Iako je predstavljen još krajem 2021. godine, ID.5 je tek nedavno stigao na naše tržište, a radi toga nam je i na test pristigla jedna od najboljih izvedbi – Pro Performance. Ovaj se model temelji n već dobro poznatom modelu ID.4 koji dolazi u klasičnoj SUV formi, a najviše se razlika bidi ob B nosača, odnosno od stražnjih vratiju gdje krov polako započinje sa svojim spuštanjem te s kratkim izbačenim limenim dijelom ispod kraja prozora, na koji je smješten spojler. Kao i neki drugi proizvođači, i Volkswagen je na ovakvom modelu izbacio brisač stražnjeg stakla, no kao i kod konkurencije, teško je osušiti i očistiti prozor bez brisača.
Ne može se poreći privlačan dizajn ovog modela i stvarno mu se ne može prigovoriti, a čak ni bijela metalik boja s crnim dijelovima i zatamnjenim stražnjim staklima ne izgleda nimalo loše. Atraktivnom izgledu pridonose i dvobojni 19-inčni aluminijski naplatci, a i ovaj model dolazi s gumama različitih dimenzija sprijeda i straga. Tako su straga ugrađene gume dimenzije 255/50, dok su sprijeda nešto uže gume dimenzija 235/55.
Za pogon se koristi elektromotor koji u ovoj izvedbi raspolaže s maksimalnom snagom od 150 kW/204 KS, a pritom je čitavo vrijeme dostupan okretni moment od 310 Nm. Odziv na gas je odličan, kao i kod svakog električnog automobila, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde, što je odličan rezultat za gotovo 2,2 tone težak automobil. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 160 km/h, a autonomija ovog modela je, po WLTP-u do 534 km u prosječnoj vožnji, odnosno do 702 km u gradu. Naravno, 77 kWh baterija u realnim uvjetima to ne omogućuje, a mi smo po hladnijem vremenu u prosjeku mogli prijeći oko 450 km. U čisto gradskoj vožnji bi uz nešto nižu prosječnu potrošnju od mogli prijeći preko 500 km. Ovakav ID.5 nudi mogućnost punjenja do 11 kW AC, odnosno do 135 kW DC, što na brzim punjačima omogućuje punjenje od 20 do 80 % baterije za oko pola sata.
Iako je prilično težak i visok, zahvaljujući bateriji ima niže težište, pa dobro leži na cesti, a i iznenađujuće je udoban za jedan Volkswagen. Naime, imalo osjećaj kako je ovjes nešto mekši nego što smo to navikli kod ovog proizvođača, a isto su zaključili i suputnici, koji su također ostali ugodno iznenađeni.
A ugodno iznenađenje za putnike je i ponuda prostora. Naime, ID.5 je dug 4599 mm, širok 1852 mm i visok 1615 mm, a uz međuosovinski razmak od 2771 mm i nisku liniju krova, nudi iznenađujuće puno prostora za putnike straga. Pa čak ni dvometrašima neće biti neudobno, a jedino bi im kosa mogla dodirivati krov, što znači da za one prosječne visine prostora ima u izobilju. A kad kažemo to onda tako i mislimo, jer i iza visokog vozača može se smjestiti i visok putnik.
To nude rijetki u ovoj klasi automobila. Osim toga, serijska oprema je i trozonski automatski klima uređaj, pa putnike straga očekuju dva ventilacijska otvora s mogućnošću podešavanja temperature, a tu su i dva USB-C priključka straga, uz već standardna dva USB-C priključka sprijeda. Tu je i središnji naslon za ruke s držačima čaša, pa putnici straga ne mogu na ništa prigovoriti.
