Tržište i dalje u padu: u listopadu prodano tek 3.093 novih automobila

Tržište i dalje u padu: u listopadu prodano tek 3.093 novih automobila

Domaće tržište novih automobila je i dalje u padu, a u listopadu je prodano tek malo više od tri tisuće novih automobila, što je pad od 24,6 % u odnosu na listopad 2019. godine.

Octavia se i dalje najviše traži kao novi automobil u Hrvatskoj
Ispodprosječna prodaja novih automobila u rujnu
Golf više nije na tronu, Octavia se vratila

I dalje se osjeti kriza na domaćem tržištu novih automobila, a to dokazuje i činjenica, koja dolazi iz agencije Promocija Plus, kako je u listopadu ove godine prodano tek 3.093 novih automobila, odnosno tek 3 primjerka više nego u rujnu ove godine, a to je i istovremeni pad od 24,6 % u odnosu na listopad prošle godine kada je bilo prodano čak 1.011 automobila više, odnosno ukupno 4.104 primjeraka.

Najprodavaniji model u listopadu je Škoda Octavia (265 kom), a slijede je Volkswagen Polo (146 kom) i Volkswagen Golf (117 kom). Četvrto mjesto je zauzela Dacia Duster (103 kom), a potom slijedi još jedan Volkswagen – T-Cross (94 kom). Na šesto mjesto u listopadu se smjestio Fiat 500 (81 kom), sedma je Dacia Sandero (78 kom), osma je Kia Stonic (74 kom), na devetom je mjestu omiljeni model privatnih kupaca – Suzuki Vitara (72 kom), a top 10 završava s Renault Clijom (63 kom).

Ukupno je ove godine do sada prodano 31.350 novih vozila. Najprodavanija marka je Volkswagen s 5.046 komada, a njen je ujedno i tržišni udio od 16,10 %. Na drugo mjesto se smjestila Škoda koja ima 13,75 % tržišta i prodanih 4.312 komada, a na trećem mjestu je smješten Renault s tržišnim udjelom od 8,63 %, odnosno prodali su 2.706 automobila. Slijede Dacia (1.933 kom), Kia (1.644 kom), Suzuki (1.545 kom), Hyundai (1.501 kom), Peugeot (1.399 kom), Toyota (1.312 kom) i top 10 najprodavanijih marki završava s Opelom koji je tijekom ove godine prodao 1.297 novih vozila.

Najveći tržišni udio imaju modeli koje pogoni benzinski motor, a taj udio je 56 %, dok je udio dizelaša pao na 35 %. Udio hibrida je 6,2 %, dok je udio modela koji dolaze s plinskom instalacijom 1,7 %. Zanimljivo je da je od 524 ovogodišnjih primjeraka koji dolaze s tvorničkom plinskom instalacijom njih čak 517 nosi logo Dacije. Najmanji tržišni udio imaju električna vozila, tek 1,1 %, odnosno prodano je 331 električno vozilo.

KOMENTARI