Osvježavanje Seat Ibize Mk3 FR

Osvježavanje Seat Ibize Mk3 FR

Osim kozmetičkih preinaka, Seat Ibiza dobila je nova pluća

Seat u Barceloni na MWC predstavlja sadašnjost i budućnost
Do 2021. godine Seat će ponuditi šest električnih i plug-in hibridnih modela
Seat Tarraco u Hrvatsku stiže za pola godine

Hot-hatchovi i superminiji su oduvijek bili na meti tunera jer što kod njih nemamo za voljeti, a jedan od takav idealnih primjera, iako moramo priznati i često zaboravljena, je i Seat Ibiza. Upravo nje se dočepao i naš čitatelj Nino i zakoračio s njom u bespuće garaže, alata i nadogradnji.

Riječ je inače o trećoj generaciji (Mk3) Seata Ibize iz 2004. godine, konkretno u ovom slučaju pre-facelift FR 3dr modelu s turbo-dizelskim 1,9 TDI motorom snage 130 KS. Auto je kupljen prije nekih dvije godine od prijašnjeg vlasnika i na prvu ruku manje-više je došao onakav kakav je i inače isporučivan iz tvornice.

Jedino što je na njemu bilo izvanstandardno su BBS-ove aluminijski naplatci i kraće opruge koje su ga spustile za nekoliko milimetara, no to nije bilo previše bitno jer je se pri tome i ostalo, a Nino je odmah imao neke druge dodatne ideje za njega, pa je tako i ubrzo krenuo u njihovu realizaciju.

Ispravljena „nepravda”

Jedan od većih estetskih zahvata izvana bila je zamjena klasičnog Ibizinog branika za onim FR-ovim, te njegovo nanovo lakiranje. Vjerojatno se pitate zašto u startu nije imao originalni FR-ov branik s obzirom na to da je riječ o FR opremljenom modelu Ibize, no razlog tome je taj što je prijašnji vlasnik imao nezgodu s njime, pa je čini se odlučio ići linijom manjeg (jeftinijeg) otpora i kao što spomenuli, postavio Ibizin stock branik koji se inače ugrađuje na „normalne” modele.

Originalni intercooler (gornja fotografija) daleko je manji od novog koji je ubačen (srednja fotografija), a dio njega jasno se vidi kroz donju saćastu rešetku branika s obzirom na veće gabarite i srebrnu boju (donja fotografija)

Skidanje i postava branika je dosta izravan posao, i sami smo to već nekoliko puta radili, primjerice zadnji put kada smo isprobavali nova OSRAM-ova Xenon / DRL svjetla. U praksi je u pitanju svega nekoliko vijka i nekoliko kopči, te kakvih pola sata posla, a u ovom slučaju je ionako morao ići dolje zbog daljnjih nadogradnji.

Instalacija većeg intercoolera

Nastavno na zamjenu branika novim, prilikom njegovog skidanja Nino je odlučio odmah dodati drugi intercooler iz Cupre, koja je ujedno i najjači model iz te generacija s motorom od 160 KS. Zamjena je isto bila relativno bezbolna i jednostavna, tim više jer je branik ionako trebao ići dolje, tako da se sve u tom dvodijelnom procesu poklopilo.

Svjetlosni sklop umjesto standarde H7 halogene žarulje dobio je nadogradnju na LED

Postavljanje većeg hladnjaka omogućava efikasnije hlađenje komprimiranog zraka koji dolazi vruć iz turbine, a na račun tih novih gabarita isti može efikasnije ohladiti zrak koji se kasnije dalje prosljeđuje motoru, što znači da će u smjesi biti više kisika. U prijevodu ovo znači bolje sagorijevanje smjese goriva i zraka, što se u konačnosti prevodi na bolji odaziv motora i potencijalno povećanje snage, ali ono najvažnije, stvara preduvjete za lakše i kvalitetnije podizanje snage uslijed daljnjeg tuninga.

Poput, recimo, reprogramiranje parametara ECU-a, što bi se u svakom slučaju trebalo raditi da se maksimalno iskoristi potencijal novog i većeg hladnjaka, tim više jer je ovo zaokruženo i postavljanjem protočnijeg zadnjeg lonca.

Nanovo popločen

Ne, ovdje nije u pitanju bila keramika, već tepih putničke kabine auta. S obzirom na to da je auto bio dosta dotrajao od prethodnog kupca, Nino je odlučio kompletno promijeniti tepih, ali i dijelove oplata vrata i stražnjeg dijela kabine / klupe, što je vremenski ujedno bio i najveći pothvat.

Promjena tepiha i pojedinih dijelova oplate u kabini bio je vremenski najzahtjevniji tijekom cijelog projekta, ali je estetski polučio najviše rezultata

Ovdje su prednja sjedala i stražnja klupa kompletno izbačene van auta, skupa s kozmetičkim plastičnim dijelovima koji su pokrivali i držali tepih na mjesto, ponajprije oko unutarnjeg ruba kabine i dijelova centrale konzole, poput mjenjača. Sami proces nije toliko tehnički i fizički zahtjevan, koliko jednostavno treba vremenski rada uložiti u to, no zbog rezultata se definitivno isplatilo jer na kraju dana vozač svoje vrijeme provodi upravo ovdje.

Unutrašnjost otkriva kabine i par zgodnih detalja, poput ugrađen aftermarket multimedijskog sustava s velikim ekranom na dodir i promijenjenu „kapu” mjenjača koji je ručno istokaren da izgleda u obliku Kinder jajeta (još čeka i umotavanje u foliju istog dizajna)

Od ostalih manjih nadogradnji imamo i zgodan detalj „kape” mjenjača koji je ručno istokaren u obliku Kinder jajeta, još treba zaprimiti i foliju istog proizvoda, pa da stvarno i sliči na Kinder jaje te aftermarket multimedijski sistem s velikim ekranom na dodir i naprednijim funkcijama od onog originalnog. Nadograđena je i glavna rasvjeta, gdje su klasične halogene H7 žarulje zamijenile one LED.

Kada se podvuče crta, ovaj hot hatchback je primio dosta preinaka, kombinirano estetskih i funkcionalnih. Za isto zapravo nisu bili potrebni neki sumanuti iznosi da bi našem čitatelju izmamio osmijeh na licu, baš naprotiv, a kako je krenulo, ovo će mu sigurno biti nešto na čemu će još raditi sve dok Ibiza ne ode na „bubanj”.

U sklopu stražnjeg branika može se primijetiti dupli nastavak koji je dio naknadno ugrađenog protočnog lonca

Popis nadogradnji:

Protočni zadnji lonac s duplim nastavkom
Zamjena tepiha i oplate vrata
Novi prednji branik + lakiranje
Veći intercooler

Ukupno: ~800 €

 

 

KOMENTARI