim kotačima, a do 50 % snage može prebaciti s prednje na stražnje kotače. To mu omogućuje dobre karakteristike i na težim terenima, bez straha da ćete zapeti na nešto, zahvaljujući dobroj udaljenosti od tla od preko 210 mm. Ta visina omogućuje i višu vozačku poziciju, ali i lakši ulazak i izlazak iz vozila.

Cijena testnog Dustera se s dodatnom opremom popela na 26.610 eura, odnosno 25.000 eura bez dodatne opreme, što više nije diskontno, no nudi bogatu opremu, uključujući aluminijske naplatke, multimedijski zaslon, potpunu elektrifikaciju, tempomat, navigaciju, kamere u 360 stupnjeva, karticu ključ i niz druge opreme. Ako vam ipak ne treba pogon na sve kotače, moguće je naručiti i takav Duster, koji onda dolazi s paketom opreme Journey+, a cijena tada pada na 22.490 eura.

Naravno, može se birati i benzinski motor sa 130 KS po cijeni od 21.550 eura, ili pak 100 KS snažan benzinac s plinskom instalacijom za 20.600 eura. Čak je dostupan i automatik sa 150 KS snažnim benzincem po cijeni od 24.400 eura. Naravno, ne smijemo zaboraviti spomenuti ni najpovoljniju izvedbu od 19.350 eura. Nije ni čudno da je riječ o iznimno traženom modelu, jer nudi odličan omjer uloženo – dobiveno.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4341 x 1804 x 1633 mm
Osovinski razmak 2673 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1518 kg/ 431 kg
Veličina prtljažnika 414/1559 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo dizel/4
Pogon Na sve kotače
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 84 kW / 115 KS
Okretni moment 260 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 183 km/h / 10,2 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,1
CO2 emisija 139 g/km
Cijena 26.610 eur (200.493,05 kn)
Oprema 8-inčni multimedijski sustav, kamere u 360 stupnjeva, grijana prednja sjedala, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI