Prvotno su coupe SUV modeli bili ismijavani zbog svojeg nezgrapnog oblika koji je debelo odskakao od prosjeka. Istina, takav oblik karoserije nudili su samo premium proizvođači pa nisu ni bili dostupni masama, već samo kupcima koji si ih mogu i priuštiti. No Renault je svojim Meganeom Conquestom sve to promijenio i bio je prvi model takvog karoserijskog oblika koji je bio dostupan široj publici. A u međuvremenu je i SUV coupe postajao i izgledom sve prihvatljiviji publici spajajući eleganciju i robusnost. Moglo bi se doduše reći kako je Renault ovim vozilo približio premium segment masama.
Megane Conquest bio je predstavljen još u svibnju 2019. godine u Rusiji, gdje je poznat pod imenom Arkana, no on je bio postavljen na stariju platformu, dok je u proljeće 2020. godine u Južnoj Koreji predstavljen Samsung XM3 koji je donio isti izgled, no postavljen je na moderniju platformu CMF-B kakvom se koriste novi Clio i Captur, a na toj se izvedbi temelji i europska izvedba koja je predstavljena na jesen 2020. godine. U zapadnoj Europi opet pod nazivom Arkana, no u našoj regiji nosi ime Megane Conquest.
Dostupan je u nekoliko izvedbi, a mi smo testirali snažniju izvedbu od 160 KS koja se koristi 1,3-litrenim mikrohibridnim četverocilindričnim benzinskim Tce turbomotorom s izravnim ubrizgavanjem. Mikrohibridizacija ustvari znači da je dodan elektropokretač generator povezan s 12-voltnom litij-ionskom baterijom smještenom ispod suvozačeva sjedala. Ako jako pojednostavimo njegovu funkciju, reći ćemo kako on svojim uplitanjem u rad benzinskog motora spušta potrošnju goriva za nekih 8 posto, a bateriju puni tijekom kočenja i rada motora. U svakom slučaju, motor radi mirno i uglađeno i s okretnim momentom od 270 Nm pri 1800 do 3750 okretaja u minuti čini dobro usklađenu cjelinu. Automatski mjenjač uglavnom radi dobro, a samo ponekad mu treba nešto malo više vremena da odluči u koju brzinu da prebaci. Iznenadila nas je i potrošnja, koja je u prosjeku bila između 7 i 8 litara, što je s težom nogom na papučici gasa i više nego dobar rezultat.
Što se pak dizajna tiče, po nama je Renault odradio odličan posao, posebice sa sportskim paketom opreme R.S. Line, kada Megane Conquest i izgleda najatraktivnije. Gledajući izvana, poveznice s modelom Megane vidljive su iz svih kuteva. Sprijeda je to najvidljivije, gdje se nalaze LED svjetla, ali i maska motora istog oblika kao i kod ostalih izvedbi, a drugačiji je jedino branik. Straga je poveznica oblik stražnjih LED svjetala, dok je sve drugo novo i drugačije. Coupe linija je fluidna, a ugrađen je i maleni i diskretni spojler, a zanimljivo je kako nema ugrađenog brisača stražnjeg stakla. To je sve češće kod takvog oblika karoserije, a osim uštede, linija jednostavno izgleda čišće i bolje. Doduše, radi svojeg oblika i aerodinamike, stražnje staklo se gotovo čisti samo od sebe, a špricanje sa stražnjih kotača gotovo je neprimjetno zbog oblika stražnjeg dijela. Ipak, najatraktivnije izgleda gledajući s boka, a odlično mu stoji bijela boja karoserije, kao i 18-inčni aluminijski naplatci.
A osim atraktivnog izgleda, ovaj model donosi i praktičnost, jer mu je obujam prtljažnog prostora 513 litara, ima dvostruko dno i prilično pravilne linije. Naslon stražnje klupe se preklapa, dobiva se ravna utovarna površina, no obujam je tek 1296 litre. Direktan je to rezultat dizajna, no i sami znate kako kažu – za ljepotu je potrebno nešto i žrtvovati.
Kada uđete u kabinu, očekuje vas iznenađenje, jer unutrašnjost nije preuzeta iz Meganea, već iz manjeg Captura. To međutim nije negativno jer je Captur noviji model, pa je i izgled moderniji. Sportski štih je naročito izražen prišivenošću crvenim koncem na upravljaču, sjedalima te crvenim linijama kroz upravljačku ploču. Instrumentna je ploča digitalna i dijagonale je 10,2-inča, te donosi prilagodljivost i dovoljno dobru čitljivost, a središnji multimedijski zaslon ima dijagonalu 9,3 inča.
Multimedijski je sustav dovoljno brz za lako korištenje, a i pregledan je. Jedino je šteta što nema ni jednu fizičku tipku, odnosno barem onu koja vraća na početni ekran jer bi upravljanje tada bilo još lakše. Podno njega su već dobro poznate ”klavirske” tipke prečaca najvažnijih funkcija vozila te komande klima-uređaja koje su odvojene od multimedijskog zaslona, što uvijek volimo vidjeti u automobilima.
Megane Conquest nudi i mnogo načina spajanja u vozilu, pa je tako u središnjoj konzoli dostupan priključak Aux, dva USB priključka te 12 V utičnica, dok će putnici straga imati još dodatna dva USB priključka za punjenje te dodatnu 12 V utičnicu. To bi trebao imati svaki moderan automobil.
Što se tiče prostranosti, sprijeda je prostora napretek i za vozača i za suvozača, i to u svim smjerovima, a putnike na stražnjim sjedalima očekuje dovoljno prostora za koljena, ali i iznenađujuće dovoljno prostora za glavu. Doduše, prilikom ulaska u vozilo morat će više pognuti glavu, no kada sjednu, prostora za glavu ima više nego što bi se kod ovakvog automobila očekivalo. Uz to, očekuju ih i ventilacijski otvori, što će im omogućiti dovoljno svježine ljeti odnosno dovoljno topline zimi.
Testni model košta 260.817 kuna (34.603 eura), što nije mali novac, no gledajući konkurenciju, riječ je o iznimno povoljnom modelu. Uz takvu cijenu, atraktivan izgled i dobru motorizaciju, ovaj model očekuje svijetla budućnost.
TEHNIČKI PODACI: 2023 Renault Megane Conquest R.S. Line TCe 160 EDC | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4568 x 1802 x 1571 mm |
Osovinski razmak | 2720 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1422 kg/ 454 kg |
Veličina prtljažnika | 513/1296 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Blagi hibrid/4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, 7 stupnjeva |
Snaga | 116 kW / 158 KS |
Okretni moment: | 270 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 205 km/h / 9,1 s |
Potrošnja (prosjecna l/100 km) | 7,4 |
CO2 emisija | 131 g/km |
Cijena | 37.840 eur (285.105,48 kn) |
Oprema | 10-inčna digitalna instrument ploča, 9,3-inčni multimedijski sustav + BOSE ozvučenje, automatski klima-uređaj, DAB radio, LED prednja i stražnja svjetla, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera, grijana sjedala i upravljač, 18-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI