Mnogi potencijalni kupci električnih vozila i dalje osjećaju tjeskobu vezanu uz autonomiju električnih vozila, i to s pravom, a upravo takvim kupcima su namijenjena ovakva rješenja. Range extenderi, odnosno produživači dometa, mogu biti jedno od rješenja. Riječ je o generatoru s unutarnjim izgaranjem koji je spojen na elektromotor i tako generira energiju za bateriju u vozilu. Prednost u usporedbi s PHEV-ovima ili konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem: Stroj za produživanje dometa uvijek radi u idealnom rasponu performansi za potrošnju goriva, što osigurava nisku potrošnju goriva i stoga ima i niže emisije CO2 .
ZF sada predstavlja novu generaciju ove tehnologije, koja će u serijsku proizvodnju ući početkom 2026. godine. Razvijen je kako bi bio prilagođen zahtjevima tržišta i kupaca, ali i fleksibilnim konceptima pogona. Posljednjih godina ZF je već u serijsku proizvodnju uveo tehnologiju produživača dometa. Između ostalog, ZF-ovi električni strojevi ugrađeni su u niz kultnih londonskih taksija. ZF trenutačno radi na sljedećoj generaciji, električnom produživaču dometa (eRE) i električnom produživaču dometa plus (eRE+).
Obje varijante su visoko integrirani dizajni koji su fleksibilni u pogledu performansi, E/E arhitekture, 400 V ili 800 V i poluvodičkog tipa. eRE povezuje elektromotor s integriranim pretvaračem, odgovarajućim softverom i planetarnim zupčanikom. eRE+ također ima inteligentnu spojku i diferencijal. Kao rezultat toga, može se koristiti ili kao generator struje ili kao dodatni sekundarni pogon, što proizvođačima štedi razvoj zasebne komponente. Performanse se mogu skalirati u oba modela. Izlazna snaga se kreće od 70 do 110 kW (eRE) ili 70 do 150 kW (eRE+).
KOMENTARI