Osim standardne dizelske i nove hibridne izvedbe Hiluxa, Toyota razvija još dvije izvedbe – potpuno električnu, o kojoj više možete saznati ovdje, te onu koju pokreće vodik, a o kojoj smo pisali još krajem 2022. godine. A upravo je potonja izvedba s vodikovim gorivnim ćelijama krenula u posljednju fazu razvoja – testovi u realnim situacijama.
Ukupno 10 prototipova Hiluxa s gorivnim ćelijama proizvedeno je u tvornici Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) u Derbyju, Engleska. Pet vozila prolazi rigorozna testiranja na terenu kako bi se procijenila sigurnost, performanse, funkcionalnost i trajnost, generirajući podatke o testnoj vožnji u stvarnim situacijama. Još pet jedinica uključeno je u demonstracije za kupce i medije, uključujući dvije na nadolazećim Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama u Parizu 2024. Uključivanjem kupaca u tehnologiju vodikovih gorivih ćelija, Toyota postavlja temelje za uspješan sektor transporta vodika u budućnosti.
Zajedno s Toyotinim 30 godina istraživanja i razvoja vodikovih gorivih ćelija, znanje i iskustvo iz projekta Hilux pridonijet će sljedećoj generaciji tehnologije gorivih ćelija, koja će ponuditi dulje životne cikluse, povećani domet vožnje za vozila i značajno smanjene troškove. Toyota očekuje da će Europa do 2030. biti jedno od najvećih tržišta vodikovih gorivih ćelija, sa stalnim rastom mobilnosti i aplikacija za proizvodnju električne energije. Kao rezultat toga, u prosincu 2023. Toyota Motor Europe (TME) najavila je tvornicu vodika Europe, koja predstavlja Toyotin koordinirani pristup komercijalizaciji ove tehnologije, od razvoja i proizvodnje do prodaje i postprodaje. Projekt prototipa gorivnih ćelija Hilux važna je odskočna daska za daljnji razvoj vodikove tehnologije i poticanje šireg razvoja vodikovih ekosustava i infrastrukture diljem Europe.
Izvana nema razlike u izgledu između klasičnog Hiluxa i onog pogonjenog vodikom, izuzev oznake, a testni primjerci dolaze u izvedbi s produženom kabinom. Vodik je pohranjen u tri visokotlačna spremnika goriva, od kojih svaki sadrži 2,6 kg za ukupni kapacitet sustava od 7,8 kg. Spremnici su montirani unutar šasije ljestvičastog okvira. Sklop gorivih ćelija s polimernim elektrolitom sadrži 330 ćelija i postavljen je iznad prednje osovine. Hilux s gorivnim ćelijama ima pogon na stražnje kotače putem e-motora na stražnjoj osovini koji razvija snagu od 134 kW/182 KS i 300 Nm maksimalnog okretnog momenta. Tijekom vožnje, gorive ćelije ne proizvode ispušne plinove, samo čistu vodu. Litij-ionska hibridna baterija, koja skladišti električnu energiju koju u vozilu proizvode gorive ćelije, smještena je u stražnjem dijelu teretne platforme, iznad spremnika vodika. Time se izbjegava bilo kakav gubitak prostora u kabini, a autonomija s jednim punjenjem bi trebala biti oko 600 km. Sada ostaje samo vidjeti kako će se testni primjerci ponašati u stvarnim uvjetima, a o tome će Toyota naknadno izvijestiti.
KOMENTARI