Toyota je predstavila svoj prvi potpuno električni model, odnosno baterijsko električno vozilo (BEV), a riječ je o prvom modelu iz nove podmarke bZ. To je kratica od Beyond Zero – Toyotine strategije da doprinese svijetu više od nulte emisija plinova i povrh ograničenja koje donosi automobilska industrija.
bZ4x je od početka razvijan kao električno vozilo, a ujedno je i prvi model koji je postavljen na novu BEV platformu koja se temelji na filozofiji e-TNGA, a razvijena je u suradnji Subarua i Toyote. Baterija je sastavni dio šasije i postavljena je ispod podnice, što doprinosi nižem težištu i boljoj raspodjeli težine.
Riječ je o SUV modelu koji donosi i novi pogon na sve kotače, koji bi trebao pružati najbolje terenske sposobnosti i performanse u klasi, a pokreću ga dva elektromotora, od kojih je svaki postavljen na jednu osovinu. XMODE pruža mogućnost odabira načina pogona u skladu s uvjetima vožnje; na raspolaganju su postavke za snijeg/blato, duboki snijeg i blato (do 20 km/h), te Grip Control (nadzor prianjanja) za iznimno teške terenske uvjete (do 10 km/h). Ovu izvedbu pokreću motori ukupne snage 217,5 KS koji nude 336 Nm okretnog momenta, a nude maksimalnu brzinu od 160 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi.
Osnovni model će imati pogon samo na prednje kotače, a ukupna snaga te izvedbe je 204 KS, a pritom nudi 265 Nm okretnog momenta, maksimalnu brzinu od 160 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde. U bZ4x je ugrađena Litij-ionska baterija visoke gustoće kapaciteta 71,4 kWh, koja bi trebala nuditi autonomiju do 450 km po WLTP-u, a u Toyoti kažu kako unutar 10 godina ili 240.000 prijeđenih kilometara očekuju smanjenje performansi baterije za samo 10 %! Podržava je brzo punjenje do 150 kWh, a tada punjenje do 80 % kapaciteta traje oko pola sata.
bZ4X će biti prva serijska Toyota s ponudom sustava posrednog upravljanja (steer-by-wire) – One Motion Grip – koji će u Europi biti predstavljen naknadno. Uklanjanjem mehaničkih spojeva između obruča upravljača i prednjih kotača, ovaj elektronički sustav precizno namješta kut zakreta kotača u skladu s vozačevim namjerama, osiguravajući pritom više prostora za noge, poboljšavajući slobodu u odabiru položaja za vožnju te olakšavajući ulazak i izlazak iz vozila. Tradicionalni obruč upravljača je zamijenjen upravljačem One Motion Grip, što upravljanje čini mekšim i lakšim, bez potrebe za križanjem ruku pri zakretanju. Krajnji položaj upravljača ima kut od svega 150 stupnjeva. Zahvaljujući činjenici da nema fizičkog spoja u sustavu, s guma se ne prenose neželjene vibracije, ali vozač ipak dobiva važnu povratnu vezu s površine kolnika. Osjećaj na upravljaču je poboljšan zahvaljujući neovisnom nadzoru momenta zakretanja upravljača čija karakteristika se mijenja u skladu s odabranim načinom pogona.
Unutrašnjost donosi malo povišenu 7-inčnu digitalnu instrument ploču, dok središnjom konzolom dominira zaslon, ispod kojeg su se ipak našle fizičke tipke za podešavanje temperature u vozilu. I putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati u svježem zraku, a vanjska sjedala su grijana, te svatko posjeduje po jedan USB priključak za punjenje.
Toyota bZ4x nudi i opcijski solarni panel na krovu koji bi trebao omogućiti do 1800 km besplatne vožnje tijekom jedne godine, a ovaj je model opremljen i najnovijom generacijom Toyota Safety Sense sustava. Novi bi model trebao na tržište stići tijekom sljedeće godine po još nepoznatoj cijeni.
KOMENTARI