Sprijeda je također mnogo prostora i lako je naći idealnu poziciju za upravljačem na kojem su smještene i dodirne površine za upravljane raznim funkcijama, a iza upravljača je smješten malena digitalna instrument ploča s tek osnovnim informacijama, dok se sve ostale informacije mogu vidjeti na head-up zaslonu, kako vozač ne bi trebao micati pogled s ceste. Sva se pak podešavanja rade na 12-inčnom središnjem multimedijskom zaslonu koji pak nudi i mogućnost bežičnog povezivanja s Apple CarPlay i Android Auto uređajima. Zaslon je velik i dobre rezolucije, a radi dobro, iako ponekad treba pričekati nekoliko sekundi da se otvori novi podizbornik. Ono što nam se ne sviđa ni u ostalim novijim Volkswagenovim modelima su dodirni klizači za podešavanje temperature i glasnoće koje se nalaze odmah ispod središnjeg zaslona. Oni su na dobroj poziciji, no upravljanje njima zahtjeva micanje pogled s ceste, teško je vrlo precizno sve podesiti, a najveći je nedostatak što oni nisu osvijetljeni po mraku, pa pri noćnoj vožnji morate gađati što želite podesiti, pa često umjesto stišavanja povisite temperaturu u vozilo ili napravite neku drugu pogrešku.
No zato je tu niz velikih pretinaca u koje vam stane mnogo toga, a ne nedostaje ni bežični punjač mobitela. Pregrade se mogu pomicati i vaditi, a tu je i praktičan poklopac kako bi sakrili sitnice od neželjenih pogleda. Vozač i suvozač imaju sako svoj naslon za ruke koji se može i u potpunosti podići ako vam smeta, no oni su preuski za ugodno korištenje. Zajednički širi naslon koji bi bio postavljen na konzolu između sjedala bio bi puno udobniji i ugodniji. Moramo prigovoriti na još jednu sitnicu. Naime, sva četiri prozora su električna, no na vozačevim su vratima samo dva prekidača, a ako želite upravljati stražnjim prozorima morate dotaknuti površinu na kojoj piše Rear, a koja se nalazi tik ispred prekidača, i onda upravljate stražnjim prozorima. Ako želite upravljati prednjima, morate ponovno dotaknuti tu površinu, no često se dogodi da slučajno dotaknete taj dio, pa umjesto vozačevog prozora otvorite stražnji prozor. No zato su nas sjedala oduševila, kako veličinom, tako i udobnošću. Uz to, grijana su, kao i kolo upravljača, što dobro dođe po hladnom vremenu. Tu je i stakleni krov koji daje dodatan osjećaj prostranosti, a lako ga je zatamniti s električno pomičnom zaštitom.
Sve u svemu, ID.5 je zanimljiv automobil s mnogim prednostima i tek sitnicama koje mogu smetati nekima, i nameće se kao logičan izgled ako tražite električni coupe SUV. Dostupan je u dvije izvedbe – Pro i Pro Performance, a razlika među njima je u cijeni od tek oko 1700 eura, ali za tu doplatu dobivate 204 KS snažan model, u odnosu na 174 KS snažan početni model, tako da se po nama doplata svakako isplati. Testni model kakav gledate na fotografijama s doplatama košta 62.164 eura. Nije malo, no ako kupujete električni automobil to je dobra cijena za automobil ove klase s baterijom dobrog kapaciteta.
TEHNIČKI PODACI | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4599 x 1852 x 1615 mm |
Osovinski razmak | 2771 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 2118 kg/ 532 kg |
Veličina prtljažnika | 549/1561 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Električni |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski |
Snaga | 150 kW / 204 KS |
Okretni moment: | 310 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 160 km/h / 8,4 s |
Potrošnja (prosjecna kWh) | 19,8 kWh |
CO2 emisija | 0 g/km |
Cijena | 62.163,75 eur (468.372,78 kn) |
Oprema | trozonski automatski klima-uređaj, DAB radio, 12-inčni multimedijski zaslon, LED prednja i stražnja svjetla, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera, grijana sjedala, 19-inčni aluminijski naplatci…. |
KOMENTARI