Seat započinje svoj put ka elektrifikaciji u trenutku proslave 30. obljetnice tvornice Martorell

Seat započinje svoj put ka elektrifikaciji u trenutku proslave 30. obljetnice tvornice Martorell

Ukupno ulaganje od 3 milijarde eura pokrenut će najvažniju transformaciju tvrtke dosad: od motora na izgaranje do elektrifikacije. Uz to, SEAT S.A. predvodi razvoj obitelji malih BEV vozila za Volkswagen koncern i počet će proizvoditi potpuno električna vozila za različite marke do 2025.

Ovo je novi A6 e-tron i S6 e-tron
e-tron GT Quattro i RS e-tron GT Quattro su Audijeve električne zvjerke
Zatezanje bora za Audi Q5

Prije trideset godina, točnije 22.02.1993. godine, otvorena je tvornica SEAT S.A. u Martorellu. Obljetnica se podudara s početkom najveće transformacije do sada, s ukupnim ulaganjem od 3 milijarde eura. Ovaj prijelaz s motora na izgaranje na elektrifikaciju uključivat će sva područja: istraživanje i razvoj, proizvodnju i logistiku, komercijalu te ljude i organizaciju. Glavna tvornica počet će proizvoditi potpuno električna vozila za različite marke unutar koncerna do 2025. godine. Kako bi to postigla, tvrtka je osmislila strateški plan koji uključuje pet glavnih stupova: ljude i organizaciju, elektrifikaciju i proizvod, cjelovitu proizvodnju (E2E), digitalizaciju i održivost.

Jedan od ključnih projekata ove transformacije jest vodstvo u klasteru malih BEV vozila za Volkswagen koncern, obitelji vozila koja će demokratizirati održivu urbanu mobilnost za različite marke. Martorell će postati jedno od proizvodnih središta koncerna za ta električna vozila i ključni dio lanca vrijednosti električnih vozila u Španjolskoj.

Transformacija je u skladu s jasnom predanošću SEAT S.A. i Volkswagen koncerna elektrifikaciji Španjolske uz projekt Future: Fast Forward. U suradnji s partnerima plan uključuje elektrifikaciju tvornica Martorell i Pamplona, izgradnju nove ogromne tvornice baterija u Saguntu (Valencija) i stvaranje cjelovitog ekosustava dobavljača. Procjenjuje se da će ovaj projekt u cijeloj zemlji imati pozitivan učinak na španjolsko gospodarstvo u iznosu od više od 21.000 milijuna eura.

Uvođenje električnog vozila također zahtijeva kulturne promjene među radnom snagom i uvođenje novih tehnologija. SEAT S.A. je pokrenuo plan obuke za svoje zaposlenike s ciljem postizanja učinkovitije organizacije i pružanja pomoći svim timovima tijekom ovih promjena. Istovremeno će ulagati u svoje proizvodne pogone kako bi Martorell pretvorio u pametnu tvornicu. Kako bi to učinili, implementirat će podatke i alate za poslovnu inteligenciju, virtualnu stvarnost i upotrebu velikih podataka radi poboljšanja proizvodnih procesa i praćenja u stvarnom vremenu.

U tvornici i u sjedištu u Martorellu danas je zaposleno oko 12.000 ljudi. Ukupna površina tvornice iznosi 2,8 milijuna četvornih metara, što je jednako veličini 400 nogometnih igrališta. Otvorena je 1993. godine nakon 34 mjeseca izgradnje, a tvornica je započela s proizvodnjom nakon ulaganja od 244,5 milijardi španjolskih pezeta (1,47 milijardi eura). SEAT S.A. prebacio je proizvodnju iz starih pogona Zona Franca u Barceloni, gdje je marka proizvodila automobile od 1953., u samo 30 kilometara udaljenu tvornicu Martorell. Od tada je SEAT S.A. u tvornici proizveo više od 12 milijuna vozila od ukupno 45 modela i izvozeći ih u više od 70 različitih zemalja diljem svijeta. Prošle je godine izvezeno 83 % proizvedenih vozila.

Prvi modeli proizvedeni u Martorellu bili su druga generacija modela Ibiza i prva generacija modela Cordoba u količini od 1.500 vozila dnevno. U posljednjih 30 godina najveći broj proizvedenih modela u tvornici Martorell bili su Ibiza (4,7 milijuna jedinica), obitelj modela Leon (2,5 milijuna) i Cordoba (više od milijun), dok je danas Cupra Formentor vozilo koje se najviše proizvodi. Kao dio globalnog proizvodnog sustava Volkswagen koncerna tvornica u Martorellu također je proizvodila Audi Q3, a trenutačno proizvodi Audi A1.

KOMENTARI