Vozili smo: potpuno električni Jaguar I-Pace

Vozili smo: potpuno električni Jaguar I-Pace

Što mislite kakav je osjećaj voziti automobil s gotovo 700 Nm okretnog momenta? Fantastičan! Vozili smo potpuno novi Jaguar I-Pace

SUV s pogonom na sve kotače
Stigla je 12. generacija Toyote Corolle u tri izvedbe
Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro i na struju

U Hrvatskoj je počela prodaja novog Jaguara I-Pace, uz početnu cijenu od 615.000 kuna. Imali smo priliku voziti 400 KS snažnu izvedbu s pogonom na sve kotače – dva električna motora i baterija kapaciteta 90 kWh omogućuju najveću brzinu 200 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi te čak 696 Nm. Brojke od kojih vam se zavrti u glavi, a upravo takav osjećaj imali smo i mi dok smo prvo sramežljivo, a onda sve dinamičnije vozili novi Jaguar I-Pace u okolici slovenskog dvorca Mokrice.

Jaguar I-Pace uz 90 kWh može prevaliti oko 500 kilometara mjereći prema NEDC ciklusu. Putem 50 kW DC punjača baterija se od 0 do 80% puni za 85 minuta dok se recimo svakih 15 minuta punjenja putem 100 kW punjača dobije 100 kilometara dosega. Odlučite li puniti ga kod kuće, punjenje će trajati najmanje 13 sati. Ništa novo.

Nismo nimalo štedjeli Jaguara, odmah smo se odlučili na način vožnje Dynamic kako bismo vidjeli što sve može. A može puno toga – potegnut će kao da je katapultiran, iako se u vozilu vozilo ukupno troje odraslih ljudi. Kolega sa stotinjak kilograma sjeo je straga, a nama je prošla misao da bi bilo bolje da imamo što manji teret. Brzo smo misao zamijenili novom – automobil je namijenjen za vožnju više osoba pa neka se onda i dokaže u pravoj, stvarnoj situaciji. Inače, tijekom vožnje se u kabini čuje umjetno stvoren zvuk koji asocira na zvuk pogona na konvencionalna goriva.

S obzirom na snagu dva električna motora i pogon na sve kotače, 400 KS jednostavno tjera na ubrzavanje, kao da smo u luna parku. Papučica gasa trenutno reagira, kočnice se odlično nose u svakoj situaciji, a ovjes na 20-inčnim kotačima je bio poprilično udoban. Iako su gume u stilu „balonki“, ali nema traga bilo kakvom osjećaju vrludanja. Uz gotovo 3 metra međuosovinskog razmaka (2990 mm), Jaguar I-Pace je udoban, što je i pomalo neobična dužina razmaka, uz ukupnu dužinu vozila od 4682 mm. I da, potrošnja je visoka, u prosjeku oko 28 kWh, ali zar može manje kad „djetetu dadnete igračku“. Za očekivati je da će potrošnja u normalnoj vožnji, jer naša je podrazumijevala uglavnom brdsku vožnju, biti oko 20 kWh.

Jaguar I-Pace koji smo vozili bogato je opremljen pa se cijena u konačnici penje na 791.139 kuna, uz paket HSE. Početni paket ima naziv S, SE je srednje jak paket dok HSE nudi headup display, panoramski krov, prednji i stražnji zračni ovjes, snažni klima paket, 20-inčne kotače s glosi crnim finišem, električno otvaranje prtljažnika te još štošta.

Prtljažnik s električnim otvaranjem obujma 656 litara nudi 1453 litre kad su stražnja sjedala oborena

Višestruko proglašavani najbolji automobil godine, prema mnogim automobilskim izborima, povoljniji je cijenom od Audija e-tron (660.769 kuna) dok konkurent Mercedes EQC još nema formiranu cijenu. Niti Tesla X se ne prodaje u Hrvatskoj pa svojevrsnu konkurenciju možemo tražiti u Porsche Macanu, na primjer. Ali Macan dolazi samo u benzinskoj izvedbi (veliki test možete pročitati u novom broju časopisa Garaža). Jaguar je po prvi put I-Pace predstavio u Ženevi u ožujku 2018.

Jaguar I-Pace smo i isprobali, pogledajte naš video:

Jaguar I-Pace predstavili su nam Anamarija Hucika, PR i Events Manager u Wallis Adria, i Zsolt Jakab, direktor marketinga u Wallis Adria

KOMENTARI