Kada se 2017.godine pojavila prva generacija Citroena C3 Aircross, bio je to pravi gradski automobil kompaktnih dimenzija koji je odlično izmiksan kombinacijom monovolumena i SUV-a, a u drugoj generaciji kao da je u recept dodano još malo germe, pa je novi C3 Aircross narastao, iako je još uvijek koliko-toliko kompaktnih dimenzija, i ujedno ponudio mnogo prostora u unutrašnjosti. S dugom generacijom Citroen ponovno dokazuje kako SUV može biti i prostran i praktičan, jer ih je većina upravo suprotna. A novi C3 Aircross je sada okrenut sasvim novim kupcima.
Dug je 4395 mm, širok 1795 mm i visok 1660 mm, dok mu je međuosovinski razmak dug 2670 mm, a to je dovoljno za prostranu kabinu i prtljažnik od čak 460 litara, koji dolazi s dvostrukim dnom za veću fleksibilnost. Osim toga, karoserija je od tla udaljena 19,7 cm, pa mu ni vožnje van asfalta neće smetati. Tu su i praktične crne plastične zaštite oko vozila, koje su na predjelu vratiju prilično široke, pa će onima s kraćim nogama zasmetati i to tako da ćete ih obrisati s hlačama i inim drugim odjevnim stvarima. Čak su i meni hlače bile zaprljane, a visok sam 196 cm. No prednost im je što tako bolje štite od kamenčića, ali i stupića koji bi vam se mogli pojaviti u kutu gdje ih ne možete vidjeti. Osim toga, postavljen je na istu platformu kao i standardni C3, no dolazi s čak 130 mm većim međuosovinskim razmakom, a to se posebno osjeti u unutrašnjosti, posebice na stražnjim sjedalima.
Naime, uz vozača visokog 185 cm, straga se bez ikakvih problema može smjestiti osoba iste visine, što je rijetkost u ovoj klasi. Pa čak i iza 196 cm visokog vozača, udobno se može smjestiti osoba do 180 cm visine i to da joj koljena ne dodiruju naslon vozačevog sjedala. Istovremeno za glavu nikad neće nedostajati prostora. Osim toga, i sjedala u drugom redu su jednako udobna i jednakog izgleda, no nedostajali su nam ventilacijski otvori za drugi red, no barem su tu USB priključci za punjenje uređaja. Za pohvalu su i dvostruki džepovi. Naime, osim standardnih koji se nalaze u donjem dijelu naslona, tu su i dodatni na gornjem dijelu naslona, a u njih možete pospremiti mobitel. Nažalost, na testu je bila izvedba s 5 sjedala pa nismo mogli isprobati kakav je treći red sjedala.
A sprijeda je s prostorom i više nego raskošno, a uz udobna sjedala je užitak boraviti za upravljačem. Čitava konzola i upravljač su preuzeti s modela C3, a jedino bi voljeli da se upravljač može još malo izvući prema van, a to bi mogli primijetiti samo oni viši od 190 cm. Upravljač je malenih dimenzija i odlično odmjerene debljine, no ponekad ne prenosi dovoljno informacija s ceste. A za pohvalu su isključivo fizičke tipke na njemu. Ispred vozača nema klasične instrument ploče, a nema ni klasične digitalne, već se sve informacije prikazuju putem TFT zaslona. Prikaz informacija je malo veći nego na manjem C3, pa se tu čitavo vrijeme prikazuje vanjska temperatura. Konfiguracije, odnosno prilagodbe nema, a mijenja se samo desni dio gdje se prikazuju informacije putnog računala. Za pohvalu su i fizičke tipke za isključivanje sustava za brzinu i zadržavanje vozila unutar trake, a koje su smještene lijevo od upravljača.
