Test: BYD Seal U DM-i Design

Test: BYD Seal U DM-i Design

Kineski automobili više nisu što su nekad bili, a to dobro pokazuju BYD modeli, uključujući i Seal U, koji donosi iznenađujuće kvalitetne materijale u unutrašnjosti, a ne podbacuje ni pogonskim sustavom, a na kraju ni cijena nije pretjerana.

BYD stigao u Hrvatsku: u ponudi su tri električna modela i jedan plug-in hibrid
BYD Group je globalni partner nogometnog kluba Inter Milano
Kineske marke imaju rekordan tržišni udio na europskom tržištu

Na test nam je pristigao i prvi BYD model, a riječ je o plug-in hibridu (PHEV) modelu, odnosnom priključnom hibridu. Moramo ovo svaki puta ponoviti jer mnogi još ne razlikuju različite izvedbe hibridnih modela. Znači testni Seal U DM-i je model koji se može voziti na benzin, a baterija se, osim punjenja tijekom vožnje, puni i putem utičnice. I ako je redovito punite, onda ćete se i jako povoljno voziti, no o tome malo kasnije.

Iako je BYD utemeljen 1994. godine, tijekom tih tridesetak godina napravili su mnoge velike korake, a 2024. godine je i osvojio titulu prvog proizvođača na svijetu koji je proizveo 10 milijuna vozila novih energija. No njihovi modeli nisu onakvi kako većina ima predodžbu – jeftini i nekvalitetni, već je riječ o suprotnom. Modeli su iznenađujuće kvalitetno napravljeni, no cjenovno su još uvijek jeftiniji od konkurencije.

Ni dizajn nije zastario, iako nema nekih posebnih detalja koji će privući kupce. Seal U je veliki SUV koji je dug 4775 mm, širok 1890 mm i visok 1670 mm, a zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2765 mm, prostranost u kabini je velika, a kod ove izvedbe je samo prtljažnik nešto manji, jer ova izvedba ima motor s unutarnjim izgaranjem, dva elektromotora, bateriju i pogon na sve kotače, a za to treba imati prostora. No i 425 litara je solidan podatak, dok s preklopljenim stražnjim sjedalima obujam raste na 1440 litara.

Sprijeda ovaj model gotovo da nema masku, a ističu se kromirani umetci i dnevna LED svjetla koja su postavljena ispod glavnih svjetala. Klasično, plastične zaštite oko čitavog vozila, a bočno se ističu i 19-inčni aluminijski naplatci, kao i jednostavne linije. Straga su svjetla trendovski spojena, a branik dolazi sa srebrnim umetkom i bez ikakvih lažnih ili pravih otvora za auspuh, iako ima dvije ispušne cijevi, sa svake strane po jednu, koje su sakrivene iza branika. Već na prvi pogled je jesno kako je riječ o velikom automobilu, a iako nema nikakvih dizajnerskih detalja, Seal U ne djeluje jeftino, što nam se svidjelo. Iako, ljudima se dizajn sviđa, jer su nas često pitali koji je to auto, jer im se jako sviđa.

A kada uđete i smjestite se na udobna, kožom presvučena, sjedala, ispred vas se nalaze 12,3-inčni digitalni instrumenti, te ogroman 15,6-inčni zaslon, koji se uz to može i rotirati za 90 stupnjeva, pa možete odabrati koji vam se način više sviđa. Ja sam osobno koristio vodoravni položaj jer u donjem dijelu sadrži više prečaca za podešavanje dvozonskog klima uređaja, a kada je zaslon postavljen okomito, nisam vidio prikaz jer koristim polarizacijske sunčane naočale. Osim toga, gornji dio zaslona u tom slučaju i malo smanjuje vidno polje. No ono što je za pohvalu je sam multimedijski sustav, odnosno softver koji radi odlično. Nakon što upalite auto, treba mu tek sekunda ili dvije da je potpuno funkcionalan, a i prilikom korištenja je brz, gotovo kao mobitel, što je rijetkost u automobilima.

Naravno postoje mnogobrojne prilagodbe prikaza, kako na multimediji, tako i na instrumentima, no sve je uvijek dobro čitljivo i logično posloženo. A hvalimo i tipke na prilično debelom upravljaču koje su fizičke, pa je i upravljanje lako. Središnja konzola je jednostavna, i osim ventilacijskih otvora, skriva još i dva bežična punjača za mobitele, dok su USB priključci, kao i 12 voltna utičnica na „katu ispod“, sakriveni od pogleda, kao i dodatna polica za odlaganje manjih torbica.

