Ubojica broj 1 osoba u dobi od 10 do 25 godina

Ubojica broj 1 osoba u dobi od 10 do 25 godina

Električna limuzina Mercedes EQE nudi autonomiju od 660 km
U Njemačkoj je prodano više električnih i plug-in modela nego dizelaša
Nissan i dalje proizvodi Altimu, a ovo je njena svježe redizajnirana izvedba

Glavni razlozi stradavanja osoba od 10 do 25 godina su alkoholiziranost vozača, brzina, nekorištenje sigurnosnog pojasa i distrakcija, izjavio je ministar unutarnjih poslova u povodu prvog dana nove školske godine te 40.000 novih sudionika u prometu – prvašića. S prvim danom nove školske godine nastavlja se akcija Ministarstva unutarnjih poslova „Poštujte naše znakove“.

Što se tiče broja poginulih u cijelom svijetu, godišnje pogine čak 1,3 milijuna ljudi dok ih 50 milijuna bude ozlijeđeno.
U 2016. godini u prometu na hrvatskim prometnicama je evidentirano 307 poginulih što je najmanje u posljednjih 50 godina. Cilj aktualnog hrvatskog Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa je da se do 2020. godine smanji broj poginulih osoba na 50 posto, odnosno broj poginulih ne bi smio biti veći od 213 osoba na kraju 2020. godine.

Smrtno stradala djeca u prometnim nesrećama od 1994. do 2016. godine

Unatrag deset godina na hrvatskim prometnim površinama smrtno je stradalo 120 djece, a ozlijeđeno ih je 12.474. Djeca danas najviše stradavaju kao putnici u vozilima dok se struktura smrtno stradale djece prema svojstvu u kojem su sudjelovala u nesrećama tijekom 15 godina bitno promijenila jer su prije desetljeće i pol najviše stradavala kao pješaci.

Stradavanja djece u prometnim nesrećama prema svojstvu sudionika u 2016. i 2017. godini (tijekom prvih sedam mjeseci)

– Prošle godine u prometu je poginulo dvoje djece, a ove godine u prvih sedam mjeseci njih petero. Oko 60 posto djece stradavaju kao putnici u vozilima svojih roditelja – istaknuo je ministar Davor Božinović i pozvao vozače na poštivanje prometnih propisa posebno u zonama škola, da prilagode brzinu i propuste djecu.

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović

Djeca se vrlo često nepropisno prevoze na prednjim sjedalima iako je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama propisano da se naprijed smiju smjestiti djeca viša od 150 cm. Djeca niža od 135 cm u vozilima se moraju prevoziti smještena u posebnoj sjedalici/postolju, koja je za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom ili posebnim kopčama. Djeca visine od 135 do 150 cm smiju se prevoziti isključivo na stražnjim sjedalima i moraju biti vezana sigurnosnim pojasom. Propisana novčana kazna u slučaju nepoštivanja ove odredbe je 500 kuna.

Iz MUP-a ističu sljedeće razloge zašto su djeca ugrožena kategorija sudionika u prometu:
• nižeg su rasta što im onemogućuje dobru preglednost prometne situacije,
• vidno polje im je ograničeno,
• zbog nižeg rasta teže su uočljivi ostalim sudionicima u prometu, osobito vozačima,
• sposobnost točne procjene brzine kojom se kreću vozila, kao i njegove udaljenosti im je smanjena,
• nije im u potpunosti razvijena sposobnost usmjeravanja pozornosti na zbivanja u prometu,
• često reagiraju nenadano, impulzivno zato što su zaigrani,
• nemaju još u potpunosti razvijen osjećaj za procjenu opasnosti.

Konferencija za medije o akciji Ministarstva unutarnjih poslova Poštujte naše znakove