Stvari koje nam više ne trebaju u autu

Stvari koje nam više ne trebaju u autu

Automobili su evoluirali kao što i ljudi evoluiraju

Idemo na skijanje
Prednji ili stražnji pogon
Ulazak digitalnog doba u sustav tehničkih pregleda

Stižu nam samovozeći automobili i kamioni pa uskoro više nećemo morati niti ići u autoškolu, a u međuvremenu dok se ne pojave u našim gradovima i selima, polako će nestati potreba za znanjem parkiranja. Naime, sve se više novih automobila samostalno može parkirati, bez potrebe da vozač koristi upravljač, gas, kočnicu ili ručicu mjenjača. Ipak, mnogim našim sugrađanima sve što smo prethodno napisali predstavlja znanstvenu fantastiku. Ipak, tehnologija je zahvatila mnoge dijelove novih automobila pa mnoge komponente više niti nemaju mjesto. Na primjer, CD disk sve rjeđe koristimo pa novi modeli automobila isto tako sve rjeđe imaju CD player. Kod kuće se CD player sve rjeđe koristi, možda ćemo s vremena na vrijeme pogledati snimku svadbe ili krstitki, što je snimljeno prije ere pametnih telefona. Otkad imamo pametne mobitele, sve snimamo i konzumiramo preko mobitela pa je sve više vozača koji u vožnji koriste pametni telefon i pristup tisućama i tisućama digitalnih radijskih postaja iz cijelog svijeta – možete slušati bilo koju kinesku, japansku, arapsku, švedsku, američku ili bilo koju drugu radijsku postaju. Ili se pak prebaciti na glazbeni player ili YouTube. Imamo i USB stickove koji mogu pohraniti daleko više pjesama nego jedan CD disk. Možemo doslovce sa sobom u vozilo ponijeti 10.000 pjesama.

Poput kaseta, izaziva lijepe emocije, ali CD player je već zastarjela tehnologija

Podizači stakala

Iako će mnogi spustiti staklo na vratima kako bi pozdravili susjedu ili susjeda, nekako nam se čini kako je i sve manje dobrih odnosa među susjedima, djeca više ne gledaju kroz prozor nego u ekran tableta. S druge strane, preporuka je da se stakla u vožnji niti ne spuštaju jer se tako stvara veći otpor zraku pa samim time i povećava potrošnja goriva. Savjet je da za ulazak svježeg zraka uvijek koristite ventilaciju jer ćete time manje potrošiti goriva nego da ste spustili prozore. Dakle, podizači stakala nam praktički više niti ne trebaju, a vozila bi imala i manju masu samim time pa bi potrošnja goriva bila još manja.

Znamo da vas hvata nostalgija, ali podizače stakala trebalo bi što rjeđe koristiti

Rezervni kotač

Nekoliko desetaka kilograma mase i prostor koji zauzimaju natjerali su sve veći broj proizvođača automobila da iz opreme izbace rezervni kotač. Ili da ispod podnice prtljažnika smjeste kotač manjih dimenzija koji se može koristiti do maksimalne brzine 80 km/h. Pa tko još vozi 80 na sat?! Zato je daleko bolje rješenje set za popravak probušene gume. Zamislite stotine tisuća hrvatskih građana koji svakodnevno u vozilu voze rezervni kotač, a većini njih guma nikada niti neće puknuti. Ako se baš i dogodi, set za popravak gume riješit će stvar čak i bezbolnije jer nema potrebe za podizanjem vozila, prljanjem ruku i hitnom odlasku kod vulkanizera koji će iskoristiti situaciju i naplatiti vam popravak u nedjelju popodne.

Ograničenje od 80 km/h ne omogućuje duže vožnje pa kao međurješenje bolje bi poslužio set za popravak gume

Zimske gume

Iako je sezona zimskih guma završila te vozila koriste ljetne gume, ili barem cjelogodišnje, postoje modeli guma koji su primarno ljetni, ali koji imaju certifikat za korištenje i zimi, po snijegu. Tako štedimo ne samo gume nego i novac i vrijeme potrebno za zamjenu guma, pa zatim balansiranje, a gume treba negdje i spremiti. Isprobali smo takve gume po francuskim Alpama i zaista su briljantne i funkcionalne po snijegu. S obzirom na to da je snijeg u našim krajevima sve rjeđi, a više ne pamtimo niti bijeli Božić, postavlja se pitanje isplativosti kupnje dvaju setova guma, za ljeto i za zimu. Naravno, živite li u visinskim krajevima, onda bi zimske gume i dalje trebale biti primat, ali kontinentalni i primorski krajevi zaista više ne zahtijevaju zimske gume. Ako i padne snijeg, za dan-dva ga više neće biti na prometnicama pa se ta dva dana možete voziti i taksijem.

Skupa navigacija

Navigacija je oduvijek bila san mnogim vozačima jer pomaže da do odredišta dođemo pomoću uputa. Međutim, u novije vrijeme je daleko bolji izbor korištenje navigacije iz pametnog telefona koji je spojen na internet te imamo ne samo najnovije karte i sve izmjene koje se dogode na prometnicama nego i prometne informacije o zastojima, prometnim nesrećama i alternativnim pravcima kojima ćemo brže doći do odredišta. Čak ne moramo niti znati adresu na koju idemo recimo na ručak pa je dovoljno samo upisati naziv restorana.

KOMENTARI