Toyota otvorila Woven City – grad budućnosti i testni poligon mobilnosti

Toyota otvorila Woven City – grad budućnosti i testni poligon mobilnosti

Toyota i Woven by Toyota objavili su službeno pokretanje Toyota Woven Cityja, prvi put predstavljenog na CES-u 2020. i zajednički razvijanog od strane dviju kompanija.

Toyota Mirai postavila svjetski rekord u udaljenosti prijeđenoj s jednim punjenjem spremnika vodika
Od pet najprodavanijih automobila u svijetu, čak njih četiri dolazi iz Japana
Odličan postao još bolji: dorađena Toyota GR Yaris za 2024. godinu

Kako bi obilježili otvorenje, Toyota i WbyT održali su događaj u Susono Cityju, prefektura Shizuoka, Japan, uz prisustvo ključnih dionika. S obzirom na to da stanovnici počinju useljavati, a partnerske kompanije započinju zajedničko stvaranje, Woven City započinje svoje prve korake kao stvarni testni poligon za mobilnost i ključni pokretač Toyotine transformacije u kompaniju za mobilnost.

Prva skupina su Inovatori. To su poduzeća, startupovi, poduzetnici, istraživačke institucije i drugi inovatori koji razvijaju i testiraju proizvode i usluge u Woven Cityju. Kombiniranjem Toyotine stručnosti u proizvodnji, naprednih softverskih sposobnosti WbyT-a i jedinstvenih snaga svakog Inovatora, Woven City nastoji potaknuti Kakezan – japanski koncept „umnožavanja“, gdje iz konvergencije različitih ideja i sposobnosti nastaju nove inovacije i društvena vrijednost. Među Inovatorima, kantautor Naoto Inti Raymi pridružuje se kao prvi umjetnik, predvodeći sukreaciju vezanu uz zvuk u Woven Cityju i donoseći novu kreativnu dimenziju projektu. On je producirao himnu Woven Cityja i audio logotip projekta, a njegovim sudjelovanjem broj Inovatora dosegnuo je 20. Woven City je također pokrenuo svoj akceleratorski program otvorenim pozivom Inovatorima 8. rujna, započinjući s natjecanjem „Woven City Challenge: Hack the Mobility“. Program poziva startupove, poduzetnike, sveučilišta i istraživačke institucije iz cijelog svijeta da predlože ideje za Kakezan sukreaciju, a prijave su otvorene do 14. listopada 2025.

Druga skupina sudionika su stanovnici i posjetitelji, poznati kao Weaversi. Iskustvom korištenja proizvoda i usluga te davanjem povratnih informacija, Weaversi će imati ključnu ulogu u oblikovanju novih, značajnih inovacija. Od rujna 2025. nekoliko zaposlenika Toyota Grupe i njihovih obitelji počelo je živjeti u Woven Cityju kao prvi Weaversi, dok se u prvoj fazi očekuje smještaj za oko 300 stanovnika. Planirano je da će opći posjetitelji biti dobrodošli od fiskalne godine 2026.

Kako bi proslavili službeno pokretanje i obilježili početak života u Woven Cityju, Toyota i WbyT  organizirali su događaj „Woven City Official Launch: Weaving the Future – Day 01“, koji je okupio prvu zajednicu Inovatora, Weaversa i partnera. Na događaju su čelnici obiju kompanija izrazili zahvalnost svima koji su podržali viziju Woven Cityja i sudjelovali u izazovu da potaknu budućnost mobilnosti i unaprijede dobrobit za sve. Također, na događaju Naoto Inti Raymi premijerno je izveo himnu Woven Cityja „Woven City“.

Od kada je na CES-u 2018. najavila ambiciju da postane kompanija za mobilnost i predstavila koncept Woven Cityja na CES-u 2020., Toyota je postojano napredovala od vizije prema stvarnosti, gradeći zajednicu istomišljenika i suradnika. Kroz Kakezan sukreaciju u Woven Cityju, Toyota i WbyT nastoje razviti proizvode i usluge koji nadilaze granice grada i osnažuju živote ljudi u Japanu i širom svijeta.

KOMENTARI