Središnjom konzolom pak dominira 10,25 inčni zaslon koji je jednostavan za koristiti, a i zadovoljavajuće brz. No prave pohvale idu na automatski klima uređaj koji dolazi s fizičkim tipkama i kojeg je lako za koristiti, a hvalimo i što izuzetno brzo ohladi, ali i zagrije prednji dio vozila. Tu je i nezaobilazni bežični punjač, držači za čaše, kao i minijaturna ručica automatskog mjenjača.Svidio nam se i prednji naslon za ruke koji je pomalo uzak, pa ga može koristiti samo vozač, a ni pretinac u njemu nije velik, gledajući kako ne postoje stražnji ventilacijski otvori koji zauzimaju puno prostora. Prednja konzola je od tvrde plastika, kao i ostatak vozila, a dolazi s mekim umetkom od materijala i sa zanimljivim ambijentalnim osvjetljenjem u samim kutevima kod ventilacijskih otvora. A zanimljiv je i smještaj USB priključka – desno od zaslona, ispred suvozača.
Citroen s modelom C3 Aircross nudi povoljan automobil s puno prostora, pa tako ima neke, barem po nama, čudne uštede. Tako se ni u top paketu opreme Max motor ne pokreće tipkom, već se koristi standardni ključ. Sva četiri podizača prozora su električni i spuštaju se na jedan dodir, no za podizanje trebate čitavo vrijeme držati tipku, čak i vozačevog prozora. Tu treba ubrojati i kako je sprijeda dostupan tek jedan USB priključak, a ni brisač ne radi na jedan dodir – jedno brisanje, već se brisači moraju upaliti kako bi jednom obrisali staklo i onda ugasiti. Da, ima on i automatske brisače, ali pri škrapuckanju kiše oni se jednostavno prekasno pale, kao i na svakom drugom vozilu.
Testni model je pokretao snažniji motor u ponudi, a riječ je o dobro poznatom 1,2-litrenom trocilindričnom Puretech motoru kojem je pridodana blagohibridna tehnologija i malena baterija, a ukupna snaga sustava je 106 kW/145 KS. A upravo se motor pokazao kao odličan izbor za ovaj automobil jer ga pokreće bez problema, a nudi i dobra međuubrzanja. Naravno, nije riječ o sportskom automobilu, no ubrzanje do stotke ispod 9 sekundi i maksimalna brzina od gotovo 190 km/h i više su nego dovoljni za obiteljski automobil.
Ponekad zna biti glasan, no to će mu se oprostiti kada pogledate potrošnju od 6,5 litara. I do je dobar rezultat za ovaj automobil koji teži gotovo tonu i pol. U gradu je potrošnja oko 6 litara, dok će na otvorenoj cesti lako pasti i na 5 litara, no na autocesti i pri drugim opterećenjima će porasti i do 7 litara, no i to nije puno. Treba imati na umu i kako je ipak riječ o automatiku koji ipak neće uvijek pratiti želje vozača, već će prije nuditi ugodnu, a ne sportsku vožnju. Baš kao što je Citroen i namijenio ovaj automobil.
Citroen je novi C3 Aircross prvenstveno namijenio mladim obiteljima kojima treba puno prostora prilikom putovanja ili izleta, a pritom je sve to upakirao u zanimljiv i privlačan dizajn, a sve to prodaje po konkurentnoj cijeni. Da, i C3 Aircross ima neke mane, no mnogima one neće smetati kada pogledaju da full opremljen i najsnažniji model u ponudi jedva da prelazi cijenu od 25.000 eura, dok mnogobrojna konkurencija tek starta od te cijene.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4395 x 1795 x 1660 mm |
Osovinski razmak | 2670 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1464 kg/ 556 kg |
Veličina prtljažnika | 460/1600 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Blagi hibrid/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, 6 stupnjeva |
Snaga | 106 kW / 145 KS |
Okretni moment | 230 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 188 km/h / 8,3 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 6,5 |
CO2 emisija | 120 g/km |
Cijena | 25.720 eur |
Oprema | Head-up display na TFT zaslonu, 10,25-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, Citroen LED Vision svjetla, Advanced Comfort sjedala, Advanced Comfort ovjes, naslon za ruke sprijeda, nadzor mrtvog kuta, krovni nosači, zatamnjena stražnja stakla, 17-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI