
Nakon osnovne izvedbe Terramara, na test nam je stigla i bogato opremljena izvedba u plug-in hibridnoj (PHEV) izvedbi koja bi trebala zamijeniti dizel ponudu. Naime, Terramar se ne nudi, a niti će se nuditi s dizelskim motorom. Terramar je blizanac modela Audi Q3 i Volkswagena Tiguan, a trenutačno je najveći model Cupre. Osim toga, ovo je ponovno vlastiti model Cupre, odnosno ne postoji Seat pod istim imenom i istog izgleda. A Terramar izgleda atraktivno, iz kojeg god kuta da ga pogledate.

Sprijeda u oči upadaju LED dnevna svjetla koja se sastoje od tri mala trokuta, a to je novi svjetlosni potpis Cuprinih modela, a šiljasti prednji dio daju sportski štih. Iako nije riječ o coupe SUV modelu bočna linija je dovoljno sportska, a dojam povećavaju i 20-inčni dvobojni aluminijski naplatci s niskoprofilnim gumama, dok se stražnja 3D LED svjetla protežu čitavom širinom, a u sredinu je uklopljen i logo marke. Tu su i sportski branici, a zanimljivo je kako nema zaštitne crne plastike oko vozila, no sveukupan je dojam jako pozitivan. I naš, ali i od prolaznika koji su često okretali glavu za nama.

Iako u unutrašnjosti prevladavaju tamne boje, osjećali smo se ugodno jer je prostora dovoljno, a zvučna je izolacija dobra. Posebno je raskošno vozačevo mjesto s dobrim sjedalom i prostorom gdje će svatko lako pronaći idealnu poziciju. Tu je i upravljač koji se može dovoljno izvući, a na sebi donosi samo fizičke tipke, što nam se jako sviđa, a tu su i dvije velike tipke – lijevo je postavljena ona s logom marke a putem koje birate način rada, dok se desna koristi za paljenje i gašenje vozila i puno je bolje rješenje nego stavljanje tipke negdje na središnju konzolu jer je lako dostupno i odmah vidljivo. Moramo pohvaliti i jednostavnost isključivanja određenih sigurnosnih sustava, a sve je moguće isključiti putem upravljača i tek nekoliko pritisaka tipkama.

A dovoljno su pregledni i 10,25-inčni digitalni instrumenti kojima možete prilagođavati izgled, dok je središnji multimedijski zaslon je dijagonale 12,9 inča i prilično je pregledan, a lako je i podesiti izgled prama vlastitim željama. Naravno, povezivanje s Android Autom i Apple CarPlayom je bežično, a zamjerili bi samo način na koji se podešava klimatizacija – putem dodirnih površina ispod zaslona. One jesu osvijetljene po noći, no nije ih intuitivno koristiti i svakako morate maknuti pogled s ceste ako želite napraviti ikakvu promjenu. Mnogobrojni pretinci se nalaze u dijelu između vozača i suvozača, a tu je i udoban i dovoljno širok naslon za ruke ispod kojeg je prilično velik pretinac ako znamo da je tu i tunel za zrak za putnike straga, koje očekuje i vlastiti termostat za temperaturu. Naime, klima je trozonska, pa i putnici straga mogu odabrati idealnu temperaturu, a podno nje su i dva USB priključka za punjenje uređaja.

Stražnja sjedala nisu sportski profilirana kao sprijeda, a najbolje će se smjestiti oni visoki do 185 cm, dok bi višima moglo nedostajati ili mjesta za koljena ili za glavu, ovisno u kakvom položaju volite sjediti. A pogled prema naprijed im malo blokiraju i sportska prednja sjedala koja dolaze sa spojenim naslonom za glavu, pa se putnici straga moraju pomaknuti na sredinu vozila kako bi vidjeli prema naprijed.

Kod ove je izvedbe malo nastradao prtljažnik, jer je negdje trebalo smjestiti i bateriju, a s obujmom od 450 litara je dovoljan za obiteljske potrebe. To je manje za nešto više od 50 litara u odnosu na benzinsku izvedbu, no uvijek će dobro doći i klizna stražnja klupa koja omogućuje nešto veći prtljažnik ili pak više prostora za koljena za putnike na stražnjim sjedalima, ovisno što vam je u tom trenutku potrebnije.

