Toyota je predstavila bZ4x, svoj prvi potpuno električni model

Toyota je predstavila bZ4x, svoj prvi potpuno električni model

Toyotin novi model bZ4x je prvi model nove podmarke bZ (Beyond Zero) koji dolazi s novim pogonom na sve kotače, a nakon europske premijere 02. prosinca, kreću i online rezervacije.

Redizajn za Toyotu bZ4X – novi izgled, više snage i dvije baterije na izbor
Potpuno električna Toyota bZ4X od sada je dostupna i na našem tržištu
Test: Toyota bZ4x AWD Style

Toyota je predstavila svoj prvi potpuno električni model, odnosno baterijsko električno vozilo (BEV), a riječ je o prvom modelu iz nove podmarke bZ. To je kratica od Beyond Zero – Toyotine strategije da doprinese svijetu više od nulte emisija plinova i povrh ograničenja koje donosi automobilska industrija.

bZ4x je od početka razvijan kao električno vozilo, a ujedno je i prvi model koji je postavljen na novu BEV platformu koja se temelji na filozofiji e-TNGA, a razvijena je u suradnji Subarua i Toyote. Baterija je sastavni dio šasije i postavljena je ispod podnice, što doprinosi nižem težištu i boljoj raspodjeli težine.

Riječ je o SUV modelu koji donosi i novi pogon na sve kotače, koji bi trebao pružati najbolje terenske sposobnosti i performanse u klasi, a pokreću ga dva elektromotora, od kojih je svaki postavljen na jednu osovinu. XMODE pruža mogućnost odabira načina pogona u skladu s uvjetima vožnje; na raspolaganju su postavke za snijeg/blato, duboki snijeg i blato (do 20 km/h), te Grip Control (nadzor prianjanja) za iznimno teške terenske uvjete (do 10 km/h). Ovu izvedbu pokreću motori ukupne snage 217,5 KS koji nude 336 Nm okretnog momenta, a nude maksimalnu brzinu od 160 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi.

Osnovni model će imati pogon samo na prednje kotače, a ukupna snaga te izvedbe je 204 KS, a pritom nudi 265 Nm okretnog momenta, maksimalnu brzinu od 160 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde. U bZ4x je ugrađena Litij-ionska baterija visoke gustoće kapaciteta 71,4 kWh, koja bi trebala nuditi autonomiju do 450 km po WLTP-u, a u Toyoti kažu kako unutar 10 godina ili 240.000 prijeđenih kilometara očekuju smanjenje performansi baterije za samo 10 %! Podržava je brzo punjenje do 150 kWh, a tada punjenje do 80 % kapaciteta traje oko pola sata.

bZ4X će biti prva serijska Toyota s ponudom sustava posrednog upravljanja (steer-by-wire) – One Motion Grip – koji će u Europi biti predstavljen naknadno. Uklanjanjem mehaničkih spojeva između obruča upravljača i prednjih kotača, ovaj elektronički sustav precizno namješta kut zakreta kotača u skladu s vozačevim namjerama, osiguravajući pritom više prostora za noge, poboljšavajući slobodu u odabiru položaja za vožnju te olakšavajući ulazak i izlazak iz vozila. Tradicionalni obruč upravljača je zamijenjen upravljačem One Motion Grip, što upravljanje čini mekšim i lakšim, bez potrebe za križanjem ruku pri zakretanju. Krajnji položaj upravljača ima kut od svega 150 stupnjeva. Zahvaljujući činjenici da nema fizičkog spoja u sustavu, s guma se ne prenose neželjene vibracije, ali vozač ipak dobiva važnu povratnu vezu s površine kolnika. Osjećaj na upravljaču je poboljšan zahvaljujući neovisnom nadzoru momenta zakretanja upravljača čija karakteristika se mijenja u skladu s odabranim načinom pogona.

Unutrašnjost donosi malo povišenu 7-inčnu digitalnu instrument ploču, dok središnjom konzolom dominira zaslon, ispod kojeg su se ipak našle fizičke tipke za podešavanje temperature u vozilu. I putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati u svježem zraku, a vanjska sjedala su grijana, te svatko posjeduje po jedan USB priključak za punjenje.

Toyota bZ4x nudi i opcijski solarni panel na krovu koji bi trebao omogućiti do 1800 km besplatne vožnje tijekom jedne godine, a ovaj je model opremljen i najnovijom generacijom Toyota Safety Sense sustava. Novi bi model trebao na tržište stići tijekom sljedeće godine po još nepoznatoj cijeni.

KOMENTARI