Znamo da većina vozača još nije postavila zimske gume, stoga donosimo test najnovijih zimskih guma za novu sezonu

Znamo da većina vozača još nije postavila zimske gume, stoga donosimo test najnovijih zimskih guma za novu sezonu

Iako je od danas potrebno imati zimsku opremu, većina vas još nije promijenila gume, što radi gužvi kod svih vulkanizera, a što radi toga što još uvijek „nije dovoljno hladno i nema snijega“.

Nemojte se ljeti voziti sa zimskim gumama
Ovo su najbolje zimske gume, ali neke modele ipak treba izbjegavati
Idemo na skijanje

ADAC, HAK i ostali europski autoklubovi su i ove godine testirali zimske gume, a ovog su se puta na testu našla 32 modela najnovijih zimskih guma u dvije dimenzije – 205/60 R16 i 225/45 R17. Manju dimenziju koriste manja SUV vozila kao što su Nissan Juke, Renault Captur, Opel Crossland, Hyundai Kona i ostali modeli ove klase, a testni model je bio Volkswagen T-Roc. Drugu dimenziju pak koriste kompaktna vozila kao što je Toyota Corolla, Honda Civic, BMW serije 1 i 2 i ostali modeli ove klase, a testni je model bio Volkswagen Golf. U odnosu na dosadašnja testiranja, došlo je do promjena u ocjenjivanju, kao i novih kategorija ocjenjivanja. Tako su glavne kategorije ocjenjivanja upravljivost, sigurnost, udobnost i ekonomičnost, a kakve su se gume pokazale na suhoj i mokroj podlozi te u zimskim uvjetima nosilo je 70% ukupne ocjene. Po prvi se puta analizirala i održivost guma, u što je uključeno predviđena kilometraža, izdržljivost, potrošnja goriva, težina i buka, a taj je dio nosio 30% ukupne ocjene. Zanimljivo je kako ni jedna testirana guma nije osvojila najvišu ocjenu, no njih čak 11 je osvojila ocjenu vrlo preporučljivo, dok su čak tri modela dobili ocjenu ne preporučuje se. To su modeli Lassa Snowdays koja stiže iz Turske, Austone Athena SP-901 koja stiže iz Kine te Kormoran Snow koja stiže iz Poljske, no ova ocjena vrijedi samo za veću dimenziju.

Test zimskih guma 205/60 R16

Zimske gume u manjoj dimenziji donose posebno dobre vijesti jer je gotovo svaki drugi proizvod vrlo preporučljiv (7 od 16 ili čak 43,75%). Od tih sedam istaknutih guma, četiri se mogu pohvaliti respektabilnim ocjenama i na području voznih osobina i na području održivosti (Dunlop Winter Sport 5, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9+ i Continental WinterContact TS 870 P), dok su tri puno jače zasjala na području voznih osobina nego kod održivosti (Hankook Winter i*cept RS3, Bridgestone Blizzak LM 005 i Firestone Winterhawk 4). Njih je spasio sustav donošenja ukupne ocjene, za koji smo naveli da se izračunava u omjeru 70:30 upravo u korist voznih osobina. Inače, sve tri gume su podbacile u istoj kategoriji – relativno male predviđene kilometraže u usporedbi s konkurentima.
Što se tiče najbolje sedmorke, razlike su male, ali ipak postoje i zato na njih treba obratiti pozornost. Na primjer, ako godišnje radite puno kilometara (čak i na autocestama), bilo bi dobro prednost dati segmentu vozačke udobnosti na suhoj podlozi, a tu su samo dvije gume vrlo preporučljive: Dunlop Winter Sport 5 i Michelin Alpin 6. Obje uvijek daju vozaču kvalitetne povratne informacije s upravljača, nude iznimnu stabilnost smjera kretanja i sve pokrete na upravljaču prenose na podlogu sukladno očekivanjima. Kod njih, ukratko rečeno, nema iznenađenja, uz dodatak kako im je i predviđena kilometraža vrlo velika. Ostalih pet modela pomalo zaostaju na području preciznosti prenošenja informacija s upravljača, ali ne i na području naglih izbjegavanja sudara ili po dužini zaustavnog puta, gdje su u razini s najboljima. Nažalost, na suhoj podlozi se ipak ne mogu mjeriti s navedenim Dunlopovim i Michelinovim modelima.
Na mokroj podlozi, pak, svih sedam spomenutih guma briljira kratkim zaustavnim putevima i nudi solidne osobine kod uzdužnog akvaplaninga. Kod poprečnog akvaplaninga samo Hankook Winter i*cept RS3 i Michelin Alpin 6 ne idu iznad preporučljive razine (nisu vrlo preporučljivi). Hankook Winter i*cept RS3 zato blista u zimskim uvjetima (najbolji na testu), za razliku od Goodyeara UltraGrip 9+, koji bi na snijegu mogao biti precizniji.
Sljedeća sedmorka na mokroj podlozi se preporučuje (BFGoodrich G-Force Winter 2, Fulda Kristall Control HP 2, Kleber Krisalp HP3, Falken Eurowinter HS02, Barum Polaris 5, Vredestein Wintrac i Uniroyal WinterExpert), dok im za višu ocjenu (vrlo preporučljivo) nedostaje pokoja nijansa na području sigurnosti. Konkretno, sve osim Falken Eurowintera HS02 i Vredestein Wintraca slabije prianjaju uz mokru podlogu i tijekom zime češće pokazuju nedostatke u vlažnim uvjetima u odnosu na konkurenciju, prvenstveno po pitanju preciznosti (javlja se podupravljanje i preupravljanje), zatim gubitka čvrstog kontakta s podlogom i nešto dužeg zaustavnog puta (pogotovo kod lagano zakrenutog upravljača). Ova skupina ujedno donosi proizvode s najvećom (Fulda Kristall Control HP 2) i najmanjom (Uniroyal WinterExpert) procijenjenom kilometražom.
Preostale dvije gume u manjoj dimenziji (205/60 R16) ne preporučuju se radi jasnih sigurnosnih nedostataka te su se našle na dnu liste. Model Lassa Snoways 4 nije uopće loš na suhoj i vlažnoj podlozi, ali zato drastično zaostaje za konkurencijom u zimskim uvjetima. S druge strane, model Austone Athena SP-901 potukao je konkurenciju baš na snijegu i ledu, dok se na suhom samo djelomično preporučuje, a na mokrom se uopće ne preporučuje (slaba upravljivost, najduži zaustavni put, najlošije karakteristike kod akvaplaninga). Usporedbe radi, u trenutku kad se vozilo opremljeno modelom Bridgestone Blizzak LM 005 zaustavi, vozilo na koje je montiran model Austone Athena SP-901 kotrlja se brzinom od gotovo 40 km/h, a to na cesti predstavlja veliki sigurnosni problem.