No najzanimljivije kod ovog modela je sasvim sigurno plug-in hibridni pogonski sklop, koji se sastoji od 1,5-litrenog turbo benzinskog motora s četiri cilindra i elektromotora koji daju ukupnu snagu od 150 kW/204 KS, a pritom je dostupno i 350 Nm okretnog momenta. Motor je uparen sa 6-stupanjskim DSG mjenjačem, dok ugrađena baterija ima kapacitet od 19,7 kWh. Kada je baterija napunjena, Terramar je i prilično brz, a uz dobro podešen sportski ovjes, užitak ga je brže voziti kroz zavojite ceste. Dobar je i osjećaj ubrzanja, ali i međuubrzanja, posebice ako redovito punite bateriju pa uvijek imate struju nadohvat ruke. Uz udobna sjedala i precizan upravljač koji je odlično pogođene debljine, ovako motorizirani Terramar vas „vuče“ da odvozite još koji kilometar više. Iako se dobro snalazi i na autocesti, kao i u gradu, otvorena je cesta ipak zakon, a tamo se Terramar najbolje osjeća. Posebice ako pritom odaberete Cupra način rada, koji će dodatno podesiti vozilo i koji omogućuje još brži odziv gasa.

Naime, 19,7 kWh baterija, kada je u potpunosti napunjena, omogućavala nam je preko 100 km vožnje samo na struju, iako smo često putovali na otvorenoj cesti, dok je u gradu vožnja na struju još duža. A uz punu bateriju prosječna potrošnja nam je bila oko 5 litara, dok smo trošili između 5 i 10 kWh struje na istoj udaljenosti. A na dužem putu, kada se baterija isprazni, prosjek raste na oko 7 litara, ovisno kako jako pritišćete papučicu gasa. No i kada se baterija na takvim putovanjima ne puni putem utičnice, tijekom vožnje se dovoljno napuni da opet kada stignete na gradske prometnice, možete dio vožnje odvoziti na struju, iako piše da je baterija potpuno prazna. Podržano je AC punjenje snagom do 11 kW te DC punjenje snagom do 50 kW, kada punjenje traje manje od pola sata.

No ako uzmete u obzir kako je prosječna kilometraža koju dnevno prijeđe hrvatski vozač oko 30 kilometara, to znači da bi trebali bateriju puniti svaka tri dana. A to nije problem, posebice ako u blizini imate i običnu kućnu utičnicu kada punjenje traje duže, ali preko noći će se baterija napuniti i opet omogućiti iznimno jeftinu vožnju.

Terramar e-Hybrid, odnosno PHEV, je dobar izbor za sve one koji žele voziti vozački automobil koji osim dobrog osjećaja za upravljačem nudi i dovoljno prostora za sve obiteljske potrebe nudi idealan omjer kako bi zadovoljio i bolju polovicu, a tiha vožnja neće probuditi dijete u sjedalici. Osim toga, ni potrošnjom neće opteretiti kućni budžet, a jedino je početno ulaganje nešto više, iako ne i previsoko. Naime, bogato opremljen testni primjerak je sa svom dodatnom opremom moguće kupiti za 51.669 eura, dok je cijena početnog modela 47.400 eura.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4519 x 1869 x 1586 mm |
| Osovinski razmak | 2681 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1898 kg/ 512 kg |
| Veličina prtljažnika | 450/1237 litara |
| Vrsta motora/broj cilindara | Plug-in hibridni (PHEV)/4 |
| Pogon | Prednji kotači |
| Mjenjač | Automatski, 6 stupnjeva |
| Snaga benzin + Snaga elektro = ukupno | 110 kW/150 KS + 85 kW/116 KS = 150 kW/204 KS |
| Okretni moment ukupno | 350 Nm |
| Kapacitet baterije | 19,7 kWh |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 205 km/h / 8,3 s |
| Prosječna potrošnja benzin/struja | 5,2 l / 5,2 kWh |
| CO2 emisija | 10 g/km |
| Cijena | 51.669 eur |
| Oprema | 10,25-inčni digitalni instrumenti, 12,9-inčni multimedijski sustav, automatski trozonski klima-uređaj, električno podesiva i grijana prednja sjedala, LED svjetla, sportski ovjes, Intelligent drive paket, 3D stražnja svjetla, 20-inčni aluminijski naplatci… |

















KOMENTARI