Toyota je razvila module za pohranu vodika upotrebom visokotlačnih spremnika od smole

Toyota je razvila module za pohranu vodika upotrebom visokotlačnih spremnika od smole

Konceptni model izložen je na 18. FC Expo (Međunarodnom sajmu za vodik i gorivne članke) u Japanu, a provjera sigurnosti pri transportu vodika, uključujući i ovaj koncept, nastavlja se i ove godine na utrkama iz serije Super Taikyu

Mazda je prvi proizvođač originalne opreme koji se pridružio Alijansi eFuel
Lincoln Anniversary Concept na Monterey Car Weeku
Sony je predstavio koncept Vision-S 02, a uskoro bi mogla početi i proizvodnja

Toyota je razvila modul za pohranu vodika koji sačinjava više visokotlačnih (70 MPa) spremnika od smole primjenjiv za automobile te sigurnosne mehanizme kao što su detektor vodika i prekidač za automatsko isključivanje. Ovaj konceptni model modula izložen je na Međunarodnom sajmu za vodik i gorivne članke FC Expo koji se održao u tokijskom kongresnom centru Tokyo Big Sight. Istodobno s razvojem ovog modula, Toyota nastavlja provjeravati sigurnost pri transportu vodika te kapacitete pohrane vodika, na sličan način kao i prošle godine – na trkalištima. Tako je prva ovogodišnja provjera bila na utrci Super Taikyu u Suzuki.

Toyota je ovaj modul za pohranu vodika, kojeg sačinjava više spremnika, razvila kao odgovor na sve veću potrebu i sve rasprostranjeniju primjenu vodika kao energije. To rješenje sada budi veliki interes za primjenu u željezničkom prometu, brodarstvu, upravljanju teretom u lukama te za FC generatore. Međutim, upotreba istih spremnika u raznim gospodarskim granama i vrstama primjene iziskuje zadovoljavanje različitih sigurnosnih normi i prilagođavanje takvom okruženju pa zbog toga spremnici trenutačno nisu u širokoj primjeni.

Od 2021. godine Toyota, zajedno sa svojim poslovnim partnerima, provodi kontinuirana testiranja u svim fazama: proizvodnji, transportu i upotrebi. Kao poligon koristi utrke serije Super Taikyu – mjesto na kojem se događaju promjene i agilan razvoj te koje utjelovljuje ideju „izrade najboljih trkaćih automobila”. Isto vrijedi i za razvoj ovog konceptnog modela. U 2022. godini sve je započelo s utrkom Super Taikyu u Suzuki gdje je Toyota radila na povezivanju s novim poslovnim partnerima te provela testiranja za svoju ideju daljnjeg širenja upotrebe vodikove energije.

Na toj se utrci provjeravala sigurnost pri transportu veće količine vodika FC kamionom koji je prevozio visokotlačne spremnike vodika od smole velike zapremnine (2 kompleta, svaki sa 16 spremnika) napunjene pod tlakom od 45 MPa.

KOMENTARI