Test zimskih guma 225/45 R17

Testovi u većoj dimenziji pokazali su kako su samo 4 gume vrlo preporučljive, njih čak 11 se preporučuje, a samo jedna se ne preporučuje. Od četiri najbolje ocijenjenih guma primjećujemo kako je samo Continental WinterContact TS870 ostvario podjednako dobre rezultate i na području voznih osobina i na području održivosti. Preostala tri modela – Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip Performance + i Dunlop Winter Sport 5 – ipak su za nijansu bolja na ekološkom nego na sigurnosnom planu. Pri tome je posljednje spomenuti model u laganom zaostatku na mokroj podlozi u odnosu na prethodna tri modela.
Središnji dio tablice zauzima 11 guma, od kojih su tri dobra na području održivosti i samo solidna na području voznih osobina, na kojem bilježe po jedno propadanje. Tako Semperit Speed-Grip 5 ne blista u zimskim uvjetima, Hankook Winter i*cept RS3 nije idealan na suhoj podlozi, a Vredestein Wintrac PRO nije posebno spektakularan ni na suhom ni na mokrom. Sljedeća trojka – Giti GitiWinter W2, Kumho Wintercraft WP52 i Apollo AspireE XP Winter – pokazuju barem po jedan nedostatak na oba polja (sigurnosnom i ekološkom). Nokian Tyres WR Snowproof, Pirelli Cinturato Winter 2 i Sava Eskimo HP2 istaknuli su se po velikoj predviđenoj kilometraži, ali su zato dosta slabiji u sigurnosnoj komponenti. Zanimljivo je i kako je model Nokian Tyres WR Snowproof odličan na mokroj podlozi, ali se zato na suhoj podlozi i u zimskim uvjetima jedva preporučuje – isto tako treba spomenuti da Nokian za ovu zimsku sezonu nudi novu gumu u ovoj klasi –Snowproof 2, koji je sigurno unaprijeđen. I model Pirelli Cinturato Winter 2 na suhoj podlozi pokazuje jasne nedostatke, dok je na mokroj podlozi i u zimskim uvjetima potpuno siguran. Model Sava Eskimo HP2 nije briljirao ni na suhoj ni na mokroj podlozi, ali se zato preporučuje u zimskim uvjetima. Na kraju, Yokohama BluEarth-Winter V906 i Bridgestone Blizzak LM005 nisu se istaknuli ni na sigurnosnom (prvenstveno zbog nedostataka u zimskim uvjetima) ni na ekološkom planu. Model Bridgestone Blizzak LM005 bio je čak najslabiji i u zimskim uvjetima i na području predviđene kilometraže.
Na začelju ove kolone je Kormoran Snow, najgori proizvod i na suhoj (malo povratnih informacija s upravljača, spor odgovor nakon akcije upravljačem, rano i snažno preupravljanje kod naglog izbjegavanja sudara) i na mokroj podlozi (na mjestu gdje se Hankook zaustavi, ova guma se kotrlja čak 36 km/h, najlošija kod uzdužnog i poprečnog akvaplaninga). Nije mu pomogao ni podatak da je na snijegom pokrivenoj podlozi – najbolji!

Za kraj treba ponoviti kako ovaj test može dati smjernice koji proizvod eventualno izabrati, ali nikako ne treba biti odlučujući faktor jer su razlike u rezultatima od kategorije do kategorije često velike. Zato je puno bolje u jednadžbu uvrstiti vlastite afinitete i potrebe, stil vožnje, vrijeme provedeno u automobilu (prosječan broj prevaljenih kilometara), kakvi su zimski uvjeti u području gdje živite, odnosno prelazite najviše kilometara… Novac će u toj jednadžbi također biti značajan čimbenik, ali pokušajte ne zaboraviti da sigurnost nema cijenu. Stoga, ako neki model u vama važnoj kategoriji ima ocjenu manju od preporučuje se, bilo bi dobro zaobići ga prilikom konačnog izbora novog seta zimskih guma.

KOMENTARI