Ručica mjenjača je malena, a iako je plastična, dizajneri su napravili dobar posao pa izgleda skuplje nego što je, a oko nje su postavljeni dodatni fizički prekidači, uključujući i onaj za paljenje, odnosno gašenje motora. Tu su i dva držača za čaše i veliki i jako udoban naslon za ruke koji skriva ogroman pretinac za stvari. No ono što posebno oduševljava je završna obrada. Koliko god da pokušate klimati središnju konzolu, to nećete uspjeti, a pritom ona neće ni škripati. Sve je puno kontrastnih šavova, kao i kvalitetnih i mekanih površina, uključujući i one ispod prozora na vratima. A što je najbolje, ista kvaliteta obloga vratiju je i straga, kao i dizajn i kvaliteta sjedala, što se kod mnoge konkurencije ne može pronaći.

A putnici na stražnjim sjedalima će uživati u mnogo prostora. Seal U dolazi s panoramskim krovom s mogućnošću otvaranja, no bez obzira na to, straga ima mnogo mjesta za glavu, ali i za koljena. Tako kada se smjesti vozač visine dva metra, on može sjesti straga, a da pritom ni koljenima ne dodiruje sjedalo, a ni glavom strop. Osim toga, može se i podešavati naslon stražnjih sjedala, pa i duge vožnje mogu biti opuštajuće. I stražnji središnji naslon za ruke je udoban i širok, a tu su i ventilacijski otvori, dva USB priključka i praktična polica za odlaganje sitnica. Ništa ne nedostaje.

A što se tiče plug-in hibridnog pogonskog motora, kojeg u BYD-u nazivaju EHS – Električni hibridni sustav, a riječ je o integriranom pogonskom sklopu koji uključuje visokobrzinske dvostruke motore, dvostruke kontrolere i naprednu tehnologiju hlađenja uljem kako bi povećao gustoću snage motora i učinkovitost. Sastoji se od benzinskog motora koji razvija snagu od 130 KS, te od dva elektromotora, gdje jedan razvija snagu od 204 KS, dok drugi razvija snagu od 163 KS, dok je ukupna snaga sustava 324 KS, a pritom je dostupno i 550 Nm okretnog momenta. U sustav je ukomponirana i takozvana Blade baterija koja je BYD-ev proizvod, a dolazi u kapacitetu od 18,3 kWh, a s kojom je moguće prijeći između 70 i 90 km.

Maksimalna je brzina ograničena na 180 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje tek 5,9 sekundi. A uzmite u obzir kako je masa praznog vozila čak 2100 kg, što znači da je ubrzanje odlično. Iako, ovo nije sportski model s kojim ćete obarati brzinske rekorde, već je riječ o automobilu koji je napravljen za normalnu i dugotrajnu vožnju. Uz mogućnost brzog ubrzanja i međuubrzanja. Doduše, u vožnji, kada pritisnete gas do kraja, potrebno je par sekundi da čitava snaga „udari“ i automobil počne jako ubrzavati, no kada se naviknete, znat ćete računati da taj detalj. A kako ga god vozili, potrošnja će biti sasvim solidna. S punom baterijom u gradu će trošiti između litru i dvije, no kad se na duljim putevima baterija istroši, potrošnja raste na oko 7 do 8 litara, i to bez obzira vozite li se u gradu ili na autocesti i koliko snažno pritišćete papučicu gasa.

Testni model je potpuno opremljen i jedino je na njega doplata za crnu boju, a ukupna je cijena 48.600 eura. Možda se na prvu čini mnogo, no treba uzeti u obzir što sve ovaj automobil nudi, pa kad se usporedi s konkurencijom, onda shvatite kako je ovo jako dobra kupnja.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4775 x 1890 x 1670 mm
Osovinski razmak 2765 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 2100 kg/ 410 kg
Veličina prtljažnika 425/1440 litara
Vrsta motora/broj cilindara Plug-in hibrid (PHEV)/4
Pogon Na sve kotače
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga benzin + Snaga elektro = ukupno 96 kW/130KS + 150 kW/204 KS + 120 kW/163 KS = 238 kW/324 KS
Okretni moment benzin + elektro = ukupno 220 Nm + 300 Nm + 250 Nm = 550 Nm
Kapacitet baterije 18,3 kWh
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 5,9 s
Prosječna potrošnja benzin/struja 8,0 l / 18,2 kWh
CO2 emisija 26 g/km
Cijena 48.600 eur
Oprema 12,3-inčni digitalni instrumenti, 15,6-inčni multimedijski sustav – rotirajući, automatski dvozonski klima-uređaj, Infinity ozvučenje, LED svjetla, panoramski krov, električna vrata prtljažnika, kožna sjedala,  19-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI