30 minuta za vašeg limenog ljubimca

30 minuta za vašeg limenog ljubimca

Vratili ste s godišnjeg odmora, obnovljeni i spremni za nove radne pobjede. Obnovite i svoje vozilo

Vožnja po danu ili noću
Kako izbjeći prometnu nesreću?
Novi ili cool polovni automobil

Duže putovanje do mora, rijeke ili planine u ljetnim je mjesecima stres ne samo za ljude i životinje nego i za strojeve. I njima je potrebna njega, potrebno ih je održavati pa i maziti i paziti. Ako prije polaska na putovanje niste obavili pripremu – pregledali kakvo je generalno stanje vašeg vozila (motor, periferni dijelovi, tekućine), još uvijek stignete nadomjestiti mali servis, ali i pripremiti vozilo za jesen, nakon ljetnih vrućina.

Putovanje vikendom, koje prakticira najveći broj vozača, donosi najčešće sporiju vožnju, vožnju u kolonama, zastoje. Svi dijelovi vozila pod dodatnim su opterećenjem, ne samo pod stotinama kilograma koje moraju izdržati na temperaturama koje se na direktnom ljetnom suncu penju i do 70 stupnjeva. Imate li vozilo tamnije boje, tada su ekstremi još više izraženi, naročito na limu karoserije, kokpitu, kožnim i gumenim dijelovima. Uz temperaturu koja je veliki neprijatelj motornih vozila, osim radne temperature koja najviše odgovara motoru, vozila su izložena i raznim drugim vanjskim utjecajima.

Pojedine autopraonice nude četke kojima možete kvalitetno oprati naplatke na kotačima

Insekti su opasniji nego što mislite

U ljetnim mjesecima u zraku se nalaze milijuni sitnih insekata, kukaca, ali i većih životinja koje ostavljaju tragove na vozilu. Prvo što ćemo svakako vidjeti je vjetrobransko staklo na kojem se vrlo brzo tijekom vožnje nakupe sitne bubice. Možemo ih vidjeti i na cijelom prednjem dijelu vozila – na retrovizorima, poklopcu motora, odbojniku, svjetlima, maski, ali i na manje vidljivim dijelovima vozila kao što je recimo hladnjak. Kroz masku hladnjaka prolazi potreban zrak za hlađenje vode kojom se hladi motor, ali i sitni insekti koji mogu zatvoriti prednju, rebrastu površinu hladnjaka vode i klima-uređaja, čime kroz vrijeme smanjujemo dotok svježeg zraka.

Stoga pri dolasku na odredište nemojte prvo istovariti putnike i prtljagu, nego prvo navratite do najbliže praonice kako biste s vozila uklonili tragove nakupljene tijekom vožnje koji mogu utjecati na lak i boju. Inače, ostavljanjem vozila (na suncu) situacija će se značajno zakomplicirati i otežat ćete si kasnije pranje vozila. Ako ste nas poslušali, ali čak i ako niste te vam vaše vozilo ipak nije na tako visokom mjestu prioriteta, jer vas ono samo služi a ne vi njemu pa ćete sve ovo obaviti kad se vratite s putovanja, nemojte odmah krenuti u naglo uklanjanje tragova.

Prvo cijelo vozilo, ili barem prednji kraj želite li sve obaviti što brže, natopite vodom pomiješanom s tekućinom za pranje vozila. Zatim s dovoljne udaljenosti krenite s uklanjanjem nečistoća, ali ih nikako nemojte uklanjati pod malom blizinom šmrka. Vozilo dobro isperite kako bi se sve nečistoće uklonile, a ne ponovo ostale na vozilu.

Ne zaboravite na naplatke na kotačima koji su uslijed kočenja i visokih temperatura prepuni prljavštine, ostataka od disk kočnica, a sve će se to doslovce “zalijepiti” za metalni naplatak i kasnije je nemoguće očistiti bez odlaska stručnjacima.

Sa zaštitnim sredstvima zaštitite interijer vozila

Smola i morska sol u zraku

Ako je vozilo bilo parkirano ispod nekog drveta dok ste se vi bućkali u moru, a ne pokriveno zaštitnom ceradom, onda su određene tekućine i tvari dospjele na lak i boju. Potrebno ih je po povratku s odmora ukloniti, ali to nećete moći uspješno obaviti posjetom ručnoj praonici u kojoj nema spužve. Šamponiranje vozila je obavezno obaviti dva puta kako bi se sve naslage očistile, što ćete osjetiti pod svojim prstima nakon pranja – ako je površina laka odnosno boje gruba, to je znak da površina nije čista, iako na prvi pogled tako izgleda.

Morski zrak je zdrav za naš organizam, ali nije baš za komponente vozila. Po povratku s putovanja detaljno operite cijelo vozilo, s naglaskom na donjoj strani kako bi se uklonili svi tragovi. Iako ste na moru bili kraći period, a puhao je neki od vjetrova, onda je vozilo ipak bilo pod utjecajem. Na kraju, pregledajte sve dijelove vozila detaljnije, stanje svih gumenih dijelova i crijeva, spojeva te postoje li kakvi tragovi oštećenja, ispucanosti i dotrajalosti kao i pojava curenja tekućine. Ne zaboravite na zaštitu instrument ploče odnosno kokpita čija je površina bila pod temperaturom i do 70°C.

Ručne self-praonice su brzo, ali ne i kvalitetno rješenje

U automatskim praonicama obavezno odaberite i podno pranje vozila, kao na kraju zime

Nikako nemojte koristite tekućine za pranje posuđa u kuhinji koje su abrazivne i nagrizaju lak vozila. U javnim praonicama dobit ćete pravi šampon kojim natopite sve površine, pričekajte minutu-dvije te onda krenite u uklanjanje s vodom pod pritiskom kako ne biste upravo s visokim pritiskom oštetili površinu vozila. U prednjem se dijelu nalaze sitne ogrebotine od kamenčića i s visokim ćete pritiskom samo ubrzati proces guljenja laka. Budite oprezni i ako koristite razne tekućine namijenjene skidanju insekata – pojedine boje poput crvene zbog svojeg sastava i pigmenata ne reagiraju pozitivno na neka sredstva pa se raspitajte pri kupnji i načinu korištenja.

KOMENTARI